[Eng/Esp] Equalizer, The Ruleset Where Not Every Ability is Equal | A Ruleset Battle guide

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Equalizer: Where not every ability is equal

Greetings folks it's been a while since I've posted about Splinterlands, but recent updates have me curious so I'm back to busting the wild ladder now and again with the skeleton crew of cards I have left after land. This post will be addressing overall strategy in this ruleset, my particular fight, and some other talking tidbits about various aspects of SPL.

To get some context for the rest of this section understand that Equalizer is the following ability

"All unit start with the same health, based on the highest health on either team."

Now without further or do let's begin talking about the...

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Strategy and Placement: Abilities to Scale

In this ruleset any abilities that apply armor, healing, armor reduction are invaluable. These abilities work regardless of HP and in fact in the case of healing will scale to the target. It should be noted that units with high armor values are incredibly valuable in this game mode. Not every ability is equal here and healing is by far the strongest one.

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In this lineup you can see that we utilize adding armor to all our units AND healing the frontline creature all for a low mana cost. The opponent had a similar strategy brewing with both repair and healing but by having massively greater overall damage output and sneak this battle is a victory.

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Talking Tidbits: Coming back? Maybe

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If splinterlands ever deals with bots it would definitely garner my interest. Hell I'm already still here doing brawls and wild ladder (which if they want this game to be competitive needs something to be done about the bot situation but that's another post). But as far as staying competitive in modern is concerned etc. maybe getting a base set of riftwatchers is in my future idk, I also need to finish dealing with land which is another task. I suppose I am still involved in the game, but not nearly as much as I used to be. I mostly just pop in sometimes. But now that the ladder is the way it is I'm curious how high I can climb. Color me intrigued. Thanks for the continued support everyone. Someone who comments on this post will be given a card delegated from my collection for a whole season THEIR CHOICE. Cheers. #Splinterlands #play2earn

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Below is the version of this article in Espanol. Abajo hay el version en Espanol.

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Ecualizador: donde no todas las habilidades son iguales

Saludos amigos, ha pasado un tiempo desde que publiqué sobre Splinterlands, pero las actualizaciones recientes me dan curiosidad, así que vuelvo a romper la escalera salvaje de vez en cuando con el grupo reducido de cartas que me quedan después de Land. Esta publicación abordará la estrategia general en este conjunto de reglas, mi pelea particular y algunos otros detalles sobre varios aspectos de SPL.

Para obtener algo de contexto para el resto de esta sección, comprenda que Ecualizador es la siguiente habilidad

"Todas las unidades comienzan con la misma salud, según la salud más alta de cada equipo".

Ahora sin más ni nada más comencemos a hablar del...

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Estrategia y ubicación: habilidades para escalar

En este conjunto de reglas, cualquier habilidad que aplique armadura, curación o reducción de armadura es invaluable. Estas habilidades funcionan independientemente del HP y, de hecho, en el caso de la curación, se adaptarán al objetivo. Cabe señalar que las unidades con altos valores de armadura son increíblemente valiosas en este modo de juego. No todas las habilidades son iguales aquí y la curación es, con diferencia, la más fuerte.

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En esta alineación puedes ver que utilizamos agregar armadura a todas nuestras unidades Y curar a la criatura de primera línea, todo por un bajo costo de maná. El oponente tenía una estrategia similar con reparación y curación, pero al tener una producción de daño general enormemente mayor y escabullirse, esta batalla es una victoria.

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Talking Tidbits: ¿Volverás? Tal vez

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Si Splinterlands alguna vez trata con bots, definitivamente despertaría mi interés. Demonios, todavía estoy aquí haciendo peleas y escaleras salvajes (que si quieren que este juego sea competitivo necesitan hacer algo con la situación de los bots, pero esa es otra publicación). Pero en lo que respecta a mantenerme competitivo en lo moderno, etc., tal vez conseguir un conjunto básico de observadores de grietas esté en mi futuro, no lo sé, también necesito terminar de ocuparme de la tierra, que es otra tarea. Supongo que todavía estoy involucrado en el juego, pero no tanto como solía estarlo. A veces solo aparezco. Pero ahora que la escalera está como está, tengo curiosidad por saber hasta dónde puedo subir. Coloréame intrigado. Gracias por el continuo apoyo a todos. Alguien que comente este post recibirá una tarjeta delegada de mi colección para toda una temporada A SU ELECCIÓN. Salud. #Splinterlands #play2earn



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5 comments
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Peace,
I am glad that I came across this publication. There are some many developments about Splinterlands.
This post help me catch some information I did not know.
May your battles bring victory to your team.
Have a great week

!PIZZA
#freecompliments
Regards

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