Splinterlands rewardsystém dnes a tenkrát

avatar

V předešlém článku jsem trochu sepsul rewardsystém hry Gods&Unchained. Rozhodl jsem se proto napsat pár řádků na své stránky, ohledně vývoje reward systému mojí oblíbené hry Splinterlands

Kdyby Vás zajímalo k tématu Splinterlands více informací, například ohledně mechaniky soubojů, pravidel a doporučených strategií, můžete najít zde:
https://metauptrend.com/splinterwiki/

Reward systém byl v průběhu několika let měněn na základě aktuálních okolností a situací, v níž se ekosystém Splinterlads nacházel. V této kapitole Vám nastíním všechny příčiny a následky, kterým tým vývojářů v neprobádaných vodách web 3.0. prostředí čelil.
Signifikantní změny byly tři - "legacy & bullmarket" (2019~2021), "bearmarket setup" (2022~2024) a "nový cyklus", který tu máme od března 2024.

Legacy & Bullmarket

Byl první reward systém, který pamatuji. V odměnách se dalo nahrát DEC, reward karty, Untammed balíčky a lektvary. Také jste mohli používat speciální lektvary, které odměny zvyšovaly a přidávaly pravděpodobnost i na drop Land plots, které byly v presale.
Jediné, co bylo potřeba, tak bylo odehrát 5 výher s určitou barvou a 1x se dalo rerollovat. Daily truhly byly odstupňované dle dosažené ligy - např. Bronze I - 2truhly, Bronze II - 3 truhly atd. Stejně tak byl ostupňován počet sezóních truhel v závislosti na progresu, přitom šance na drop nejzajímavějších výher byly ze všech truhel stejný.
Krom ranku byly ligy odstupňované dle Collection power (Burning power všech karet) a v ligách platilo i omezení na maximální úrovně vyvolávačů, kteří přímo ovlivňovali úrovně i ostatních karet.
Také běžel 365ti denní airdrop SPS v závislosti na Collection power a množství držených DEC a landů z presale. Tento airdrop a reward systém měl několik následků.

Explodovala hodnota DEC, kterou se vývojáři snaží dlouhodobě pegovat na hodnotě 1000DEC=1$. Běžně byla v tomto období jeho cena 10x vyšší, někdy i 15x. To zapříčinilo velkému množství pálení karet a obrovskému počtu arbitráží na marketu, kdy se vyplatilo vykupovat určité karty za DEC a při spálení jste za ně dostali větší množství DEC zpátky. Nejen díky tomu rostly ceny karet do astronomických hodnot, kdy se například epické goldfoil reward karty obchodovali za 120$+.

Odehrát denní odměny bylo velmi snadné a nenáročné na čas. V nejvyšším peaku se dalo takto na odměnách nahrát v Gold lize i 200$+ v DEC a kartách za jediný den. Nebyla to žádná geniální myšlenka a každý, kdo si dal dohromady 1+1 zjistil, že mnohem profitabilnější je rozdělit kolekci do více účtů a grindovat truhly v nižších ligách. Ceny veškerých asetů byly na absolutním vrcholu a změna byla nevyhnutelná.

Bearmarket setup

Vysoké zisky a rychlé návratnosti investic přitáhly pozornost velryb a vlčáků, kteří ve velkém extrahovaly hodnotu ven. Přispělo k tomu i spuštění rental marketu, který karty zlevnil, jelikož již nebylo potřebné je vlastnit. Také byl ukončen SPS airdrop a byla vydána edice Chaos Legion, které se mimochodem prodalo v první den general sale přes 6,5milionů balíčků.
Ekosystém ždímaly obří botfarmy, kdy nebyly výjimkou entity s tisíci a více účty, které grindovali bronze ligu s shadow kartami a vše okamžitě dumpovali na marketu. To mělo za následek devastaci hodnoty DEC, která padla i pod 0.7$ za 1000DEC, čímž se každému naskytnula možnost arbitráže a nákupu například Chaos Legion balíčků s kurzovní slevou 30% a více.
Přišla první změna, kdy se rozhodlo, že hráči, kteří hrají více jsou více odměňováni. Reward truhly se nahrávali v závislosti na úrovní karet, počtu výher a ke konci i v závislosti na velikosti SPS staku. Cílem bylo udržet největší asset holders a odříznout od odměn účty, které na reward systému pouze parazitovali.

