What are the best Chaos Legion COMMON CARDS ? [ENG/ESP]
We all know that soon Splinterlands will be separated into 2 game modes, on the one hand the Modern format and on the other the Wild.
These two formats consist of a division of the cards that can be used in each one, looking like this:
Modern: Untamed + Dice + Chaos Legion
Previously I have made a series of posts, talking about the best cards for splinter and strategies to use with each of them, then I will talk about which are the best cards for rarity according to my opinion and gaming experience, not being an investment advice.I will focus on talking about the common cards in the Chaos Legion set and their corresponding reward cards.
Todos sabemos que próximamente Splinterlands se dividirá en 2 modos de juego, por un lado el formato Moderno y por otro el Salvaje.
Estos dos formatos consisten en una división de las cartas que se pueden usar en cada uno, quedando así:
Moderno: Untamed + Dice + Chaos Legion
Anteriormente he realizado una serie de post, hablando de las mejores cartas por splinter y estrategias para utilizar con cada uno de ellos, a continuación hablare de cuales son las mejores cartas por rareza segun mi opinion y experiencia de juego, no siendo un consejo de inversión. Me centraré en hablar sobre las cartas comunes del set de Chaos Legion y sus cartas de recompensa correspondientes.
PREVIUS POST
Death Splinter
Water Splinter
Earth Splinter
Fire Splinter
Dragon Splinter
DEEPLURKER
Deeplurker seems to me to be the best common card of the edition, very fast, with a lot of physical attack, which also has opportunity and poison from the gold league, it is very powerful especially in the bronze, silver and gold league, but it also reduces the melee damage at its maximum level.
Deeplurker me parece la mejor carta comun de la edición, muy rapida, con mucho ataque fisico, que además tiene oportunidad y veneno a partir de la liga oro, es muy poderosa sobre todo en liga de bronce, plata y oro, pero además reduce el daño cuerpo a cuerpo en su nivel máximo.
PELACOR CONJURER
Pelacor Conjurer is my second favorite common card, although it doesn't do damage, it's perfect for dodging both physical and magical attacks, especially at maximum level, learning phase, that's when it unleashes its full potential, for only 2 mana points, perfect for low mana games or where we see that the rival uses a lot of magical attacks since if he does not dodge them, he will be able to reflect them with magical reflection.
Pelacor Conjurer es mi segunda carta comun favorita, aunque no hace daño, es perfecto para esquivar tanto ataques fisicos como mágicos, sobre todo a nivel máximo, aprendiendo fase, es cuando desata todo su potencial, por tan solo 2 puntos de mana, perfecto para partidas de bajo mana o donde vemos que el rival usa mucho ataques mágicos ya que si no los esquiva, podrá reflejarlos con reflejo magico.
SUPPLY RUNNER
Supply Runner is another card that I use practically always, it has very good damage, and from level 5, in the silver league, it increases the speed of your entire composition, which for me is very important in the meta of the game.
*Supply Runner es otra carta que utilizo practicamente siempre, tiene muy bien daño además, de que a partir de nivel 5, en liga de plata, aumenta la velocidad de toda tu composición que para mi es muy importante en el meta del juego.
CHAOS AGENT
Chaos Agent, despite not attacking, reminds me in a certain way of Pelacor Conjurer, only in this case with only one mana, and substitutes the ability to fly for dodge, which also has to add the ability backfire, which is in my opinion what makes it really useful, since it damages the enemy cards that miss their attacks against it.
Chaos Agent, a pesar de no atacar, me recuerda en cierta manera a Pelacor Conjurer, solo que en este caso con uno solo de mana, y sustituye la habilidad de volar por esquivar, que además, hay que añadir la habilidad backfire, que es en mi opinion lo que la hace realmente util, ya que daña a las cartas enemigas que fallen sus ataques contra el.
PELACOR BANDIT
Pelacor Bandit seems to me to be one of the best reward cards, good melee attack, sneak ability, very good speed and above all the ability to fly to dodge attacks from rival cards that also have the sneak ability.
Pelacor Bandit me parece uno de las mejores cartas rewards, buen ataque cuerpo a cuerpo, habilidad sneak, muy buena velocidad y sobre todo la habilidad volar para esquivar ataques de las cartas rivales que también tengan la habilidad sneak.
GOBLIN PSYCHIC
Although I am not a big fan of the earth splinter in this edition, Goblin Psychic presents a very interesting combination of abilities, in particular I think that since most of the earth cards it is affected by its speed and in this case also, its high cost of mana
Aunque no soy muy fan de el splinter de tierra en esta edición, Goblin Psychic presenta una combinación de habilidades muy interesante, en particular creo que como a la mayoria de las cartas de tierra le perjudica su velocidad y en este caso también, su alto coste de mana.
