TWO PEAKMONSTER ALLIED CLANS [ENG / ESP]

In this post I will mention two of the clans that Peakmonster manages: PEAKMONSTER (ASIA) and PEAKMONSTER (HURRICANE). They are allied clans where their co-leaders maintain a strict order in the percentage of victories of each member, being the "crowns" the most precious reward. To achieve this goal they have 6 rules that must be met. I will summarize only rule number 5: every member who has a win rate below 35% in 5 wars can be kicked out of the clan; to prevent this unfavorable result, the members with the lowest performance are rotated in several fray with the intention of finding one where they can perform more successfully according to their experience in the brawl. This strategy is not easy to apply since the top performers are immovable from their fray unless they voluntarily want to change it. Taking into account that few members are interested in participating in fights with golden cards, the requirement is reduced to 25% average in 5 wars. As motivation there is an additional reward to the one obtained individually by each clan member and it is offered to all those who participate in golden card fights and to the one who obtains the best percentage of victories in the war.

En esta publicación mencionare a dos de los clanes que administra Peakmonster: PEAKMONSTER (ASIA) y PEAKMONSTER (HURRICANE). Son clanes aliados donde sus colíderes mantienen un orden estricto en el porcentaje de victorias de cada miembro siendo las “coronas” la recompensa más preciada. Para conseguir este objetivo tienen 6 reglas que se deben cumplir. Resumiré solamente la regla número 5: cada miembro que obtenga un promedio de victorias por debajo de 35% en 5 guerras puede ser expulsado del clan; para prevenir este resultado desfavorable los miembros con menor rendimiento son rotados en varias riñas con la intención de encontrar una donde se pueda desenvolver con mayor éxito según su experiencia en las brawl. Esta estrategia no es fácil de aplicar ya que los que alcanzan mejor rendimiento son inamovibles de su riña a menos que voluntariamente deseen cambiarla. Tomando en cuenta que son pocos los miembros interesados en participar en las riñas con cartas doradas la exigencia se reduce a 25% de promedio en 5 guerras. Como motivación existe una recompensa adicional a la obtenida individualmente por cada miembro del clan y se le ofrece a todos los que participan en riñas de cartas doradas y al que obtenga el mejor porcentaje de victorias en la guerra.

portada.png

Below are the results of 05/17/2023 where both clans faced each other, being historical data since it was the last time they met in arena 3.

A continuación se muestran los resultados del 17/05/2023 donde se enfrentaron ambos clanes, siendo datos históricos ya que fue la última vez que se encontraron en la arena 3.

foto 1.png

A similarity can be noticed in the general results of each clan, which speaks highly of their degree of organization. Both clans carry out a rotation between their members obtaining a mutual benefit with the objective of obtaining the greatest number of crowns possible in each war.

However, in arena 4, as expected, difficulties began and the winning percentage dropped significantly, so it was no longer possible to get the usual first place in each Brawl. Despite this, rule number 5 continued in force and the strategies had to be reviewed; The co-leaders carried out a survey asking each member which would be the fray where they would obtain the best results in the brawl, arena 4. It was possible to decipher the difficulty that the new fights brought by themselves, being the most complicated fray 15 (league diamond, cards Alpha-Beta) and the fray 21 (league diamond, cards gold).

The first clan to go up to arena 4 was Peakmonster (Asia) and the experience gained was important so that it did not take Peakmonster (Hurricane) by surprise, who reached arena 4 after the next three wars.

Finally, the results of 06/07/2023 are shown where both allied clans coincided as rivals. Of course they are also historical data since it was their first meeting in arena 4.

Se puede notar una similaridad en los resultados generales de cada clan lo que habla muy bien de su grado de organización. Ambos clanes realizan una rotación entre sus miembros obteniendo un beneficio mutuo con el objetivo de obtener la mayor cantidad de coronas posibles en cada guerra.

Sin embargo, en arena 4, como era de esperar, comenzaron las dificultades y el porcentaje de victorias se redujo significativamente por lo que ya no fue posible obtener el acostumbrado primer lugar en cada Brawl. A pesar de ello la regla número 5 continuo vigente y se tuvo que repasar las estrategias; los colíderes realizaron una encuesta preguntando a cada miembro cuales serían las riñas donde obtendrían mejores resultados en las brawl arena 4. Se logró descifrar la dificultad que por sí misma trajeron las riñas nuevas, siendo las más complicadas la riña 15 (league diamond, cards Alpha-Beta) y la riña 21 (league diamond, cards gold).

El primer clan en subir a arena 4 fue Peakmonster (Asia) y la experiencia obtenida fue importante para que no tomara de sorpresa a Peakmonster (Hurricane) quien alcanzó la arena 4 luego de las siguientes tres guerras.

Finalmente, se muestran los resultados del 07/06/2023 donde coincidieron como rivales ambos clanes aliados. Por supuesto son también datos históricos ya que fue su primer encuentro en la arena 4.

foto 2.png

Many of us have more than one account to enhance our card game experience. This time I will show you how two different clans achieve an alliance in order to compensate for their weaknesses by exchanging their members from one side to the other. I know that there are several allied clans that apply these strategies to improve their results in Brawl, but I took some time to explain how it works since the vast majority of clans work individually and a member by himself is only focused on obtaining the most number of possible wins.

Muchos de nosotros tenemos más de una cuenta para mejorar nuestra experiencia en el juego de cartas. En esta oportunidad les mostrare como dos clanes distintos logran una alianza con la finalidad de compensar sus debilidades intercambiando sus miembros de un lado al otro. Sé que existen varios clanes aliados que aplican estas estrategias para mejorar sus resultados en las Brawl, pero me tome un tiempo para exponer su funcionamiento ya que la gran mayoría de los clanes trabajan individualmente y un miembro por sí mismo solo está enfocado en obtener el mayor número de victorias posibles.



0
0
0.000
5 comments
avatar

Congratulations @elcristiano! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You received more than 10 upvotes.
Your next target is to reach 50 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

0
0
0.000