Battle Mage Secrets Weekly Challenge! / Fire & Regret (ENG/JPN)


Battle Mage Secrets Weekly Challenge!

Rules for this challenge

This is a post to the Battle Mage Secrets Weekly Challenge! I regularly post strategies on thematic rules to keep my mind clear and to help you in your battles. Now, this time, the challenge is Fire & Regret. All units have the Return Fire ability. It is difficult to use ranged attacks, but there is a strategy of daring to use mainly ranged attacks. Now, I am looking forward to seeing how the battle will turn out!

Battle Mage Secrets Weekly Challenge! への投稿です。自分の頭の整理にもなりますし、皆さんのバトルの参考となることを目的にテーマとなるルールについての戦略を定期的に投稿しています。さて、今回のチャレンジはFire & Regretです。全てのユニットがReturn Fireのアビリティを持つルールです。遠距離攻撃は使いにくいですが、あえて遠距離攻撃主体という戦略もあると思います。どのように戦いますか?みていきましょう。


My epic match

Here are the rules for this battle.
In addition to Fire & Regret, the rules set includes Weak Magic and Armored Up. The Mana cap is 24. Fire and Death elements are available. The League is a Modern Diamond. With this rule, there seems to be no advantage in daring to choose a ranged attack. I guess I would have to attack in a straightforward manner.

今回取り上げるバトルのルールはこちら。Fire & Regretに加えて、Weak MagicとArmored Upのルールセット。マナキャプは24。Fire, Deathのエレメントが使用可能です。リーグはModernダイヤモンドです。このルールだとあえて遠距離攻撃を選択するメリットはなさそうです。正攻法で攻めることになるかな。


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What strategy did I come up with?

I'm going to go for a straight attack, but I've also toyed with the idea of using a ranged attack, just in case. I think ASH MIRAGE is a classic, but REKLAH would be interesting too. I have used REKLAH several times with Reflection Shield selected, and I have the impression that it can catch the opponent off-guard, but only under very special conditions.

正攻法にするつもりですが、一応、遠距離攻撃を使う考えも巡らせました。使うとしたらReflection Shield持ちのカードですね。ASH MIRAGEは定番かと思いますが、REKLAHも面白いとは思うんですよね。まあでも今回はアーマーに当たるしわざわざ遠距離攻撃を使うメリットはなさそうです。REKLAHはReflection Shieldを選択して何度か使った事があり、相手の不意を突くことはできるけど、かなり特殊な条件下でしかうまくいかなかった印象です。

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So it would be either melee attacks or magic attacks, but because of the Weak Magic rule, armor is very important. In addition, because of the Armored Up rule, how to use and attack armor is very important. The first unit I thought of to take advantage of armor is MANTAROTH. I thought about SMITH's uncle, but I don't think he has enough offensive power even after training.

となると接近攻撃か魔法攻撃になるわけですが、Weak Magicルールのため、アーマーがとても重要になりますね。加えてArmored Upルールのため、アーマーをいかに使うか、攻略するかがとても重要だなぁ。アーマーを活かすユニットとして、一番最初に思いついたのがMANTAROTH。24のマナキャップに対しコストが高すぎるように感じますが、優れた攻撃性能に加え、リペア持ちと今回のルールでは防御面でもかなり有効です。SMITHのおじさんも考えましたが、トレーニングするにしても攻撃力不足かなというところです。

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I was also thinking about whether I can use the abilities Rust, Shatter and Corrosive Ward to attack armor. Here is one that has those abilities. Hmmm...too costly, or not as good in terms of attack, or not as usable....maybe a sneak attack with GOBALANO SOLDIER, but MANTAROTH's attack power will push it over the edge.

さらに考えたのはアーマーを攻略するためのアビリティー、Rust, ShatterやCorrosive Wardは使えるかどうか。それらのアビリティを持っているのはこちら。うーん、コストが高過ぎたり、攻撃面で見劣りしたり、使い勝手的にイマイチか。GOBALANO SOLDIERを使ってのスニーク攻めもありかもですが、MANTAROTHの攻撃力で押し切られそう。

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The final deck that I created was the following team!

といった感じで最終的に作ったデッキは以下のチームです!

My Team
Strategy
Speed, armor, and life are all abilities that can be utilized in this rule. VEGA is as competent as ever!
スピード、アーマー、ライフいずれもこのルールに活かせる能力ですね。あまりサモナー選択では迷わなかたです。VEGAさん相変わらず有能です!
TThis is the key unit of this team! All abilities are also effective, but the offensive power provided by Armored Strike and Blast is strong! The defense is also very hard. I am a little worried about poison attacks.
今回のチームのキーユニットです!いずれのアビリティも有効ですが、Armored StrikeとBlastによる攻撃力は強い!防御面も非常に硬く安心できますね。毒による攻撃は少し心配です。
I included this one in the count, but it is a competent unit that can be used often in a variety of situations.
こちらは数合わせで入れましたが、色々な場面でよく使える有能ユニットですね。
This one is also a number-cruncher, but it's quite effective at lowering the overall attack power with Demoralize. There are times when this unit is more advantageous than putting in a lower cost unit.
こちらも数合わせですが、Demoralizeで全体の攻撃力を下げれるのはかなり効果あるんですよね。下手に低コストユニット入れるよりこのユニットの方が有利な場合もあるよね。
SCAVO has always been very talented, but Weapons Training has given him even more opportunities to play an active role. No training this time, but I still wanted to include Repair!
もともと有能なSCAVOくんですが、Weapons Trainingによりさらに活躍する機会が増えましたね。今回はトレーニングないですが、それでもRepairを入れたかった!
I wanted to include DOCTOR in some way, but this time I wanted Poison as a countermeasure against armor hardening. If the armor is hardened as in my strategy, the damage will not pass through, so I thought I needed to use poison to cut down.
何かと入れたくなるDOCTORですが、今回はアーマーでの守り固めの対策としてPoisonが欲しかったから。私の戦略と同じようにアーマーを固められるとダメージが通らないので、毒で削ってく必要があるなと。

Battle Results



Battle Results

The results are shown in the image as a battle link, so click on it to see the battle! My opponent's deck used ranged attacks that I wasn't really expecting.
CONQUEROR JACEK's +2 Speed is nasty, but MANTAROTH also has True Strike! It may not be able to attack first, but it sure hits. Well, it is strong, isn't it? I felt quite relieved this time. In addition to the opponent's units falling due to damage from Return Fire, MANTAROTH's overwhelming attack power is exploding! Generally speaking, I think I made the right choice. Please take a look at it as a reference! So, please look forward to the next installment!

結果は画像がバトルリンクになっているので、クリックしてバトルをご覧ください!対戦相手のデッキはあまり予想してなかった遠距離攻撃を使ったものでした。CONQUEROR JACEKの+2Speedは厄介なのですが、MANTAROTHはTrue Strikeも持っておるのだ!先制攻撃はできなくても確実に攻撃をヒットさせます。いやー強いですよね!今回はかなり安心感ありました。相手のユニットがReturn Fireによるダメージで倒れるのに加え、MANTAROTHの圧倒的な攻撃力が炸裂しています!概ね私の選択は正しかったかなと思います。ぜひ参考にしてみてください!それでは次回もお楽しみに!



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