RIFTWING
Riftwing, is another card that does not do any kind of damage, but its combination of abilities seems quite interesting to me and it seems like a good option to place in last position and dodge attacks from rival cards with the sneak ability.
Riftwing, es otra carta que no hace ningun tipo de daño, pero su combinación de habilidades me parece bastante interesante y me parece buena opción para colocar en última posición y esquivar ataques de las cartas rivales con la habilidad sneak.
STITCH LEECH
Stich Leech, seems to me one of the best common ones, due to her life leech ability, which at high levels, can increase her life two by two and can make her really dangerous, although on a negative note she doesn't have much speed.
Stich Leech, me parece una de las mejores comunes, debido a su habilidad sanguijuela de vida, que en niveles altos, puede aumentar su vida de dos en dos y puede hacer que sea realmente peligrosa, aunque como nota negativa no tiene demasiada velocidad.
FLYING SQUID
Flying Squid is a fairly fast card, which reaches up to 5 points of speed, added to the speed provided with Kelya, it would reach up to 6 points, which also learns blindness at level 6 and backfire at the last level, which makes it a very powerful card in case to dodge a mele or ranged attack, and has a large amount of health, which in some cases can be used as a tank, although its ideal position is in the second position with the reach ability.
Flying Squid es una carta bastante rapida, que alcanza hasta 5 puntos de velocidad sumados a la velocidad aportada con Kelya alcanzaria hasta los 6 puntos, que además a nivel 6 aprende ceguera y en último nivel backfire lo cual la vuelve una carta muy poderosa en caso de esquivar un ataque mele o de rango, y dispone de una gran cantidad de vida, lo que en algunos casos se puede usar de tanque, aunque su posición ideal es en la segunda posición con la habilidad alcanzar.
RADIATED BRUTE
Radiated Brute is made to be used as a support for a tank, from the second position attacking with its ability Reach, I find it a little out of place that has Rage because the main idea is that it does not receive so much damage while the tank is attacked but I understand it as a secondary tank option if your first tank falls in battle, to use it along with Tarsa at the level of my deck (8 for common) I think it has very good stats, 4 attack points with the same amount of speed and 6 life points, the completely offensive fire alignments are supported very well with this card although I have to say it, when other types of attack are allowed I think this loses a lot of shine because against magic, for example, and without a defense according to that it will fall in a couple of enemy hits so I think you have to use it only when it is convenient for the ruleset.
Radiated Brute esta hecha para usarse como soporte de un tanque, desde la segunda posicion atacando con su habilidad Reach, me parece un poco fuera de lugar que tenga Rage porque la idea principal es que no reciba tanto daño mientras el tanque es atacado pero lo entiendo como una opcion de tanque secundario si tu primer tanque cae en la batalla, para usarla junto con Tarsa al nivel de mi mazo (8 para comunes) me parece que tiene estadisticas muy buenas, 4 puntos de ataque con la misma cantidad de velocidad y 6 puntos de vida, las alineaciones completamente ofensivas de fuego se apoyan muy bien con esta carta aunque tengo que decirlo, cuando se permiten otros tipos de ataque creo que esta pierde mucho brillo porque contra magia, por ejemplo, y sin una defensa acorde a eso va a caer en un par de golpes enemigos asi que creo que hay que usarla solo cuando sea conveniente para el ruleset.
CONCLUSION
As I always say, all the cards are useful in some situation, and there are cards that I don't forget like Scavo Schemist, Lava Spider, Kulu Swimhunter, Silent Sha-vi and Scavo Hireling but I wanted to make a top10 of the ones that I think are the best common in my opinion since they are the ones that I have used the most in this case.
I hope the post has been useful, see you soon!
Como siempre digo, todas las cartas son utiles en alguna situación, y hay cartas de las que no me olvido como Scavo Schemist, Lava Spider, Kulu Swimhunter, Silent Sha-vi y Scavo Hireling pero queria hacer un top10 de las que me parecen las mejores comunes en mi opinion ya que son las que mas he utilizado en este caso. Espero que les haya sido util el post, nos vemos pronto!
The images used in this post have been obtained from Splinterlands.com or Splintercards.com
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awesome lineup and a great strategy!
As usual, great read. Lots of good info. Sharing this on https://twitter.com/PraetoriaDigest.
Thanks!
wow justo lo que necesitaba, gracias por tus post son material de mucho valor
Gracias Jerson! Me alegro de que te sirva