[ENG/PT-BR] My opinion on the miss mechanic with an example

avatar

Você pode conferir a postagem em PT-BR!


Best Viewed On Ecency

https://www.loom.com/share/4c66e4fa647048838ae6ade44bda443cBest viewed on Ecency

divisor3.png

Splinterlands' "Miss" mechanic is somewhat questionable at times, as we don't have access to the calculations to get a sense of what's going on. Perhaps if it were possible to create a screen with something similar to a log, in text form, we could be more certain with this audit.

What if the game became a kind of Auto Chess?

In Portuguese, the term "auto chess" can be translated as automatic chess. As the name suggests, players have to face each other on a board and win battles decided by the game's artificial intelligence.
Source

So the game would become something where players would be sure that, as they are composing the team in battle, it would behave as they wish, without RNG in the part that refers to the attack and the possibility of dodging.

Maybe that way the game would become even more fun, following an example from GWENT: The Witcher Card Game, where the battles are purely strategy and not there is nothing RGN to decide the fate of the match.

The player who is likely to win will be the one with the best strategy and the best plans for reacting to his opponent's moves. Could it be that such a more accurate mechanic could make Splinterlands become a reference in terms of gameplay as well.



When faced with the following scenario, it is expected that the unit with 8 speed will be able to escape from almost all attacks, which did not happen, seeing the video at the beginning of this post, or the replay itself, it is possible to see how the course of this battle.

image.png

You can check out the replay of the battle HERE.

I was (negatively) surprised at how my opponent's attacks landed with such dexterity, a pity, but that's the bones of the trade, isn't it?

So, what is your opinion about the "Miss" mechanic in the game? Is it weird at certain times or does everything happen as it should? What could improve? Leave your comment and we'll talk about it!

Thank you all so much and see you next time!

sun_divisor.webp

Melhor Visualizado No Ecency

https://www.loom.com/share/4c66e4fa647048838ae6ade44bda443cMelhor visualizado no Ecency

divisor3.png

A mecânica de "Miss" do Splinterlands é algo questionável às vezes, pois nós não temos o acesso aos cálculos para ter uma noção do que está acontecendo. Talvez se fosse possível criar uma tela com algo parecido com um log, em forma de texto, poderíamos ter uma certeza maior com essa auditoria.

E se o jogo se tornasse uma espécie de Auto Chess?

Em português, o termo "auto chess" pode ser traduzido como xadrez automático. Como o nome sugere, os jogadores precisam se enfrentar em um tabuleiro e vencer batalhas decididas pela inteligência artificial do jogo.
Fonte

Então, o jogo se tornaria algo onde os jogadores teriam a certeza de que, como estão compondo a equipe na batalha, se comportaria como desejam, sem RNG na parte que faz referência ao ataque e a possibilidade de desviar.

Talvez assim o jogo se tornasse até mais divertido, seguindo um exemplo de GWENT: The Witcher Card Game, onde as batalhas são puramente estratégia e não existe nada de RGN para decidir o destino da partida.

O jogador que provavelmente irá vencer, será aquele com a melhor estratégia e os melhores planos para reagir às jogadas de seu adversário. Será que uma mecânica assim, mais certeira, não poderia fazer com o que o Splinterlands se tornasse uma referência também no campo de jogabilidade.



Ao se deparar com o seguinte cenário, espera-se que a unidade com 8 de velocidade consiga escapar de quase todos os ataques, o que não aconteceu, vendo o vídeo no começo dessa postagem, ou o próprio replay, é possível ver como foi o decorrer desta batalha.

image.png

Você pode conferir o replay da batalha AQUI.

Fiquei supresso (negativamente), em como os ataques do meu adversário acertaram com tanta destreza, uma pena, mas são os ossos do ofício não é?

Então, qual a opinião de vocês sobre a mecânica de "Miss" no jogo? É estranha em certos momentos ou tudo ocorre como deveria acontecer? O que poderia melhorar? Deixe seu comentário e falaremos sobre isso!

Muito obrigado a todos e até a próxima!

SEPARADOR_IN_TEXTO.JPEG

Let's have fun! Join me at Splinterlands!
Follow me on Twitter.

SEPARADOR_IN_TEXTO.JPEG

banner_hiver_br_01.png

Delegate your HP to the hive-br.voter account and earn Hive daily!

50 HP
100 HP
200 HP
500 HP
1000 HP

🔹 Follow our Curation Trail and don't miss voting! 🔹

Image Credit: Banners created by me in Canva.



0
0
0.000
12 comments