SHARE YOUR BATTLE Weekly Challenge! - DRAGON SPIRIT

avatar

thumbnail.png

[🇺🇸 - EN & 🇧🇷 - PT/BR]

Hello, everyone! 😄

For this week share your battle the theme is Dragons 🐉. I decided to write about Dragon Spirit (Epic – Dice Edition)! A card that I find a little bit underrated, but very useful in certain situations!


Olá pessoal! 😄

Para o post dessa semana do compartilhe sua batalha o tema é Dragões 🐉. Resolvi escrever sobre Dragon Spirit (Epico – Edição Dice)! Uma carta que acho um pouco subestimada, mas muito útil em determinadas situações!

2FFvzA2zeqoVPgRCnRzbu6rj6tCWHWVCA9ZaKB4ZqwPAavbCUHaBPqPvGhdE6mC16io7LLLWyhMoKm8ik8FEkVTWhPzUqKCHEjDdqYKtcATU1Qe6GKwBEMSHVTBJN.png

coollogo_com-3532867.png

I didn’t find any similar card with 3 mana cost like Dragon Spirit (DS), so he is not easily replaced.

Since this is not a popular card, I attached below an image with his stats. DS has Flying since level 1 and acquires Immunity at level 3 and Redemption at level 5.

Immunity is not only useful in noxious fumes, but you also don’t need to worry about any other negative stats that opponent monster’s might inflict.

Redemption is great on Holy Protection rule set or to counter Lorna Shine and also to remove an armor from summoners like Kelya, Tyrus Paladium etc.


Não encontrei nenhuma carta semelhante com custo de 3 de mana como Dragon Spirit (DS), então ele não é facilmente substituído.

Como essa não é uma carta popular, anexei abaixo uma imagem com suas estatísticas. DS tem Voar desde o nível 1 e adquire Imunidade no nível 3 e Redenção no nível 5.

A imunidade não é útil apenas em gases nocivos, mas você também não precisa se preocupar com outras status negativo que os monstros oponentes possam infligir.

A redenção é ótima no conjunto de regras Proteção Divina ou contra Lorna Shine e também para remover um ponto de armadura de invocadores como Kelya, Tyrus Paladium etc.


stats.jpg


Strengths: high speed and good HP! Good against melee and ranged since his Flying ability and speed increases his chances of dodging.

Weakness: don’t have any attack or armor. Weak against magic attack since he can’t dodge.

Best position: 1st position or 6th position (less recommended)

Best rule sets: Keep your Distance, Holy Protection, Little League, Lost Magic, Back to Basics, Earthquake, Noxious Fumes and Unprotected.


rule sets.jpg


Pontos fortes: alta velocidade e bom PV (Pontos de Vida)! Bom contra ataques corpo a corpo e à distância, já que sua habilidade de voar e velocidade aumentam suas chances de esquivar.

Fraqueza: não possui ataque ou armadura. Fraco contra ataques mágicos, já que ele não pode se esquivar.

Melhor posição: 1ª posição ou 6ª posição (menos recomendado)

Melhores conjuntos de regras: Mantenha distância, proteção sagrada, liga pequena, magia perdida, de volta ao básico, terremoto, fumaça nociva e desprotegido.

MARKET

Since mostly all of the cards dropped in price in the last 6 months, with Dragon Spirit it was not different.

market price.jpg

2FFvzA2zeqoVPgRCnRzbu6rj6tCWHWVCA9ZaKB4ZqwPAavbCUHaBPqPvGhdE6mC16io7LLLWyhMoKm8ik8FEkVTWhPzUqKCHEjDdqYKtcATU1Qe6GKwBEMSHVTBJN.png

lineup.png

This battle was played in a tournament of Silver league level + Modern Format. Below you can check the rule set.

Joguei esta partida em um torneio de nível liga Prata + Formato Moderno. Abaixo você pode conferir o conjunto de regras.


ruleset.jpg


Summoner (Brighton Bloom): in Earthquake matches, Brighton Bloom is probably one of the best choices since you don’t have to worry about picking monsters with Flying ability giving you a good advantage if your opponent pick a different summoner.

Scorch Fiend (1st Position): this card was just a sacrifice to absorb the first strike of the opponent.

Dragon Spirit (2nd position): with 7 HP I thought he would be useful to absorb damage and also dodge a little giving time to the backline do their work.

Aganju (3rd position): He would become the 2nd position allowing him to hit with his Reach ability for only one mana cost!

