Splinterlands fanArt - 🖌Digital drawing of "SCAVO FIREBOLT" (ESP-ENG)


Dicen que la vida para vivirla plenamente hay que asumir retos que nos pongan aprueba y de esta manera poder descubrir de lo que somos capaces y precisamente amigos y amigas de plataforma es lo que el día de hoy he decidido, ya me había atrevido a explorar espacios desconocidos al incorporarme al mundo del dibujo, es algo que siempre me a encantado pero jamás lo había compartido con nadie y ahora para dar el segundo paso decido ir mas allá y sumar al arte la habilidad de la improvisación, el tener un tema o idea en la mente o por alguna referencia y desarrollarla de manera personal. Físicamente conozco el mundo del coleccionismo de las cartas pero debo admitir que desconozco por completo todo aquello lo relacionado con el mundo de las cartas de "Splinterlands", tengo una pequeña idea de lo que es la dinámica del juego pero no tengo el placer de poder pertenecer a este, sin embargo esto no me priva de aprender a mi manera y es que gracias a los diferentes concursos semanales de @splinterlands (En este caso de dibujo) se puede interactuar de alguna u otra manera dentro de la comunidad, este seria mi primer contacto con dicha comunidad así que mas que solo afocarme en el paso a paso del dibujo quise hacer un poco de introducción como una especie de presentación. De antemano resaltar que no soy un experto en el arte del dibujo, tengo algunos conocimientos muy básicos que me ayudan a presentar un trabajo decente muy lejano al nivel que se puede evidenciar en los FanArt de Splinterlands, pero de a poco me abriré espacio entre los grandes 😄, asi que sin mas nada de agregar.... que comience el arte!!!.
They say that to live life to the fullest you have to take on challenges that put us to the test and in this way to discover what we are capable of and precisely friends of the platform is what I have decided today, I had already dared to explore unknown spaces by joining the world of drawing, is something that I have always loved but had never shared with anyone and now to take the second step I decide to go further and add to art the ability of improvisation, having a theme or idea in mind or by some reference and develop it in a personal way. Physically I know the world of card collecting but I must admit that I don't know anything related to the world of Splinterlands cards, I have a small idea of the dynamics of the game but I don't have the pleasure of being able to belong to it, However this does not deprive me of learning in my own way and thanks to the different weekly contests of @splinterlands (In this case of drawing) you can interact in some way or another within the community, this would be my first contact with the community so rather than just focus on the step by step drawing I wanted to do a little introduction as a kind of presentation. Beforehand I want to emphasize that I am not an expert in the art of drawing, I have some very basic knowledge that help me to present a decent work far from the level that can be seen in the Splinterlands FanArt, but little by little I will open space between the great ones 😄, so without further ado .... let the art begin!!!...

Como referencia a mi ilustración digital el día de hoy escogí lo que mejor me convenía en sentido de facilidad a la hora de crear dicho arte, considero como critica personal que el dibujar personas no es mi fuerte, se me dan mejor las criaturas sobre todo con facciones de animales como es el caso, se trata de un personaje que a mi poca información es un topo de la raza Scavo que mutaron en cierta manera al gas tóxicos de las móntalas de las montañas, además adquirieron poderes al estar expuestos al magma, permitiéndoles el poder realizar ataques de elemento fuego como bolas y rayos de fuego. Esta fue una de las particularidades que me llamo la atención de esta criatura, si de elegir un elemento se trata siempre voy por "Fuego".

As a reference to my digital illustration today I chose what best suited me in the sense of ease when creating such art, I consider as a personal criticism that drawing people is not my forte, I am better at drawing creatures especially with animal features as in this case, This is a character that to my little information is a mole of the Scavo race that mutated in a certain way to the toxic gas of the mountains, also acquired powers to be exposed to magma, allowing them to perform fire element attacks as fireballs and fire rays. This was one of the peculiarities that caught my attention of this creature, if I have to choose an element I always go for "Fire".


¿Qué se utilizo para la ilustración?

