(ES/EN) 3Dart: Xia Seachan en proceso / Xia Seachan in process

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Hello hivers, happy midweek 😁
Today I share with you the progress of the project for my participation in the weekly Splinterlands art contest.


Hola hivers, feliz mitad de semana 😁
Hoy les comparto el avance en el proyecto para mi participación en el concurso semanal de arte de Splinterlands.

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I found it interesting to work on this character because of his humanized snake form. I must say that it has cost me to work it a little more than the previous character, those marks all over the tail up to the face have been a difficult task to do, but I have managed to get it right.

In this first part to make the base to start sculpting, I have spent a long time making it, but with a good base, the sculpture is worked much better.


Me pareció interesante trabajar en este personaje por su forma de serpiente humanizada. debo decir que me ha costado trabajarlo un poco mas que el personaje anterior, esas marcas por toda la cola hasta la cara han sido un podo difícil de hacer, pero he conseguido que se salga bien.

En esta primera parte para realizar la base para comenzar a esculpir he durado un buen tiempo en hacerla, pero con una buena base, se trabaja mucho mejor la escultura.

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After making the base as you see it, I began to shape the ears and detail them.


Luego de estar realizar la base como la ven, comencé a dar forma a las orejas y detallarlas.

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For the next step, work the face part to shape it, just like last time without the symmetry tool since the character is not in a neutral pose. Here I focus on the eyes, nose and base of the mouth.


Para el siguiente paso trabaje la parte de cara para darle forma, al igual que la vez pasada sin la herramienta de simetrizar ya que no esta en pose neutral el personaje. Aquí me enfoque en los ojos, nariz y base de la boca.

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In this image you see the work of the mouth, this part is not sculpted if not modeled, after placing the teeth where I wanted, as well as the eyes, I arrange the shape of the sculpture so that it fits well and then I give the details of the lips.


En esta imagen ven el trabajo de la boca, esta parte no es esculpida si no modelada, luego de acomodar los dientes donde quería, al igual que los ojos, acomodo la forma de la escultura para que calce bien y después doy los detalles de los labios.

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Then I started working with the lines that run through her body, this part is a bit difficult for me because I only work with a mouse and keyboard, and the pulse is not easy XD


Después comencé a trabajar con las líneas que recorren su cuerpo, esta parte se me dificulta un poco porque solo trabajo con mouse y teclado, y el pulso no es fácil XD

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Finally, I did some details on the arms, hands, back, and although the character is not a man, he is a bit burly.


Por ultimo hice algunos detalles en los brazos, manos, espalda, y aunque el personaje no es hombre, es un poco corpulento.

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Well friends, it's all the progress I've made so far, I hope you liked it, I hope to have it ready soon, the clothes will be a challenge 😁


Bueno amigos, es todo el progreso que llevo hasta ahora, espero les haya gustado, espero tenerlo listo pronto, la ropa será un reto 😁

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15 comments
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The 3D model is good, and I like the detail on the face. It will be really good once you colored it. !discovery 18

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@juecoree Thanks friend, he is still missing parts of the original character and clothes apart from the texture.
I forgot to put the original character XD I always put it when I have it complete

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Doing it in pose again, you love the challenge don’t you 😆 it’s looking good 🙃

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It is good practice for sculpting, doing retopology would take me more time, and with how bad I am for the rig hahaha.

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Some things will come easier than others. If you're not too techy inclined retopo and rigging can be a right pain in the system. Retopo took me ages ;-; and rigging well I kind of made myself learn it at the outset just so I had the basics down but I just modify Rigify because bugger doing it from scratch ^_^;

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La retopo la he hecho varias veces, pero me toma tiempo, y en rig, pues me apoyo con los adonds pero no tengo mucho conocimiento.
con esto practico el conocimiento que ya tengo, pero no aplico cosas nuevas para mi.

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increible estas tecnicas son geniales el arte digital ha avansado a pasos gigantescos saludos eres bueno en estas areas

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El 3D lo descubrí hace poco mas de una año, desde entonces estoy aprendiendo a mi ritmo con tutoriales y por mi cuenta.
Gracias amigo ✌️

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Buen 3d! Esperando con ansias el resultado final :D

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