BATTLE MAGE SECRETS: Aim True [EN - ES]

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First post about the new Battle Challenge, I really find the study of rulesets very interesting, it can help a lot of people to determine the best strategies based on the Ruleset and take advantage of them.

Primer post sobre los nuevos Battle Challenge, realmente veo muy interesante el estudio de los rulesets, puede ayudar a mucha gente a determinar las mejores estrategias en función de las condiciones de batalla y sacar provecho de ellas.

Aim True

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With Aim True the attacks always hit the enemy, so we won't be able to see (whether for or against) the typical "miss".

En estas condiciones los ataques siempre dan al enemigo, así que no podremos ver (ya sea a favor o en contra) el típico "miss" que cuando son nuestras criaturas las que fallan da tanta rabia.

What strategy are we going to use in these conditions? Well, we will never prioritize skills that allow you to dodge attacks, that is, the Blind and Dodge skills that become totally useless. The ability to fly will not give us an advantage to dodge attacks either, and we will only prioritize it if in addition to this condition we also have Earthquake. Finally, another characteristic that helps us to dodge attacks is speed, but we will not give up this, it always gives us a lot of advantage to be able to attack first, and if we cannot miss the attacks even more so, we will prioritize being the first to attack. However, the creatures most likely to miss attacks are those with low speed, so if we have a creature with a lot of life and high attack, even if it is slow, it can be very useful in these conditions.

Qué estrategia vamos a utilizar en estas condiciones? Pues nunca priorizaremos las habilidades que propician esquivar ataques, es decir, la habilidad de Blind y Dodge que se vuelven totalmente inútiles. La habilidad de volar tampoco nos dará ventaja para esquivar los ataques, y sólo la priorizaremos si además de esta condición también tenemos Terremoto. Finalmente otra característica que nos ayuda a esquivar ataques es la velocidad, pero a esta no renunciaremos, siempre nos da mucha ventaja poder atacar antes, y si encima no podemos fallar los ataques aún con más motivo priorizaremos ser los primeros en atacar. No obstante las criaturas más propicias a fallar los ataques son las de baja velocidad, así que si tenemos alguna criatura con mucha vida y alto ataque aunque sea lenta nos puede ser muy útil en estas condiciones.

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Ruleset

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In this case the battle conditions were Taking sides, Even Stevens and Aim True, in these conditions we cannot use the neutral cards and we can only play with those that have an even mana cost. These two conditions will not determine the strategy, but will limit the number of cards to play. We also have Aim True of which we have already discussed how it can influence our strategy. It is a high mana battle (42) in which we can play Water, Earth and Death.

En este caso las condiciones de batalla eran Taking sides, Even Stevens y Aim True, en estas condiciones no podemos usar las cartas neutrales y únicamente podemos jugar con las que tienen un coste de maná par. Estas dos condiciones no nos determinarán la estratégia, sinó que únicamente nos limitarán el número de cartas a jugar. Además tenemos Aim True de la cual ya hemos comentado como puede influir en nuestra estrategia. Es una batalla de alto maná (42) en la que podemos jugar Agua, Tierra y Muerte.

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Line up

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Summoner - Kelya Frendul

As I have said, I am interested in looking for cards with high speed and good health, as well as a good attack. With the limitation of even cards and no neutrals, I saw that the Splinter that gave me more options was water. It's also a diamond level battle and out of the 3 possible splinters I only have Kelya maxed out, so the choice was easy.

Como he comentado me interesa buscar cartas con alta velocidad y buena vida, además de un buen ataque. Con la limitación de las cartas pares y sin neutrales vi que el Splinter que me daba más opciones era agua. Además es una batalla de nivel diamante y de los 3 splinters posibles sólo tengo Kelya al máximo, así que la elección fue fácil.

1- Diemonshark

Very good card, good life, armor and attack, also with the Retaliate and Trample abilities will surely attack more than once per turn at some point.

Carta muy buena, buena vida, escudo y ataque, además con la habilidad de contrataque y Trample seguramente en algún momento me ataque más de una vez por turno.

2- Djinn Oshannus

Another very good card, undervalued for being a Reward. In this case he won't be able to dodge, but 3 magic attack points and his high life seem like a very good option to play him as a second tank.

Otra carta muy buena, infravalorada por el hecho de ser Reward. En este caso no podrá esquivar, pero 3 puntos de ataque mágico y su alta vida me parecen muy buena opción para jugarlo como segundo tanque.

3- Deeplurker

One of the best cards in Chaos Legion, I'm looking forward to taking it to the max, but despite being common it costs a lot of money. It has a good attack, Opportunist and can also poison rival creatures.

De las mejores cartas de Chaos Legion, estoy deseando llevarla al máximo, pero a pesar de ser común cuesta mucho dinero. Tiene buen ataque, Oportunista y además puede envenenar a las criaturas rivales.

4- Torrent Fiend

After playing the cards I consider most important I ran out of mana, so I used this card to cover myself from opportunists and sneaks when my Taunt drops.

Después de jugar las cartas que considero más importantes me quedé sin maná, así que utilicé esta carta para cubrirme de los oportunistas y de los Sneaks cuando mi Taunt caiga.

5- Sea Stalker

I like to play with variety in attack types, so this is the highest attacking archer I have. Also, having Camouflage, it won't be able to be attacked by enemies creatures, so it will hold me until the end, giving me 5 points of damage per turn.

