[ES/EN] Splinterlands Community Engagement Challenge - Modifier Mastery | Collateral Damage

In this week's Splinterlands Community Engagement Challenge, the theme was Modifier Mastery, where players showcased their mastery in battles with a specific Ruleset, explaining the strategy and equipment used to gain an advantage with that modifier.

En él Splinterlands Community Engagement Challenge de esta semana, el tema fue Modifier Mastery donde mostrar la maestría que los jugadores tienen en las batallas con una Ruleset especifica con que estrategia y equipo usas para tener ventaja con ese modificador.

Collateral Damage

- Collateral Damage: All units have Reckless.

- Collateral Damage: Todas las unidades tienen Reckless.

It's a very interesting Ruleset because it has one of the most curious Debilitation: it doesn't create constant damage each round, but rather it's tied to the attacks of the units. Therefore, different strategies can be used to control this Ruleset, from using defensive strategies with many units that can't attack and can withstand a lot of damage, to aggressive strategies with high-damage units to compensate for the damage of Reckless, to using units with healing abilities that counteract the Debilitation, among others.

Es una Ruleset muy interesante porque da una de las debilidades más curiosas al no crear daño constante cada round sino que está unida a los ataques de las unidades por lo que se puede usar diferentes estrategias para controlar esta Ruleset desde usar unas estrategias defensivas con muchas unidades sin ataque que resistan mucho daño, estrategias agresivas con unidades con mucho daño para compensar el daño de Reckless, usar unidades con sanaciones que contrarresten la Debilidad, entre otros.

My strategy | Mi estrategia

For these types of battles, whenever possible, I use the strategy of incorporating healing units to recover from Reckless's damage, and I use most of my units with damage greater than 3 to overcome the 1 damage dealt to the two adjacent units. Since a full team of units that attack once deals 10 damage per Round from Reckless, the damage must be higher or reduced by using units that don't attack or that neutralize it. Therefore, I base my teams on the elements Water, Earth, Life, Death or Dragon combined with some of them.

Para este tipo de batallas, siempre que puedo, usó la estrategia de incorporar unidades con sanación para recuperar los daños de Reckless, y uso la mayoría de unidades con daño mayor a 3 de daño para superar el daño de 1 a las dos unidades adyacentes. Ya que en un equipo completo con unidades que atacan una vez son 10 de daños por Round de Reckless, por lo que el daño debe ser mayor o reducirlo usando unidades que no ataquen o que lo neutralicen. Por lo que baso mis equipos de los elementos Agua, Tierra, Vida, Muerte o Dragon combinado con algunos de ellos.

BATTLE

Collateral Damage is one of the newest Rulesets, which makes it more difficult to master 100% due to the lack of information or posts from other players. This, combined with the likelihood of it appearing in battles, makes testing strategies and predicting results more challenging. Although I've already experimented with strategies using this Ruleset and achieved good results with Life element teams, mastering it required using teams with other elements. This is an example of how to use this Ruleset with the Earth element in a battle I really enjoyed because it featured 3 of the new Rulesets:

Collateral Damage es una de las más nuevas Ruleset, lo que hace la hace más difícil de dominar al 100% al no tener mucha información o publicaciones de otros jugadores. sumado a las posibilidades de que se presente en batallas, hace que probar estrategias sea más difícil para saber los resultados. Y aunque ya he probado estrategia con esta Ruleset donde me da buenos resultados con equipos del elemento Vida, necesitaba para la maestría contra esta Ruleset usar equipos con otros elementos. Este es una muestra del manejo de esta Ruleset usando al elemento Tierra en una batalla que me gusto mucho porque tenia 3 de las nuevas Rulesets:

Rulesets

  • Death Has No Power: All units have Final Rest (Allied and enemy abilities that trigger on defeat cannot activate).
  • Now You See Me: All units have the Camouflage ability.
  • Collateral Damage: All units have Reckless.
  • Death Has No Power: Todas las unidades tienen Final Rest (las habilidades aliadas y enemigas que se activan al ser derrotadas no se pueden activar).
  • Now You See Me: Todas las unidades tienen la habilidad Camouflage.
  • Collateral Damage: Todas las unidades tienen Reckless.

TEAM

Immortalis

As one of my favorite Archons because of her defensive ability, she allows me to reduce the magic damage of enemies, which is important since health is fundamental in battles with Collateral Damage.

