Splinterlands Earth Battle - its a bad day for Grund

avatar


Screen Shot 2022-04-05 at 8.32.54 PM.png

My favorite team to use, in a Splinterlands battle, is the Earth group. I have some strong tanks, from level 3 all the way to 10. When the Mana Cap is posted, that determines who I'll use for the tank. I concentrate this guy on dealing damage, not worrying about his defense.

I like to the the Venari Knifer or the Pelacor Mercenary as the tank, but if we get a 14 Mana Cap, there won't be much I can do with those two, so I'll use the Hill Giant. He's not strong, but he will last a few rounds while the rest of the team can go to work.

Screen Shot 2022-04-05 at 8.34.14 PM.png

Then , I chose my regular fighters, the Mycelic Slipspawn and the Goblin Psychic. I always wish for more Mana, so I can add more fighters, but these two are a great combo. The Slipspawn makes them concentrate their firepower on him, while the Goblin Psychic can heal the tank and deal out a little magic damage.


Screen Shot 2022-04-05 at 8.34.31 PM.png

Even though I had a 28 Mana Cap, I chose the Wizard of Eastwood for my Summoner, because I wanted to get rid of any enemy armor so my tank Grund can deal out the double 3 damage. If there are no hiccups, he will take out the entire enemy team in just a few rounds.


Screen Shot 2022-04-05 at 8.36.28 PM.png

Well, my big scheme didn't work out. The placement of the enemy's Unicorn Mustang stopped my plan in its tracks. Grund missed half of his shots and the enemy's team took care of the Slipspawn before he could do anything at all!


Screen Shot 2022-04-05 at 8.37.35 PM.png

I still haven't leaned my lesson. I'll try the team again and again. The plan usually works, maybe if I can get a 99 Mana battle, I can add in a few missing elements and finally win a battle.


Screen Shot 2022-04-05 at 8.37.19 PM.png

#SPS

#Splinterlands

#playtoearn

#earth



0
0
0.000
2 comments
avatar

Congratulations @bakedkevin! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You received more than 400 upvotes.
Your next target is to reach 500 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

NFT for Peace - Feedback and new city
Our Hive Power Delegations to the March PUM Winners
Feedback from the April 1st Hive Power Up Day
0
0
0.000
avatar

Mi equipo favorito para usar, en una batalla de Splinterlands, es el grupo de la Tierra. Tengo algunos tanques fuertes, desde el nivel 3 hasta el 10. Cuando se publica el Mana Cap, eso determina a quién usaré para el tanque. Concentro a este tipo en infligir daño, no en preocuparme por su defensa.

Me gusta el Venari Knifer o el Pelacor Mercenary como el tanque, pero si obtenemos un 14 Mana Cap, no habrá mucho que pueda hacer con esos dos, así que usaré el Hill Giant. No es fuerte, pero durará algunas rondas mientras el resto del equipo puede ir a trabajar.

Luego, elegí a mis luchadores regulares, el Mycelic Slipspawn y el Goblin Psychic. Siempre deseo más Maná, así que puedo agregar más luchadores, pero estos dos son un gran combo. El Slipspawn hace que concentren su poder de fuego en él, mientras que el Goblin Psychic puede curar el tanque y repartir un poco de daño mágico.

A pesar de que tenía una gorra de maná 28, elegí el Mago de Eastwood para mi invocador, porque quería deshacerme de cualquier armadura enemiga para que mi tanque Grund pueda infligir el doble daño de 3. Si no hay contratiempos, eliminará a todo el equipo enemigo en solo unas pocas rondas.

Bueno, mi gran esquema no funcionó. La colocación del Unicornio Mustang del enemigo detuvo mi plan en seco. ¡Grund falló la mitad de sus disparos y el equipo enemigo se encargó del Slipspawn antes de que pudiera hacer nada!

Todavía no he inclinado mi lección. Probaré el equipo una y otra vez. El plan generalmente funciona, tal vez si puedo obtener una batalla de 99 Mana, puedo agregar algunos elementos faltantes y finalmente ganar una batalla.

0
0
0.000