Což se ve finále povedlo. Bylo ovšem nutné původní set reward karet nahradit za Soulbound/account bound karty, které není možné prodávat a DEC bylo nahrazeno SPS. Dále tento reward systém přinesl rozdělení na Wild a Modern formát, aby hru zatraktivnili pro nové hráče a také si komunita odsouhlasila zákaz robotů v Modern formátu. Také bylo zrušeno pravidlo omezení na ligu v závislosti na Collection power. Omezení úrovní karet v závislosti na lize zůstalo.

V tomto rewardsystému nejvíce profitovali největší asset holders, kteří nahrávali nejvíce SPS i karet. Ve vyšších ligách byla také větší pravděpodobnost na drop epických, legendárních a gold foil karet. Cílem bylo tyto účty ve hře přes bearmarket udržet.

Nový cyklus

Byly porušeny bearmarket struktury na grafech SPS I Hive. Bylo nutné provést opět změny a zatraktivnit hru pro nové hráče. Jde zejména o zjednodušení pravidel pro rankování a použitelnost karet. Jelikož mají starší hráči velký náskok díky soulbound a gladiator kartám, bylo zrušeno omezení úrovní karet napříč všemi ligami. Také byla zrušena možnost zdržení se v nižší lize, kde se snadněji nahrávali reward truhly, kdy kvůli lepším odměnám po odehrání sezóny hráči přeskakovali do té nejvyšší v posledním, nebo předposledním dni.

Další dvě velké změny se týkají SPS reward poolu. Z rewardpoolu jde nově stejné množství SPS do Modern formátu i do Wild formátu. Z toho vyplývá, že pokud se bude ve Wildu hrát 5x více her, budou tam 5x nižší odměny v SPS.
Druhá razantní změna se týká rozdělení SPS za výhry napříč všemi ligami. Nově naleznete ve všech ligách stejně vysoké SPS odměny a závisí pouze jak vysoko dokážete v žebříčku vyšplhat s vašimi kartami a kolik držíte staked SPS. Nově si tedy z výher ukrojí stejně hráči například v Silver lize, jako hráči v Champion.

Bude také přepracován systém reward truhel, který bude zveřejněn příští sezónu 4.dubna. Indicie naznačují, že v ranked hrách krom SPS budeme nahrávat "reward body", které budou směnitelné za "Glints" a ty budeme vyměňovat za odměny v Glint shopu.
Jaké konkrétní odměny budou a na čem bude záviset, kolik bodů za výhru nahrajeme můžeme zatím jen hádat. Ale očekával bych, že budou výhry transparentnější a půjde si cíleně vybrat, zda budeme chtít lektvary, reward karty, nebo Rebelion balíčky.



0
0
0.000
6 comments
avatar

Zkus si letmo projít tenhle článek: https://ecency.com/hive/@blanchy/whats-the-plan-for-hive
Shrnuje mé obavy.
Jinak jsi mě navnadil, abych zas chvilku hrál. Co je nového a tak.

0
0
0.000
avatar

Super článek i komentáře! Dekuju za link, letmo jsem ho proletěl. Nesleduji onchaindata ani moc fundament, takže nějaké věci hodnotit neumím. Ale k pár podobným závěrům jsem došel v myšlenkách staršího článku "proč Hive neroste". Zejména se to týká toho odměňování.

Nicméně jsem nevěděl, že 50% supply drží 5 peněženek v čemž osobně nevidím problém. Z článku je mírně cítit frustrace autora, že memecoiny teď dělají tisíce % a Hive "jen" po třech letech prorazil bearish strukturu na grafu a je v uptrendu. To riziko, že tvůj oblíbený memecoin bude zítra 0 je oproti Hive asi 1000x větší a například u nejprofláklejšího Dogecoinu to bylo v posledním cyklu tak, že 11 peněženek drželo 90% supply. Kdybych si měl tipnout, tak to bude s tou decentralizaci všude podobné. Největší ETH walletka je Vitalikuv fond, tento bullrun uvidíme nové hegemony na BTC síti, už to nebude jen Greyscale, Microstrategy a lůza... vše co má nějakou hodnotu a fundament, to si pozornost získá samo. Tomu věřím nadále.
To že byly investice do reklam v latinské americe blbost a proč (z mého úhlu pohledu) jsem už diskutoval ve zmíněném článku s @phortun no a to Hive rallye auto jsem taky na nějaké fotce viděl. Imho taky prachy v kanále.

