[ESP-ENG] Analyzing the new Fire Legendary Summoner: Conqueror Jacek

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El nuevo invocador legendario del juego ya se mostro hace poco tiempo y a primera vista no me llamo para nada la atencion asi que no le hice mucho caso hasta hoy, que estaba repasando los posts de Splinterlands, lo vi de nuevo y por primera vez empece a pensar en como funcionaria y ahi fue que decidi hacer este post.

¿Que usos va a tener? ¿Cuales seran sus ventajas? ¿Sus desventajas?

Todo eso lo voy a responder en este post en el que analizo a fondo a este nuevo invocador ¡Asi que bienvenidos!

The new legendary summoner of the game was already shown a while ago and at first sight it didn't catch my attention so I didn't pay much attention to it until today, when I was reviewing the Splinterlands posts, I saw it again and for the first time I started to think about how it would work and that's when I decided to make this post.

What will be its uses? What will be its advantages? Its disadvantages?

I'm going to answer all that in this post in which I analyze in depth this new summoner, so welcome!

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Primero que nada, si quieres leer toda la informacion acerca de su lanzamiento te recomiendo leer este post, pues yo aqui hablare directamente del Meta, como va a afectar esta carta al juego actual en formato Modern, que es el que yo juego.

Los buffs.

First of all, if you want to read all the information about its release I recommend you to read this post, because here I will talk directly about the Meta, how this card will affect the current game in Modern format, which is the one I play.

The buffs.

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Hay que tener muy en cuenta como funcionara el primer buff:

  • Scattershot como habilidad extra a tus monstruos siempre que NO sean Melee, es decir solo para cartas de ataque Ranged y Magico y ademas, esta habilidad va a anular cualquier otra habilidad de ''apuntado'' que tengan tus cartas, como Sneak, Snipe y Opportunity, haciendo que todas ataquen de forma aleatoria. ¿Esto es bueno o malo? depende de como tu lo quieras ver... pero lo que si es seguro es que jugar con esta carta va a ser un caos total.

  • Piercing, es el segundo invocador en Fuego que vemos con esta habilidad pero creo que es donde empieza a romperse un poco este invocador, esta habilidad cae perfecta sobre todo para las cartas con ataque Ranged que ahora podran perforar armadura.

  • 2+ Velocidad, esto es por lo que hemos venido. Si has usado a Kitty en tus batallas sabras de lo que estoy hablando, hay cartas en Fuego que ya tienen una velocidad endemoniada o habilidades que van a explotarse muy bien gracias a este bono de velocidad y es este ultimo buff el que termina de convertirlo en un invocador muy OP al nivel de Yodin Zaku.

You have to keep in mind how the first buff will work:

  • Scattershot as an extra ability to the friendly monsters as long as they are NOT Melee attack type, that is only for Ranged and Magic attack cards and also, this ability will override any other ''targeting'' ability that your cards have, like Sneak, Snipe and Opportunity, making them all attack randomly. Is this good or bad? depends on how you want to see it... but what is for sure is that playing with this card will be a total chaos, just like Chaos Legion.

  • Piercing ability, is the second Fire summoner in the game that we see with this ability but I think this is where this summoner starts to break a little bit, this ability is perfect especially for cards with Ranged attack that now can pierce armor.

  • 2+ Speed points, this is what we came here for. If you have used Byzantine Kitty in your battles you will know what I'm talking about here, there are a lot of cards in Fire Splinter that already have a demonic speed or abilities that will be exploited very well thanks to this speed bonus and it is this last buff that ends up making it a very OP summoner at the level of Yodin Zaku.

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Las Ventajas.

