Akademia SteemMonsters: Top 10 kart UNTAMED + top 3 rozczarowania

avatar
(Edited)

Top 10 kart UNTAMED

Ranking jest oczywiście dość subiektywny i dotyczy kart na maksymalnym poziomie.

1. Dragon Jumper

Główna moc tej karty to umiejętność Opportunity, do wad natomiast można zaliczyć wysoki koszt many. Dodatkowo, karta ma:

  • umiejętność Flying, dzięki czemu idealnie nadaje się na reguły Earthquake, choć raczej na walki o wyższym limicie many
  • Snare - zawsze trafi kartę przeciwnika, która ma umiejętność Flying, co tylko zwiększa moc tej karty na regułach Earthquake, bo np nigdy nie zrobi missa względem SoTF
  • Stun - może ogłuszyć przeciwnika, przez co straci kolejny atak, jest to szczególne użyteczne względem innych kart mających Opportunity, które tylko czają się na łatwy łup lub kart leczących, których ogłuszenie może mieć znaczący wpływ na przebieg rozgrywki
  • duży atak + duża szybkość + dużo życia, ta karta ma najlepsze statystyki w porównaniu do innych kart Opportunity, trzeba tylko pamiętać, że to wszystko jest kosztem many

2. Kron the Undying

Kluczowa umiejętność tej karty, Last Stand, sprawia, że statystyki wrastają o 50%, jeśli jest to ostatnia karta po danej stronie. Oznacza to, że na manie 12, jeśli użyjemy ustawienia Xander Foxwood + Kron the Undying to końcowe statystyki wyglądają następująco:

  • HP: 18
  • atak magią: 6
  • szybkość: 3
  • leczenie na turę: 6

Widać więc, że karta jest wtedy naprawdę gróźna, szczególnie na tak małej manie. Oczywiście są proste kontry (wystarczy użyć karty Haunted Spirit), ale ważne jest to, żeby taka kontra nie przegrywała 90% meczy, jeśli jednak na manie 12, na której aż kusi użyć Krona, przeciwnik zagra coś innego.

3. Serpentine Spy

Karta posiada umiejętność Opportunity, jest też szybka i ma dobry atak. Świetnie sprawdza się jako:

  • dodatek do double Sneak
  • zamiennie zamiast karty Kobold Miner / Elven Cuttroat
  • na reguły Fog of War / Unprotected / Up Close & Personal

Zaletą jest też to, że statystyki rosną szybciej niż podobnych kart, np w lidze Silver jest zarówno szybsza jak i ma lepszy atak od kart Kobold Miner/Elven Cuttroat. Na ostatnim poziomie zyskuje też Poison. Główna wada tej karty to natomiast bardzo mało zdrowia.

4. Cursed Slimeball

Kiedy ta karta ginie zadaje 2 punkty obrażeń wręcz każdej karcie przeciwnika (Redemption). Przeciwnik może ponieść więc sumarycznie bardzo duże straty. Kluczem do skutecznego użycia tej karty jest też zmniejszenie liczby punktów zdrowia kart przeciwnika poprzez umiejętność Weaken (najlepiej 2-3x), używając kart Crypt Mancer / Undead Priest / Death Elemental). Wtedy jest duża szansa, że część kart przeciwnika po prostu zginie. Cursed Slimeball nadaje się na małą manę, wtedy częściej możemy spotkać dużo kart o stosunkowo małej liczbie punktów zdrowia u przeciwnika. Najlepiej sprawdza się jako tank, żeby... jak najszybciej zginąć.

5. Albatross

Albatross to healer dla niebieskiego splintera. Największą jego zaletą to bardzo niski koszt many - tylko 1. Dobrze sprawdzi się:

  • jako dodatkowy Healer, tak żeby mieć podwójne leczenie
  • na regułach Unprotected/Armored Up zamiast Crustacean King
  • na regułach Keep Distance, żeby zyskać nie tylko dodatkowe leczenie, ale również 1 dodatkową kartę, jako cel dla snajperów (przez co spowolnimy atak, na inne karty)
  • na bardzo małej manie
  • na regułach Earthquake, gdyż nie będzie otrzymawać obrażeń (posiada Flying)

6. Parasitic Growth

Jest to jedyna neutralna karta, która ma umiejętność Opportunity. W tym tkwi jej moc, gdyż możemy jej użyć w dowolnym splinterze. Wadą są dość słabe parametry: 3 ataku, 3 szybkości i 5 zdrowia przy koszcie 4 many. Niska szybkość, sprawia, że będzie atakował wolniej niż Serpentine Spy, Dragon Jumper, Fiendish Harpy. Niemniej może się to okazać zaletą na regułach Reverse Speed.

