Splinterlands Weekly Challenge - Life Sapper [ENG/ESP]
Hey everyone!
Welcome to another Weekly Challenge, this time with the Life Sapper.
This Challenge was done in the Silver League and with my own cards and also, against opponents at my level.
About the Life Sapper
Life sappers are in between life and death. One side of their body is ghostly while the other is alive and well. They are neither fully living nor dead. They feed off the energies around them, and simply being within view of a Life Sapper will make you feel sick and weak. They siphon energy from their victims, slowly weakening and sickening them while simultaneously healing themselves.
In conclusion, I don’t have many positive nor negative feelings for this card; it’s effective if your opponent doesn’t use a tank with Void.
Battles
Battle #1
Ruleset
- Fog of War: Monsters lose the Sneak and Snipe abilities.
- Water & Life Splinters not allowed.
- Mana cap: 19.
Lineup & Analysis
- As always, the Cursed Windeku, when playing in the lower leagues, tend to be my first choice, because of his Thorns effect.
- Both the second and the third positions were dummies for the Serpentine Spy, which I knew it was coming.
- And both the Venari and the Life Sapper served the same purpose; take advantage from the time gained by the first three for them, to build up their health and take down enemy Monsters.
The strategy worked great. I managed to predict the Serpentine Spy and take down the rival team with my Magic cards as expected.
Battle #2
Ruleset
- Armored Up: All Monsters have 2 Armor in addition to their normal Armor stat.
- Little League: Only Monsters & Summoners that cost 4 Mana or les may be used in battles.
- Only Death & Dragon Splinter allowed.
- Mana cap: 20.
Lineup & Analysis
- As a tank I chose the Xenith Monk, a card worth getting at level two, since it can heal itself and, in the Little League ruleset makes a big difference. Besides, it’s a Neutral card.
- Since the Venari has one more Health point than the Sapper, I always position him first. Sometimes the Sapper can be a fast victim of Snipe, especially at level one.
- The Life Sapper, of course, not only for the Challenge, but as a cheap Magic attacker.
- And the last Magic attacker, the Revealer, whose Stun effect proved very useful in this short battle, because it gave the Xenith Monk an extra round.
- In last position the Chaos Agent as layer of protection against Sneak.
This is it for this post, thank you for reading
Thanks for stopping by!
ESPAÑOL
¡Hola a todos!
Bienvenidos a otro desafío semanal, esta vez con el Life Sapper.
Este Reto se hizo en la Liga Plata y con cartas propias y también, contra oponentes de mi nivel.
Sobre el Life Sapper
Los Life Sapper están entre la vida y la muerte. Un lado de su cuerpo es fantasmal mientras que el otro está vivo y bien. No están completamente vivos ni muertos. Se alimentan de las energías que los rodean, y simplemente estar a la vista de un Life Sapper te hará sentir enfermo y débil. Extraen energía de sus víctimas, debilitándolas y enfermándolas lentamente mientras se curan a sí mismas.
En conclusión, no tengo muchos sentimientos positivos ni negativos por esta carta; es efectivo si tu oponente no usa un tanque con Void.
Batallas
Batalla #1
Reglas
- Niebla de guerra: los monstruos pierden las habilidades Sneak y Snipe.
- Splinters de Agua & Vida no permitidos.
- Límite de Maná: 19.
Alineación & Análisis
- Como siempre, Cursed Windeku, cuando juego en las ligas inferiores, tiende a ser mi primera opción, debido a su efecto Thorns.
- Tanto la segunda como la tercera posición eran objetivos falsos para el Serpentine Spy, que sabía que venía.
- Y tanto el Venari como el Life Sapper sirvieron para el mismo propósito; aprovechar el tiempo ganado por los tres primeros para aumentar su salud y derrotar a los Monstruos enemigos.
La estrategia funcionó muy bien. Me las arreglé para predecir el Serpentine Spy y derrotar al equipo rival con mis cartas Mágicas como esperaba.
Batalla #2
Reglas
- Armado: todos los monstruos tienen 2 armaduras además de su estadística de armadura normal.
- Little League: solo se pueden usar en las batallas Monstruos e Invocadores que cuesten 4 puntos de Maná o menos.
- Solo se permiten Splinters de Muerte & Dragon.
- Límite de maná: 20.
Alineación & Análisis
- Como tanque, elegí el Xenith Monk, una carta que vale la pena obtener en el nivel dos, ya que puede curarse a sí mismo y, en el conjunto de reglas de Little League, hace una gran diferencia. Además, es una carta Neutral.
- Como el Venari tiene un punto de Salud más que el Sapper, siempre lo coloco primero. A veces, el Sapper puede ser una víctima rápida de Snipe, especialmente en el nivel uno.
- El Life Sapper, por supuesto, no solo para el Desafío, sino como un atacante mágico barato.
- Y el último atacante de Magia, el Revealer, cuyo efecto Stun resultó muy útil en esta corta batalla, porque le dio al Xenith Monk una ronda extra.
- En última posición el Chaos Agent como capa de protección contra Sneak.
Esto es todo por este post, gracias por leer.
Thanks for sharing! - @alokkumar121
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