Me gusta jugar con variedad en los tipos de ataque, así que éste es el arquero con mayor ataque que tengo. Además al tener Camouflage no podrá ser atacada por las criaturas rivales, así que me aguantará hasta el final dándome 5 puntos de daño por turno.

6- Wave Brood

Another very good card that I hope I can take to the maximum one day. It has a lot of life, so I hope it can withstand the attack of many enemy creatures.

Otra carta muy buena que espero poderla llevar al máximo algún día. Tiene mucha vida, así que espero que aguanta el ataque de muchas criaturas enemigas.

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My Battle

<>>>>>>>>>>>>>>>>>>My battle link<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>

Round 1

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How we can see at the end of the first round all creatures are still alive. My Taunt is about to die and I see that I am attacking many different creatures (3 cards attack's tank, 1 with opportunist and 1 with Snipe), I hope that by diversifying the creatures that I attack it could harm it. On the other hand, my Sea Stalker having 5 attack points is only doing 1 point of damage to the rival Oshannus due to his Forcefield ability.

Cómo podemos ver al final de la primera ronda siguen todas las criaturas vivas. Mi Taunt está a punto de morir y yo por mi parte veo que estoy atacando a muchas criaturas distintas (3 cartas con ataque al tanque, 1 con oportunista y 1 con Snipe), espero que al diversificar tanto las criaturas a las que ataco no me perjudique. Por otra parte mi Sea Stalker al tener 5 puntos de ataque sólo le está haciendo 1 punto de daño al Oshannus rival debido a que tiene Forcefield.

Round 2

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At the end of the second round we already have the first deaths, for my part my Taunt has only endured one attack, my Torrent Fiend is poisoned and will die before it starts attacking in this round. On the enemie's side, it has been his tank and then, when his Oshannus remained as a tank, my Sea Stalker has lowered Igor's 5 life points in a single attack. The battle is very close, but this Oshannus with Forcefield can cause me a lot of trouble.

Al final de la segunda ronda ya tenemos las primeras bajas, por mi parte mi Taunt sólo ha aguantado un ataque, mi Torrent Fiend está envenenado y morirá antes de que se empiece a atacar en esta ronda. Por parte del enemigo las bajas han sido su tanque y posteriormente al quedar su Oshannus como tanque, mi Sea Stalker ha bajado de un solo golpe los 5 puntos de vida de Igor. La batalla está muy igualada, y este Oshannus con Forcefield me puede causar muchos problemas.

Round 3

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We continue with a very even battle, but luckily my Deeplurker has poisoned the rival Deeplurker and he will die right at the start of the round. Once he dies we will have 3 creatures against 3.

Seguimos con una batalla muy igualada, pero por suerte mi Deeplurker ha envenenado al Deeplurker rival y éste morirá justo empezar la ronda. Una vez muera tendremos 3 criaturas contra 3.

Round 4

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During this round I was able to finish off the rival archer, so now there are 3 creatures against 2, and the two rival creatures have magic attack, where the Void of my Oshannus can help me a lot to win this battle.

Durante esta ronda pude acabar con el arquero rival, así que ahora son 3 criaturas contra 2, y las dos criaturas rivales tienen ataque mágico, dónde el Void de mi Oshannus me puede ayudar mucho a ganar esta batalla.

Round 5

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Luckily my Deeplurker has 4 damage and the opponent's Oshannus with the Forcefield ability hasn't been able to reduce the damage to 1, so now the opponent only has one card and I still have 3 creatures alive.

Por suerte mi Deeplurker tiene 4 puntos de daño y el Forcefield del Oshannus rival no ha podido reducir el daño a 1, con lo que ahora el rival sólo tiene una carta y yo aún tengo 3 criaturas vivas.

Round 6

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The opposing card Phantom of the Abyss is spectacularly good at dodging attacks, it has dodge, Fly and a lot of speed. In this case, having the Aim True condition doesn't worry me at all, the only advantage is that it will attack first, killing Oshannus, but I know that my Deeplurker and Sea Stalker will not miss their attack and will end up winning the game, and that's what happened.

La carta rival Phantom of the Abyss es espectacularmente buena para esquivar ataques, tiene dodge, volador y mucha velocidad. En este caso al tener la condición de Aim True no me preocupa nada, la única ventaja es que atacará primero matando a Oshannus, pero sé que mi Deeplurker y Sea Stalker no fallaran su ataque y acabarán ganando la partida, y así ha sido.

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Conclusions

The truth is that the opponent has used a very similar strategy to mine and I think the main difference was that I had the summoner and some cards at a higher level than his. I also think that the opponent used Phantom of the Abyss at the end to protect himself from sneaks and that he could dodge attacks, which is the most common use of this card. The problem for him is that apart from the fact that I have not used Sneaks, in the conditions of Aim True this card cannot dodged. Surely without this Ruleset this card would have dodged a lot and the result of the battle could have been very different.

La verdad es que el rival ha utilizado una estrategia muy similar a la mía y creo que la principal diferencia ha sido que yo tenía el invocador y algunas cartas a un nivel superior al suyo. También creo que el rival ha utilizado el Phantom of the Abyss al final para protegerse de los Sneaks y que pudiera esquivar los ataques, que es el uso más habitual de esta carta. El problema para él es que a parte de que no he utilizado a Sneaks en las condiciones de Aim True esta carta no puede esquivar. Seguramente sin este Ruleset ésta carta habría esquivado bastante y el resultado final podría haber sido muy distinto.

(Photos I used in this post are taken from splinterlands.com for this post purpose only)

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