Splinterlands Art Contest Week 283 | MUSPELHEIM DEMON 👹

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MUSPELHEIM DEMON 👹

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Hello, community!
Today, I bring you my entry for week 283. This card caught my attention, and I thought it would be perfect to continue practicing with fire and lighting effects, as these are elements I haven't explored much in my designs. I was excited to shape and refine the model to align it with the representation of the card, playing with shadows and contrasts. Below, I share the design process.

¡Hola, comunidad!
Hoy les traigo mi participación para la semana 283. Esta carta captó mi atención y consideré que sería perfecto seguir practicando con efectos de fuego e iluminación, ya que son elementos que no he explorado demasiado en mis diseños. Me entusiasmó darle forma y corregir el modelo para acercarlo a la representación de la carta, jugando con las sombras y los contrastes. A continuación, les comparto el proceso del diseño.

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To begin, I corrected details in the generated model, such as its red horns protruding from the hair. Since the card doesn't have them, I decided to remove them. I used the lasso tool to copy part of the hair, applied layer masks, and erased them to blend seamlessly, ensuring the correction wasn't noticeable.

Para empezar, corregí detalles en el modelo generado, como los cuernos rojos que sobresalían del pelo. Dado que la carta no los tenía, decidí eliminarlos. Utilicé la herramienta lazo para copiar parte del cabello, apliqué máscaras de capa y las borré para fusionarlas y lograr una transición imperceptible.

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Given that the illustration of the card features only one eye, a cyclops style, and a larger proportion, I proceeded to use the patch tool to erase part of the face. Later, I placed what would be the eye and adjusted it with blends to ensure it looked aesthetically pleasing.

Dado que la ilustración de la carta presenta solo un ojo, al estilo cíclope y con una proporción más grande, procedí a borrar con la herramienta parche parte del rostro. Luego, ubiqué lo que sería el ojo y lo ajusté con fusiones para garantizar que quedara estéticamente agradable.

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o start detailing the card, I added its respective name and rarity type, highlighting it along with the typography that I found to be an excellent complement. Also, I noticed a misshaped horn, so I proceeded to correct it.

Para empezar a detallar la carta, coloqué su respectivo nombre y tipo de rareza, destacándolo junto con la tipografía que me pareció un excelente complemento. Además, noté que un cuerno estaba mal formado, así que procedí a corregirlo.
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For the rock-like structure on its head, I decided to generate a rock, cut it out, and then proceeded to add fire to it. Using deformation, I positioned it as if it were a sphere of fire surrounding the rock. However, not being satisfied with the lights, I added a uniform orange color to help create highlights on the body and face. As seen in the screenshots, the uniform colors were inverted in the layers, and using white color, I can display the color.

Para esa especie de roca que posa sobre su cabeza, decidí generar una roca, recortarla y luego procedí a agregarle fuego. Utilizando la deformación, la acomodé como si fuera una esfera de fuego que rodea la roca. Pero, al no estar satisfecho con las luces, añadí un color naranja uniforme para ayudar a crear reflejos en el cuerpo y la cara. Como se ve en las capturas, los colores uniformes fueron invertidos en las capas, y usando el color blanco, puedo mostrar el color.

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To finalize, I utilized a noise texture that would assist in completing the composition of objects and provide a different view, giving it a worn-out appearance. These textures can be used, adjusted with a screen blending mode, and with a levels adjustment layer, details in whites can be corrected to prevent it from overpowering the final design.

I hope you enjoyed my participation for this week, and we'll see each other in the next one.

Para finalizar, utilicé una textura de ruido que ayudaría a completar la composición de objetos y proporcionaría una vista diferente, otorgándole un aspecto desgastado. Estas texturas se pueden utilizar, ajustar con un modo de fusión de pantalla y, con una capa de ajuste de niveles, se pueden corregir los detalles en los blancos para evitar que dominen el diseño final.

Espero que hayas disfrutado de mi participación de esta semana y nos veremos en la siguiente.

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Tools Used :
Photoshop
WACOM CTL 472
Font AI Style Cinematic



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8 comments
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all the best in the contest.
great result
!PIZZA

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This was really cool I got to be honest!

!PGM

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