Serpentine Spy (4th position): probably the best common monster of Fire element! His high speed+damage with opportunity ability makes him a very strong monster.

Uraeus (5th position): I don’t really like to have 3-4 monsters attacking the 1st position while only one monster aiming the backline, but the mana capacity was really low (16) so I didn’t have many options. However, Uraeus has decent attack and good speed making him a good choice.

Goblin Fireballer (6th position): in earthquake we can already expect that the opponent will pick at least a few monsters with flying ability, so his ability snare it would be very valuable! Monster with snare ability can’t miss flying monsters, besides that, if they are ensnared they will suffer damage from the earthquake!


Invocador (Brighton Bloom): em partidas de Terremoto, Brighton Bloom é provavelmente uma das melhores escolhas, já que você não precisa se preocupar em escolher monstros com a habilidade Voar, dando a você uma boa vantagem se seu oponente não escolher o mesmo invocador.

Scorch Fiend (1ª Posição): esta carta era apenas um sacrifício para absorver o primeiro golpe do oponente.

Dragon Spirit (2ª posição): com 7 HP achei que ele seria útil para absorver dano e também se esquivar um pouco dando tempo para o backline fazer seu trabalho.

Aganju (3ª posição): Ele se tornaria a 2ª posição permitindo que ele acertasse com sua habilidade Reach por apenas um custo de mana!

Serpentine Spy (4ª posição): provavelmente o melhor monstro comum do elemento Fogo! Sua alta velocidade + dano com habilidade de oportunidade o torna um monstro muito forte.

Uraeus (5ª posição): Eu realmente não gosto de ter 3-4 monstros atacando a 1ª posição enquanto apenas um monstro mirando na linha de trás, mas a capacidade de mana era muito baixa (16), então não tive muitas opções. No entanto, Uraeus tem ataque decente e boa velocidade, tornando-o uma boa escolha.

Goblin Fireballer (6ª posição): em terremoto já podemos esperar que o oponente pegue pelo menos alguns monstros com habilidade de voar, então sua habilidade de snare seria muito valiosa! Monstros com habilidade de armadilha não podem perder monstros voadores, além disso, se forem enredados, sofrerão danos do terremoto!

line up.jpg

Dragon.png

the battle.png


round 1.jpg

Highlights/destaques

  • Goblin Fireballer snare ability was essential to make Antoid Platoon receive extra damage from earthquake in the beginning of every turn.

  • Dragon Spirit dodged only once, but survived until the last round and fulfilled his role perfectly!

  • In the end of the 2nd round the battle was almost decided, so the strategy worked just fine.


  • Habilidade de snare do goblin fireballer foi essêncial para que o Antoid Platoon do oponente sofresse danos extras do terremoto a cada início de turno.

  • Dragon Spirit esquivou apenas uma vez, mas sobreviveu até o último turno cumprindo seu papel perfeitamente!

  • No final do 2° turn a batalha estava praticamente decididd, portanto, a estratégia funcionou bem.


Round 2.jpg

2FFvzA2zeqoVPgRCnRzbu6rj6tCWHWVCA9ZaKB4ZqwPAavbCUHaBPqPvGhdE6mC16io7LLLWyhMoKm8ik8FEkVTWhPzUqKCHEjDdqYKtcATU1Qe6GKwBEMSHVTBJN.png

To watch the full battle click here!

If you want to start playing Splinterlands, please use my referral link by clicking here!

Thanks for reading!

Para assistir a batalha na íntegra clique aqui!

Se quiser começar a jogar Splinterlands, por favor use meu link de referência clicando aqui!!

Obrigado por ler!

signature.png

#SCHOLARANDSCRIBES



0
0
0.000
5 comments
avatar

Obrigado por promover a comunidade Hive-BR em suas postagens.

Vamos seguir fortalecendo a Hive

Metade das recompensas dessa resposta serão destinadas ao autor do post.
0
0
0.000
avatar

Your Splinterlands post has been manually curated on behalf of @SBTOfficial by @itzninjafool. Check out our partners' projects to find more play2earn opportunities!

           

IMPORTANT NOTE:  Splinterlands Battle Token (SBT) is not officially endorsed by SteemMonsters, Corps (Splinterlands).

I have never really noticed that Dragon Spirit has an immune ability. I am going to have to start watching the market on that one. Looks like it can be a useful card for poison rounds.

untitled.gif

0
0
0.000