  • Computadora de mesa con procesador Intel(R) Core(TM) i3-4160
  • Programa básico de dibujo: Paint 3D

What was used for the illustration?

  • Desktop computer with Intel(R) Core(TM) i3-4160 processor
  • Basic drawing program: Paint 3D

Como idea principal decidí darle un gran escenario al pequeño topo, darle protagonismo de alguna manera y que mejor que colocarlo en casa, cerca de un volcán, para esto inicie ubicando el centro del lienzo que en este caso será un montículo rocoso en el cual estará ubicado nuestro amigo, trabajaremos con la profundidad dibujando una especie de cilindro con detalles obviamente rocosos, dejaremos dos pequeños espacios en la parte superior como referencia de la posición es la que queremos a la criatura.
As main idea I decided to give a big stage to the little mole, give him prominence in some way and what better than to place him at home, near a volcano, for this start by locating the center of the canvas that in this case will be a rocky mound in which our friend will be located, we will work with the depth drawing a kind of cylinder with obviously rocky details, we will leave two small spaces at the top as a reference of the position we want the creature.


Una vez obtenida la forma deseada del montículo rocoso, procederemos a dibujar a la criatura, quise darle presencia y epicidad a la pose de nuestro topo, mirando al cielo dejando ver un poco el perfil para que permita visualizar la sonrisa del mismo, de a poco fui moldeando con el ratón una silueta que hiciera semejanza a la imagen original, detallando su look de pelo descuidado y traje de monje.
Once the desired shape of the rocky mound is obtained, we will proceed to draw the creature, I wanted to give presence and epicness to the pose of our mole, looking at the sky, leaving a little bit of the profile to allow visualizing its smile, little by little I was molding with the mouse a silhouette that resembled the original image, detailing its look of unkempt hair and monk suit.



Por ser el foco de atención decidí dedicarme a dejar casi por terminado a la criatura, coloque detalles de vestuario y colores correspondientes según la referencia, de esta manera me permite centrarme en el ambiente y darle el escenario imponente que se merece.
As the focus of attention I decided to dedicate myself to leave the creature almost finished, I placed details of costumes and corresponding colors according to the reference, thus allowing me to focus on the environment and give it the imposing scenery it deserves.


Tal y como había adelantado el escenario será un volcán, para obtener la sensación de lejanía del espacio debemos jugar con los tonos de los colores, esto es muy sencillo, las áreas mas cercanas serán de un color mas intenso y las áreas que deseamos que den una perspectiva de lejanía deberán ir de un tono mas suave. también es importante el grosor de los bordes, mientras mas cerca el objeto o personaje mayor será el grosor de los bordes y viceversa mientras mas alejados estén mas fina será. AL tener a nuestro personaje casi terminado este nos servirá de mucho como referencia para determinar las profundidades del dibujo.
As I had anticipated the scenario will be a volcano, to get the feeling of remoteness of space we must play with the tones of the colors, this is very simple, the closest areas will be of a more intense color and the areas that we want to give a perspective of remoteness should be of a softer tone. it is also important the thickness of the edges, the closer the object or character the greater the thickness of the edges and vice versa the farther away they are the thinner it will be. When we have our character almost finished this will be very useful as a reference to determine the depths of the drawing.


Teniendo el escenario ya estructurado a continuación añadiremos a otro de los protagonistas "El Fuego", rellenaremos el área interna del volcán que habíamos dejado en blanco y la parte superior que también estaba en blanco la reemplazaremos por el color negro simulando oscuridad de caverna o en este caso terreno sombrío. Para darle vida a la lava utilice la herramienta del grafiti con una opacidad leve, decidí hacer una mezcla entre manchas amarrillas y rojas.
Having the scenery already structured, next we will add another of the main characters "The Fire", we will fill the internal area of the volcano that we had left in white and the upper part that was also in white we will replace it with the black color to simulate the darkness of the cavern or in this case the gloomy ground. To give life to the lava I used the graffiti tool with a slight opacity, I decided to make a mixture of yellow and red spots.



