[ENG] The mountain dwarf // El enano de las montañas [ESP]

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Portada Exploding Duarf.jpg


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Exploding Dwarf is undoubtedly an underrated and underused card at low levels, in fact I use it very little, and with the new card additions I use it much less, however it is super useful in certain conditions. Perhaps its low life is the biggest drawback, something understandable, a single point of life makes it a super easy target to eliminate in any position, also with melee attack it is practically useless if the ruleset does not allow to attack from anywhere. But what makes this dwarf so famous? Possibly his explosion ability and his good attack, from the initial level he has +3 physical power, an amount that can be easily increased with the summoner and support cards. Besides that he also has the ability to pierce the opponent's armor from level 3, his speed is not bad but it's not a big deal, the jumping rats of the Chaos Legion edition surpass him by far and can also explode. Its design is quite striking, it gives it an interesting appearance and quite accurate with its name.

Exploding Dwarf es sin duda una carta infravalorada y poco utilizada en los niveles bajos, de hecho yo la uso muy poco, y con las nuevas adiciones de cartas mucho menos la utilizo, sin embargo es súper útil en ciertas condiciones. Quizás su poca vida sea el mayor impedimento, algo entendible, un solo punto de vida la vuelve un blanco súper fácil de eliminar en cualquier posición, además con ataque melee es prácticamente inútil si la ruleset no permite atacar desde cualquier lugar. ¿Pero que hace a este enano tan famoso? Posiblemente su habilidad de explosión y su buen ataque, desde el nivel inicial posee +3 de poder físico, una cantidad que puede ser fácilmente aumentada con el invocador y las cartas de apoyo. Además de eso también posee la habilidad de perforar la armadura rival a partir del nivel 3, su velocidad no es mala pero tampoco es cosa del otro mundo, las ratas saltarinas de la edición Chaos Legión lo superan con creces y también pueden explotar. Su diseño si es bastante llamativo, le da una apariencia interesante y bastante acertada con su nombre.


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The ruleset that in my point of view is the most favorable for this card is the "equalizer", as it allows you to match your life to the highest monster in combat, that certainly is a great advantage, and if combined with the conditions of "super snake" and "opportunistic" this card becomes a real destroyer. So, if you have these active conditions to fight do not hesitate to choose the dwarf, if you do it right you will surely have an explosive victory, just take care of protecting him, and let him do damage to the opponents.

La ruleset que a mi punto de vista es la más favorable para esta carta es la de “equalizer”, ya que le permite igualar su vida a la del monstruo más alto en el combate, eso sin duda es una gran ventaja, y si se combina con las condiciones de “súper snake” y “oportunista” esta carta se convierte en un verdadero destructor. Asi que, si tienes estas condiciones activas para luchar no dudes en escoger al enano, si lo haces bien de seguro tendrás una victoria explosiva, solo encárgate de protegerlo, y déjalo hacer daño a los rivales.



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Battle Link



A one on one battle against Flesh Golem would be interesting, they are two cards that at relatively high levels become difficult to defeat. One of the ruleset was "equalizer" which I explained previously, and the other one was "fog of war", with this one the "snake" and "precision" abilities are eliminated, only opportunist can be used. Based on that I decided to use a fairly balanced team, with the dwarf as a tank but with +10 health, then I used my jumping rats, then the opportunistic Serpentine Spy, the powerful Dragon Jumper, Djinn Chwala, and finally the beautiful Countess Sinash. This lineup guaranteed me a lot of attack, the two tanks with +10 life thanks to the ruleset allowed me to make better use of the explosion.
Una batalla de uno contra uno frente a Flesh Golem sería interesante, son dos cartas que a niveles relativamente altos se vuelven difíciles de derrotar. En esta ocasión se enfrentaron pero cada una con su equipo alrededor, una de las ruleset era “equalizer” la cual explique previamente, y la otra fue “fog of war”, con esta las habilidades de “snake” y “precisión” quedan eliminadas, solo oportunista se pueden usar. En base a eso decidí usar un equipo bastante equilibrado, con el enano como tanque pero con +10 puntos de vida, seguido use a mis ratas saltarinas, luego al oportunista Serpentine Spy, al poderoso Dragón Jumper, Djinn Chwala, y por ultimo a la preciosa Countess Sinash. Este lineup me garantiza mucho ataque, los dos tanques con +10 de vida gracias a la ruleset me permitieron hacer un mejor uso de la explosión.


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The battle began, the first rounds were quite intense as there was a lot of attack from both teams, the 52 mana points allowed made the fight even in power, my enemy used the land splinter and most of his cards were in good level. In the second turn we both had already lost our tanks, my exploding Dwarf died but not without taking Flesh Golem with him, besides that he damaged his second card which was also quite strong. In the second turn the tone was the same, but Exploding rats was the one who had the upper hand in the first position, and doing explosive damage caused quite a lot of havoc in the opponents.
La batalla dio inicio, las primeras rondas fueron bastante intensas ya que había mucho ataque por parte de ambos equipos, los 52 puntos de mana permitidos hicieron que el combate fuera parejo en el poder, mi enemigo uso el splinter de tierra y la mayoría de sus cartas estaban en buen nivel. En el segundo turno ya los dos habíamos perdido a nuestros tanques, mi exploding Dwarf murió pero no sin llevarse a Flesh Golem con él, además de eso hizo daño a su segunda carta que también era bastante fuerte. En el segundo turno la tónica fue igual, pero Exploding rats era quien llevaba la batuta en la primera posición, y haciendo daño explosivo causo bastante estrago en los rivales.


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On turns 3 and 4, both Serpentine Spy and Dragon Jumper were in charge of the battle, their skills and opportunistic were very good, they helped me a lot in doing damage to the secondary line and in turn delivering final blows to enemies with little life. It wasn't until the 5th turn that they were eliminated, but they did a very good job.
En el turno 3 y 4, tanto Serpentine Spy como Dragón Jumper se encargaron de hacer frente en la batalla, sus habilidades e oportunista fueron muy buenas, me ayudaron bastante en hacer daño a la línea secundaria y a su vez asestando golpes finales a los enemigos con poca vida. No fue sino hasta el 5to turno que fueron eliminados, pero hicieron muy buen trabajo.


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The remaining turns we were two against two, Djinn Chwala was in charge of finishing with the remaining enemies, of course, without the help of Countess Sinash I would not have been able to, in fact almost at the end of the fight I was close to losing, because my Djinn almost died and his card had the ability of point-blank, if it was against my Countess in a one on one I would have lost the fight, fortunately it was not so, and with my combined attack I could get the victory in the tenth round.
Los turnos restantes estábamos dos contra dos, Djinn Chwala fue el encargado de acabar con los enemigos restantes, claro está, sin la ayuda de Countess Sinash no habría podido, de hecho casi finalizando la pelea estuve cerca de perder, porque mi Djinn casi muere y su carta tenía la habilidad de quemarropas, si quedaba contra mi Condesa en un uno a uno habría perdido la pelea, afortunadamente no fue asi, y con mi ataque combinado pude obtener la victoria en la décima ronda.


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In conclusion I can only say that it was a good battle, I have no complaints about my cards or my lineup, my opponent was good, but my team was better, the adjacent damage caused by the explosion plus the constant attacks of Countess Sinash were the key to victory.
Como conclusión solo puedo decir que fue una buena batalla, no tengo quejas ni de mis cartas ni de mi lineup, mi rival estuvo bien, pero mi equipo fue mejor, el daño adyacente causado por la explosión más los constantes ataques de Countess Sinash fueron la clave para obtener la victoria.


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