Karta posiada umiejętność Scavenger, która sprawia, że zyskuje 1 punkt zdrowia za każdym razem jeśli ginie inna karta (po dowolnej stronie). Jest to szczególnie przydatne:

  • na regułach Healed Out, gdyż mamy niejako leczenie
  • na regułach Earthquake, bo wtedy inne karty dość szybko giną, a Parasitic Growth dzięki temu może przerwać

7. Coral Wraith

Coral Wraith to magiczny Sneak (obok Goblin Sorcerer czy Shin-Lo), jest więc świetnym zabójcą kart, które bronią ostatniej pozycji przed atakami wręcz, ale są podatne na magię (Cocatrice, Enchanted Defender). Drugą kluczową umiejętnością jest Rust, a więc obniżenie pancerza przeciwnika o 2 punkty. Zwykle oznacza to po prostu całkowite pozbawienie przeciwnika pancerza. Warto też zauważyć, że karta ma 2 ataku magicznego na 1 poziomie (3 jeśli użyjemy summonera Alric Stormbringer / Valnamor), dzięki czemu będzie bardzo groźno zarówno w typowych walkach, jak również na regułach Back to Basics.

8. Mitica Headhunter

Mitica Headhuner jako jedyna karta ma aż 6 ataku dystansowego. Dzięki umiejętności Piercing atak też będzie przebijał pancerz, więc nigdy się nie zmarnuje. Ma też wysoką szybkość (choć o 1 punkt mniejszą niż Javelin Thrower, Spirit of the Forest czy Centaur). Umiejętność Snare sprawia, że zawsze trafi karty latające czyli np Cocatrice. Dobrze też poradzi sobie z kartami mocno opancerzonymi, gdyż po prostu całkowicie pozbawi ich pancerza (Shatter). Wada tej karty jest tylko jedna - wysoki koszt many, bo aż 8. Jest więc to karta na wyższse limity many.

9. Khmer Princess

Khmer Princess to kolejny tank healer dla zielonego splintera. Oprócz tego ma umiejętność Triage, więc leczy też drugą linię. Sama ta kombinacja umiejętności sprawia, że jest ona bardzo silną kartą. Szczególnie, że kosztuje tylko 2 punkty many, przez co moim zdaniem góruje nad Wood Nymph. Problemem tej karty może być jedynie silna konkurencja w zielonym splinterze (np ze strony Swamp Thing, który też kosztuje 2 punkty many, a daje umiejętności Weaken+Slow) i często po prostu brak miejsca dla niej.

10. Pyre

Pyre to summoner dla czerwonego splintera, który zwiększa szybkość o 1 punkt. Jest to więc ciekawa alternatywa dla innych summonerów, szczególnie:

  • zamiast Malrica, jeśli bardziej zależy nam na szybkości niż bonusie do ataku
  • zamiast Talii na bardzo małej manie
  • zamiast Plado, jeśli chcemy zachować szybkość, ale brakuje nam 2 punktów many, żeby użyć tych kart, które chcemy (np dzięki temu możemy zmieścić Phoenixa i zachować maksymalną szybkość)

Top 3 rozczarowania UNTAMED

Trzeba wziąć pod uwagę, że karty UNTAMED nie są jeszcze mocno używane, gdyż większość graczy ich nie ma / ma na niskich poziomach / dopiero się ich uczy. I pewne zastosowania kart nie są jeszcze znane. Możliwe, że któraś z niżej przedstawionych kart za jakiś czas odżyje.

1. Cornealus

Karta w teorii świetnie nadająca się na drugą pozycję jako snipe tank, ze względu na:

  • bardzo dużą liczbę punktów zdrowia
  • leczenie
  • odbijanie magii i strzał
  • dobry atak

Główną wadą tej karty jest wysoki koszt many. I tu jest Cornealus pies pogrzebany. Wysoka mana zwykle oznacza po prostu potężny atak magiczny / dystansowy na tanka przeciwnika, bez bawienia się w snipe / sneak / opportunity. Jeśli tank zginie, to ta karta na pierwszej pozycji będzie bezradna, co prawda ma dużo życia i leczenie (+ prawdopodobne leczenie od tank healera), ale i tak dość szybko zginie. Moim zdaniem o wiele lepiej na drugiej pozycji sprawdzi się Prismatic Energy (albo Lord Arianthus, jeśli nie jest umiejszczony na tanku).

2. Shieldbearer

W teorii wygląda na bardzo dobrą kartę defensywną, szczególnie na regułach Weak Magic z użyciem jakiejś karty wskrzeszającej (względem samej magii jest dość słaba). Ale... w praktyce jest bardzo rzadko spotykana.

3. Herbalist

Zalety tej karty to:

  • umiejętność Cleanse
  • umiejętność Triage, czyli leczenie drugiej linii
  • niski koszt many - tylko 2 punkty

W praktyce:

  • jeśli zależy nam na umiejętności Cleanse, to pewnie lepszym wyborem jest Silvershield Bard, który ma dodatkowo umiejętność Swiftness i kosztuje tylko 1 punkt many
  • karta ma podobny problem jak Khmer Princess, zwykle po prostu brak dla niej miejsca
  • powinna się sprawdzić wtedy, jeśli zależy nam głównie na umiejętności Triage, np żeby leczyć Lorda Ariathusa na drugiej pozycji albo Hydrę na końcu

A jakie są Wasze ulubione karty UNTAMED?


Z placu boju @jacekw



0
0
0.000
5 comments
avatar

Dragon Jumper kozak, jeszcze jak się doda inne Opportunity to kosisz skład po kolei :D

0
0
0.000
avatar

Congratulations @akademia-sm! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 50 replies. Your next target is to reach 100 replies.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

0
0
0.000