Esta herramienta del grafiti nos será muy útil para las esferas de fuego que estará formando la criatura en cada mano, aplicaremos la misma técnica que con la lava.
This graffiti tool will be very useful for the fire spheres that the creature will be forming in each hand, we will apply the same technique as with the lava.


Ya teniendo casi finiquitado el 90% de la base del dibujo es momento de realzar con detalles, dichos detalles los comprenden grietas por todo el borde e interior del volcán y el pequeño escenario rocoso del topo, para las grietas utilice el lápiz con punta mas fina al mínimo de grosor.
Already having almost finished 90% of the base of the drawing it is time to enhance with details, these details include cracks all over the edge and inside the volcano and the small rocky stage of the mole, for the cracks use the pencil with the finest tip to the minimum thickness.



Una vez elaborados los primeros detalles es momento de la segunda parte del detallado "La iluminación y sombreado", aquí debemos trabajar mucho con la lava del centro que representara la luz en el dibujo, por lo tanto lo que este mas alejado de ella le daremos un borde en negro con ayuda de lápiz de punta gruesa y con un porcentaje de opacidad alto, resaltaremos también el borde de la grietas del montículo y para el detalle de la luz realizaremos por el borde del volcán aplicando la misma técnica con el lápiz de punta gruesa y porcentaje de opacidad elevado pero esta vez en blanco, esto le dará hasta al mas sencillo dibujo un efecto tridimensional.
Once the first details are elaborated it is time for the second part of the detailing "Lighting and shading", here we must work a lot with the lava in the center that will represent the light in the drawing, therefore what is farther away from it we will give it a black border with the help of a thick tip pencil and with a high percentage of opacity, We will also highlight the edge of the cracks of the mound and for the detail of the light we will make by the edge of the volcano applying the same technique with the pencil of thick tip and high percentage of opacity but this time in white, this will give even to the simplest drawing a three-dimensional effect.


Para finalizar debemos darle aun mas vida al fuego tanto de la lava como a las esferas de fuego de nuestro topo, para esto recurriremos nuevamente a la herramienta del grafiti en color blanco con un poco menos de opacidad, esto simulara humo debido a las grandes temperaturas que se sienten en el área. Y de esta manera ponemos fin a la ilustración no sin antes firmar como ay es acostumbrado colocando mi usuario de hive acompañado de su logo.
To finish we must give even more life to the fire both of the lava and the fire spheres of our mole, for this we will resort again to the graffiti tool in white color with a little less opacity, this will simulate smoke due to the great temperatures that are felt in the area. And in this way we put an end to the illustration but not before signing as usual placing my user of hive with your logo.



Espero les haya gustado y sea de su agrado este primer contacto que tengo con la comunidad de Splinterlands, primero darles las gracias por permitir variedad en su comunidad y no cerrarse exclusivamente aquellos que forman parte del juego y que a pesar de no estar dentro de este mundo mágico de criaturas increíbles es para mi entretenimiento absoluto el dejar volar mi imaginación y desde mi punto de vista desarrollar una historia con solo la base de un personaje. espero algún día poder formar parte de los concursos semanales. Sin mas nada que agregar los espero en otra ocasión repleta de buen arte y demostrando una vez mas que cualquiera puede expresarse con papel y lápiz solo se necesita dedicación, paciencia y un poco de esfuerzo.
I hope you liked and liked this first contact I have with the Splinterlands community, first thank you for allowing variety in your community and not close exclusively those who are part of the game and that despite not being in this magical world of incredible creatures is for my absolute entertainment to let my imagination fly and from my point of view to develop a story with only the basis of a character. I hope someday to be part of the weekly contests. Without anything else to add I hope to see you in another occasion full of good art and demonstrating once again that anyone can express themselves with paper and pencil, you only need dedication, patience and a little effort.


El texto y las imágenes del presente post es completamente de mi autoría

Imagen de referencia: Scavo Firebold

La traducción fue realizada con el traductor deepl

La imagen de portada fue elaborada con la app Canva

The text and images in this post are entirely my own.

Reference image: Scavo Firebold

The translation was done with the translator deepl

The cover image was made with the Canva app




0
0
0.000
1 comments