Este invocador va directo y con todo a la ofensiva, no tiene sentido jugar defensivo con estos buffs, y practicamente todo el formato Modern en Fuego es de juego ofensivo. Hay 6 cartas de Fuego con ataque Magico y otras 13 con ataque a distancia, 19 cartas en total que se benefician del Scattershot. Todas se benefician del Piercing excepto por Forgotten One y Pyromancer, que la aprenden a nivel 5 y 6 respectivamente, y el bono de velocidad es perfecto para todas las cartas, pero mucho ojo a Spark pixies, que en nivel tendria 7 puntos de velocidad + Fly, una verdadera pesadilla para cartas con ataque Melee. y en diamante ademas tiene Dogde, creo que si agregas a Goblin Firemage que tiene Blind en nivel 5, ninguna carta Melee en el juego podra golpearlo.

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Otra ventaja enorme la sacan las cartas con la habilidad Blast, ya que el Scattershot + Piercing hara que ataquen aleatoriamente y como el Blast hace daño colateral y sacando la armadura de la ecuacion, puedes eliminar a una alineacion enemiga entera en tan solo 1 turno si tus cartas atacan con fuerza.

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En diamante creo que estas dos cartas de arriba van a ser impresionantes con este invocador, Grum tiene Giant Killer + Piercing, imagina lo que eso podria hacer... Mientras que Ifrit Rising tiene 3 de ataque con Recharge + Scattershot + Piercing... 9 puntos de daño que pueden tumbar de 1 golpe a casi cualquier enemigo del juego, y eso combinado con Forcefield y una velocidad de 5 puntos...

Y sobre todo el bono de velocidad le da potencia a un monton de cartas con diferentes habilidades que se benefician de esto de una forma u otra, en total:

  • Exploding Rats
  • Lava Launcher
  • Molten Ash Golem
  • Pyromaniac
  • Lava Spider
  • Ifrit Rising
  • Grum Flameblade
  • Pyromancer
  • Djinn Inferni
  • Tenyii Striker
  • Countess Sinash
  • Fire Elemental
  • Flamesmith
  • Efreet Elder
  • Caladuum
  • Spark Pixies
  • Goblin Fireballer
  • Serpentine Spy
  • Aganju

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The Advantages.

This Conqueror Jacek summoner goes straight and all out offensive way, it makes no sense to play defensive with these buffs, and practically the entire Modern format in Fire is offensive play. There are six Fire cards with Magic attack and another thirteen with ranged attack, nineteen cards in total that benefit from Scattershot. All of them benefit from Piercing except for Forgotten One and Pyromancer, which learn it at level 5 and 6 respectively, and the speed bonus is perfect for all cards, but watch out for Spark pixies, which at level 7 points of speed + Fly ability, a real nightmare for cards with Melee attack. and in diamond he also has Dogde, I think if you add Goblin Firemage who has Blind at level 5, no Melee card in the game will be able to hit him.

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Another huge advantage with this summoner is taken by cards with the Blast ability, since Scattershot + Piercing will make them attack randomly and since Blast does collateral damage and taking armor out of the equation, you can eliminate an entire enemy lineup in just 1 turn if your cards attack hard.

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In Diamond and Champion League I think these two cards above are going to be awesome with this summoner, Grum has Giant Killer + Piercing, imagine what that could do? While Ifrit Rising has 3 attack with Recharge + Scattershot + Piercing... 9 points of damage that can knock down in 1 hit almost any enemy in the game, and that combined with Forcefield and a speed of 5 points...

And above all the others, the +2 speed bonus gives power to a lot of cards with different abilities that benefit from this in one way or another, in total:

  • Exploding Rats
  • Lava Launcher
  • Molten Ash Golem
  • Pyromaniac
  • Lava Spider
  • Ifrit Rising
  • Grum Flameblade
  • Pyromancer
  • Djinn Inferni
  • Tenyii Striker
  • Countess Sinash
  • Fire Elemental
  • Flamesmith
  • Efreet Elder
  • Caladuum
  • Spark Pixies
  • Goblin Fireballer
  • Serpentine Spy
  • Aganju

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Desventajas.

Creo que la mayor desventaja de esta carta es que anula un ataque seguro (de un Snipe, por ejemplo) y lo convierte en un ataque aleatorio, esto convierte el ataque en una loteria que puede ser peor, igual o mejor que la habilidad original, y asi como abran quienes correran el riesgo, se que habran otros que preferirian no hacerlo.