Špatná dostupnost Hive může být v bullmarketu problém. Já si kvůli tomu musel obnovit kyc na binance kde ani není pro Hive fiat rampa a musí se to směňovat za tether/BTC. V severní Americe má binance stopku a nevím jestli je pravda co tam psal v prvním komentáři, že nemají na trhu relevantní alternativu jak Hive koupit (musí zřejmě přes VPN nakupovat na binance nebo jiné nonkyc burze).

Se spliterlands je to asi tak, že si budou muset vytvořit svůj vlastní hype a ačkoliv je Yabapmatt jedním ze svědků a tvůrcem keychainu, splinterlandu a hive-enginu, tak se ve splinterlands komunitě otevřené mluví poslední měsíce, že je možnost migrace na jiný chain, pokud Hive nebude nadále vyhovovat. Řekl bych, že je to hodně černý scénář a nevím co by se muselo stát. Nicméně když Yaba řekne mrdat Hive, jde se jinam, tak majoritní většině to bude úplně jedno. V play2earn komunitě jsem nicméně v poslední době konfrontován s názory, že Splinterlands je blockchain hra s gamedesignem z roku krále klacka a korunu převezmou nažehlenější tituly s hezčí grafikou. A také jsem konfrotován s názory, že vývojáři frčí jako šílený na Imutable-X, BSC a dalších jiných ETH L2 sítí a nějaký Hive je všem u prdele. Uvidíme kolik se toho podaří dotáhnout do zdárného konce a přežije alespoň jeden cyklus a uvidíme co se povede Acidyovi pod hlavičkou té jeho hry... teď mi vypadlo jméno, ale spoustu lidí tu má řekl bych příliš velké očekávání.

Shrnu to, Hive jako taková je kvalitní síť. Má potenciál a má svoje šejdy stránky. O tom, jaký bude na Hive bullmarket ale nerozhoduje kolik peněženek drží majoritní podíl mincí, ani jestli je Hive zalistovaný na Binance nebo Coinbase. Jediné co potřebujeme je altseason a potom ve vhodnou chvíli nějakou střelu na Cointelegraphu nebo jinou relevantní promoakci. Stejně tak může cenu poslat doprdele nějaký blackswan event.
Píše tam v komentu, že v době minulého peaku na Hive byla hodnota SOL 100$. Minulej Bullrun se říkal takový vtip. "Víš kolik stojí Solana?.... už 6 hodin." Jaký byl fundament Solany, abych za ní dal minulý cyklus 100$ vážně netuším. Na Hive jsem kvůli NFT hrám a je mi celkem jedno, jestli bude v peaku jedna mince za 3$ nebo za 40$. Jediné, co mě zajímá je, že to není absolutní bullshit a vydržet, protože pokud se nepletu, tak je ten úspěch sítě jen otázkou času. Fakt jsem smířenej s tím, že sračkacoiny jen na Hypevlně udělají v marketcapu klidně +500M$ za den (Hive marketcap 200M$) a fakt mi nestojí za to chytat tyhle nože. Co mi nedává smysl z longtherm hlediska nedělám.
Jsem na Hive od začátku, trochu vím jak ta síť funguje, znám tu pár lidí, spoustu zajímavých lidí jsem poznal díky Blockchain hrám a dokud to nezačne brutálně pumpovat, tak si tady budu dál spokojeně množit Hive, HBD a SPS. A čím větší bagy tu budu mít, tím budu spokojenější 😀

0
0
0.000
avatar

Díky za názory. Vážím si toho, že si je nenecháváš pro sebe.

0
0
0.000