Como una de mis Archons favoritos por su habilidad defensiva, me permite reducir el daño mágico de los enemigos, que es algo importante ya que la salud es algo fundamental en batallas con Collateral Damage.

Arkemis the Bear

As in battles with Collateral Damage, the damage dealt by the cards is important, so to have a positive outcome, the units used must have more than 3 damage, and the more damage the better. Therefore, having a tank with Forcefielded is fundamental to reducing damage and disrupting the enemy's strategy.

Como en las batallas con Collateral Damage, el daño que hacen las tarjetas es algo importante. Por lo que para tener un calculo positivo, las unidades usadas tienen que tener mas de 3 de daño, y entre más daño mejor. Por lo que tener un tanque con Forcefiled es fundamental para reducir el daño y daña la estrategia de los enemigos.

Bramble Pixie

As a unit that can absorb damage from allies in the first and third positions thanks to its Heal while in the second position while attacking through its Reach and at its Level 6 has 4 attack to avoid activating enemy Forcefields.

Como una unidad que puede absorber el daño de los aliados de la primera y tercera posición gracias a su Heal estando en la segunda posición mientras ataca por su Reach y en su Nivel 6 tiene 4 de ataque para no activar los Forcefield enemigos.

Pelacor Mercenary

Although it's not very intuitive to have a locked-down unit that can't attack, Pelacor Mercenary can absorb allied damage from the second and fourth positions or from enemy attacks, and can function as a tank if the cards in front are lost, or if the rear is lost, it can respond to melee attacks from enemy Sneak units.

Aunque poco intuitivo tener una unidad bloqueada que no puede atacar, Pelacor Mercenary sirve para absorber daño aliado de la segunda y cuarta posición o de ataques enemigos, y funcionar como tanque en caso de perder a las tarjetas que están por delante, o en caso de perder la retaguardia, puede responder los ataques cuerpo a cuerpo de los Sneak enemigos.

Goblin Psychic

Goblin Psychic is an important card despite not having much damage and a moderate maximum health. It can heal the team's tank and negate enemy heals, in addition to reducing magic damage, which makes a good combination with Void and finally with Dispel to remove enemy buffs like those of Martyr in strategies where Collateral Damage accelerates its activation.

Goblin Psychic es una tarjeta importante a pesar de no tener mucho daño y una salud máxima moderada. Puede sanar al tanque del equipo y negar las sanaciones del enemigo, además de reducir el daño mágico que hace buena combinación con Void y, por último, con Dispel para eliminar los buffs enemigos como los de Martyr en estrategias que Collateral Damage acelera su activación.

Uloth Dhampir

As another card that has 3 key factors for these battles with Collateral Damage an ability to heal the team, 3 damage or more to counter Reckless and less than 5 to not activate enemy Forcefield.

Como otra tarjeta que tiene 3 factores clave para estas batallas con Collateral Damage una habilidad para sanar al equipo, 3 de daño o más para contrarrestar el Reckless y menos de 5 para no activar los Forcefield enemigos.

Coeurl Lurker

To draw enemy damage and cause enemies to activate Reckless if they land hits, and if it's melee damage they receive extra damage from Thorns, especially used to damage Katrelba Gobson.

Para atraer el daño enemigo y hacer que, si los enemigos aciertan los golpes, activen Reckless y si es de daño cuerpo a cuerpo reciben el daño extra de Thorns, especialmente usada para dañar a Katrelba Gobson.

A battle against an enemy where I use a strategy of responding to enemy attacks to cause more damage with Reckless combined with Return Fire or Magic Reflect while healing, and the rest of the team deals a lot of damage in a chaotic or focused manner. But in the end, by using a strategy prioritizing healing, I beat my enemy's strategy, who had the advantage at the beginning of the battle but lost his own units to Reckless, which gave me the victory.

Una batalla contra un enemigo donde uso una estrategia de responder los ataques enemigos para causarle más daño con Reckless sumado a Return Fire o Magic Reflect mientras se sana y el resto del equipo causa mucho daño de manera caótica o enfocada. Pero al final, al usar una estrategia con prioridad en la sanación, le gano a la estrategia de mi enemigo, que estuvo ventaja al comienzo de la batalla, pero perdiendo sus propias unidades por el Reckless, lo que me dio la victoria.




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