[EN/PTBR] Have you ever draw in Splinterlands? / Você já empatou em Splinterlands?

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Have you ever draw in Splinterlands?

Draw200.png

You probably have. It isn't that uncommon, at least not up to Bronze I where I am.
Most of my draws were because of the combo of Zintar Mortalis and Haunted Spirit, that is widely used in Bronze III.

Zintar MortalisHaunted Spirit

Haunted Spirit has the Heal ability, so it heals itself 2 hit points per round. If the opponent gets to a point where it has 2 or less damage per turn, Haunted Spirit won't die anymore. From this, there is only two outcomes:

  1. If the opponent also won't die for some reason, the battle would never ends and draw or, depending on the cards, somebody wins.
  2. If the opponent can die, Haunted Spirit will slowly destroy the remaining cards until its owner wins.

I cited Zintar Mortalis because, although it is not necessary for a draw, it is the most used Death Summoner in low ranks and its debuff on melee attackers makes it easier for Haunted Spirit to last up to a point at which it is impossible to die.

But there is another type of draw: when both sides are the same. Even in the absence of an undying card, when both players choose the exact same cards in the exact same order, the battle will draw before it even starts.

I don't know how often this type of draw is in high ranks, but I imagine that the limited collection that players have in low rank may help this happen.
The mana pool is also an important factor, because with more mana, more choices are possible. Furthermore, with more mana, normally there will be more cards and a mere swap of places will make the battle happens.

The main reason I wanted to post about draws is a battle that happened to me last week.

Battle

Complete Battle: Replay

Rules

Rules.png

Up close & Personal: Only Monsters with Melee attack may be used in battles.

My Lineup

Lineup.png

Because of the rule, my strategy was to use Zintar Mortalis, because all opponent Monsters would be affected. My Death Melee attackers are not the best, but they have low mana cost and there are various with abilities to reach the backline.

I picked Haunted Spirit as the frontline because of its Heal ability and and to combo with Zintar's debuff.

The limitation to Melee attackers also means that there may be some monsters with Sneak, so I picked the low mana Cursed Slimeball to defend the backline in the first hit.
Since there was the possibility of a Zintar on the other side, I started picking Melee attackers with 1 Melee attack and Sneak or Opportunity. This way, I wouldn't be very affected by Zintar's debuff and would be able to attack the backline.

Result

Considering the theme of this post, you probably already guessed the result:

Battle.png

We draw, not the "undying Haunted Spirit" draw, but the "exact same side" draw.

I was very surprised with the draw, it was a 6 vs 6 Monsters, any swapped cards would make the battle go on. I personally didn't put much strategy in the order of the middle four, the only one was to leave Skeleton Assassin as a second front line for his 2 Hit Points and 4 speed.

So, there you have, a probably rare draw that made me want to share it. Have ever had a similar situation? I would like to read it, so let me know. =)

Você já empatou em Splinterlands?

Draw200.png

Provavelmente já. Não é tão incomum, pelo menos não até o Bronze I, onde estou.
A maioria dos meus empates foi devido ao combo de Zintar Mortalis e Haunted Spirit, que é amplamente utilizado no Bronze III.

Zintar MortalisHaunted Spirit

Haunted Spirit tem a habilidade Heal, então ele se cura em 2 hit points por turno. Se o oponente chegar a um ponto em que ele tem 2 ou menos de dano por turno, Haunted Spirit não vai mais morrer. A partir desse ponto, há duas possibilidades:

  1. Se o oponente também não morrer mais por algum motivo, a batalha não terminaria nunca e há um empate ou, dependendo das cartas, um dos dois vence.
  2. Se o oponente pode morrer, Haunted Spirit vai destruindo aos poucos as cartas remanescentes até que seu dono vença.

Eu citei Zintar Mortalis porque, embora ele não seja necessário para o empate, ele é o Summoner Death mais utilizado nos ranks baixos e seu debuff em atacantes melee dá mais chances para Haunted Spirit durar até o ponto em que fica impossível matá-lo.

Porém, há outro tipo de empate: quando os dois lados são iguais. Mesmo na ausência de uma carta imortal, quando os dois jogadores escolherem as exatas mesmas cartas na exata mesma ordem, a batalha terminará em empate antes mesmo de começar.

Eu não sei o quão comum é esse tipo de empate no ranks altos, mas eu imagino que a coleção limitada dos jogadore em rank baixo pode contribuir para isso acontecer.

A quantidade de mana também acaba sendo um fator importante, porque quanto mais mana mais escolhas são possíveis. Além disso, com maior quantidade de mana, geralmente mais cartas são utilizadas e uma mera mudança na ordem já fará a batalha acontecer.

A principal razão pela qual eu queria postar sobre empates é uma batalha que tive semana passada.

Batalha

Batalha Completa: Replay

Regras

Rules.png

Up close & Personal: Only Monsters with Melee attack may be used in battles.

Tradução livre:
De perto & Pessoal: Apenas Montros com ataque Melee podem ser usados em batalhas.

Minhas cartas

Lineup.png

Por causa da regra, minha estratégia foi utilizar Zintar Mortalis, porque todos os Monstros oponentes seriam afetados.
Os meus atacantes melee de Death não são os melhores, mas eles têm baixo custo de mana e vários possuem habilidades para alcançar a linhe de trás.

Eu escolhi Haunted Spirit como linha de frente por causa de sua habilidade Heal e o combo com o debuff de Zintar.

A limitação a atacantes Melee também significa que provavelmente haverá cartas com Sneak, então eu escolhi a carta the custo baixo Cursed Slimeball para defender a linha de trás.

Já que havia a possibilidade de um Zintar do outro lado, eu escolhi cartas com 1 de ataque Melee e com Sneak ou Opportunity. Dessa forma, eu não seria muito afetado pelo debuff do Zintar e eu conseguiria atacar a linha de trás diretamente.

Resultado

Considerando o tema desse post, você provavelmente já adivinhou o resultado:

Battle.png

Nós empatamos, não o empate do "Haunted Spirit imortal", mas sim o empate "com lados exatamente iguais".

Eu fiquei bastante supreso com o empate, era uma batalha de 6 contra 6 monstros, qualquer troca faria com que a batalha continuasse. Eu pessoalmente não coloquei muita estratégia na ordem das 4 cartas do meio, a única que pensei foi deixar Skeleton Assassin como uma segunda linha de frente por ter 2 hit points e 4 de speed.

Então, aí está, um empate provavelmente raro que me fez querer compartilhá-lo. Você já teve uma situação semelhante? Eu gostaria de saber, então me conte. =)



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