Otra desventaja que yo le veo es que si el ruleset no es el adecuado para enviar un buen equipo para este invocador, entonces Zaku le saca una ventaja increible en nivel de juego. De igual forma que Grandmaster Rathe, creo que ambos son invocadores de usos mas especificos, y aunque esto es una desventaja, me gusta, porque indirectamente te hace pensar en mejores estrategias, ya no es solo spamear una Llama + Kron, si no pensar bien las cartas que estas colocando y por que las estas colocando.

Disadvantages.

I think the biggest disadvantage of this card is that it cancels a safe attack (from a Snipe, for example) and turns it into a random attack, this turns the attack into a lottery that can be worse, equal or better than the original ability, and as well as there are those who will take the risk, I know there will be others who would prefer not to do it.

Another disadvantage that I see is that if the ruleset is not adequate to send a good team for this summoner, then Zaku gets an incredible advantage in level of play. Like Grandmaster Rathe, I think both are summoners of more specific uses, and although this is a disadvantage, I like it, because it indirectly makes you think about better strategies, it's not just spamming a Flame + Kron, but thinking about the cards you are placing and why you are placing them.

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¿Como jugarlo en Bronce, Plata y Oro?

  • Bronce.

Para mi, no es recomendable jugar con este invocador en este rango salvo que tengas mucho mana disponible, minimo mas de 30 puntos. Y cuando sea asi, enfocarte mucho en la velocidad que aumenta, ya que atacar rapido es primordial en este rango, no hay muchas habilidades disponibles ni muchos rulesets, asi que ese bono de velocidad va a ser vital para sacarle provecho.

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  • Plata.

Ya aqui empieza a cambiar todo y se empieza a hacer muy interesante el invocador, pues tienes mas espacio para crear estrategias con este invocador. Por ejemplo es un counter perfecto para Grandmaster Rathe y sobre todo para la estrategia de Taunt + Armor Repair + Resurrect que se puede hacer con Vida. Ademas las cartas legendarias empiezan a tener mas rango de uso y utilidad, como Caladuum o Countess Sinash.

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  • Oro.

En rango Oro ya de lleno empezamos a armar alineaciones realmente potentes, hay muchas cartas que se potencian en extremo gracias a sus habilidades, podemos aplicar mucho la estrategia del Stun, ya que contaras con cartas muy rapidas asi que casi siempre vas a ser el primero en atacar. Hay varias cartas que tienen Inspire tambien, para beneficiar a tus cartas con Melee, creo que Tusk the Wide es el tanque perfecto para enfrentar alineaciones magicas, siempre que lo acompañes bien.

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How to play it in Bronze, Silver and Gold?

  • Bronze.

For me, this new summoner is not recommended to play with this summoner in this rank unless you have a lot of mana available, minimum more than 30 points. And when you do, focus a lot on the speed that increases, because attacking fast is paramount in this rank, there are not many skills available or many rulesets, so that speed bonus will be vital to take advantage of it.

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  • Silver.

Here everything starts to change and the summoner starts to become very interesting, because you have more space to create strategies with this summoner. For example it is a perfect counter for Grandmaster Rathe and especially for the strategy of Taunt + Armor Repair + Resurrect that can be done with Vida. Also the legendary cards begin to have more range of use and utility, such as Caladuum or Countess Sinash.

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  • Gold.

In Gold Rank we start to build really powerful lineups with this Splinter, there are many cards that are extremely powerful thanks to their abilities, here we can apply a lot of Stun strategy, since you will have very fast cards so you will almost always be the first to attack and have better chances of apply the Stun. There are several cards that have Inspire as well, to benefit your cards with Melee, I think Tusk the Wide is the perfect tank to face Magic lineups, as long as you accompany it well.

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All game images are taken from the official game website and Splintercards, credits to whom it may concern.

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