Reach the top in Splinterlands

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(Edited)

Translated by ChatGPT.

Yesterday, we started a new season in Splinterlands, and with it came several changes in the Battle System that were announced in recent weeks. It's still early to give complete opinions on these changes, but so far, it's looking quite interesting.

I finished the previous season in Diamond III and received a reset to Gold II. My matches were relatively easy because I was still facing opponents with cards of lower levels than mine. However, upon reaching Gold I, the situation changed, and the matches became much more intense.

On the flip side, the rewards for victory increased significantly. Before the update, my wins yielded approximately 0.7 SPS per victory, and now I'm receiving at least double the rewards. It's very likely that over the next few days, the Reward Pool will adjust, and these values may decrease slightly, favoring those who manage to reach higher leagues to grab larger shares of these rewards.

After all, this is the main goal of all the changes made: to create economic incentives for all players to evolve their collections (buying, renting, and combining cards), win more matches, and reach the highest league possible. Unable to get stuck in a specific league, you will necessarily face stronger players as your Rating scales, eventually forcing you to improve your gameplay or your collection (perhaps both).

I really like the path the developers are taking because fostering this competition makes players more engaged and more likely to invest in the game. This is beneficial both in terms of gameplay and economic parameters, favoring the Splinterlands ecosystem.

Let's continue to monitor the impact of this update over the next few weeks, especially the reactions of players and investors and their intentions as they climb the leagues and face increasingly challenging challenges. I believe I will achieve some victories in Diamond III, but it will be difficult to stay there for long. However, who knows, I might surprise myself and eventually reach Diamond II 😆. It doesn't hurt to dream!

How was your post-update experience? Have you managed to reach higher leagues, or are you still heading towards the top? Share your journeys in the comments!

Thank you so much to everyone who read this far, I hope you enjoyed it. If you like my content, I ask you to send your vote on the post and follow my profile so you can read future posts.

If the king doesn't move then his subjects won't follow.

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Ontem iniciamos uma nova temporada no Splinterlands e com ela vieram várias mudanças no Sistema de Batalha que foram anunciadas nas últimas semanas. Ainda é cedo para darmos opiniões completas sobre essas alterações, mas até o momento está parecendo bem interessante.

Eu finalizei a temporada anterior no Diamante III e recebi o reset para o Ouro II. Minhas partidas foram relativamente fáceis pois ainda estava enfrentando vários oponentes com cartas de level inferior às minhas, mas ao chegar no Ouro I a situação mudou e os confrontos se tornaram muito mais acirrados.

Em compensação, as recompensas por vitória aumentaram bastante. Antes da atualização minhas vitória rendiam aproximadamente 0,7 SPS por vitória e agora estou recebendo pelo menos o dobro de recompensas. É muito provavel que ao longo dos próximos dias a Pool de recompensa vá se reajustando e esses valores diminuam um pouco, favorecendo aqueles que conseguirem alcançar ligas maiores para abocanhar maiores fatias dessas recompensas.

Afinal este é o principal objetivo de todas as mudanças realizadas: criar incentivos econômicos para que todos os jogadores evoluam suas coleções (comprando, alugando e combinando cartas), vençam mais partidas e alcancem a maior liga possível. Sendo impossibilitados de travar em uma liga específica, você necessariamente enfrentará jogadores mais robustos conforme escala seu Rating, eventualmente obrigando-o a aprimorar sua jogabilidade ou sua coleção (talvez ambos).

Gosto bastante desse caminho que os desenvolvedores estão trilhando pois fomentar essa competição faz os jogadores ficarem mais engajados e ficarem mais propensos a investir no jogo. Isso é bom tanto no quesito gameplay quanto nos parâmetros econômicos, favorecendo o ecossistema do Splinterlands.

Vamos continuar acompanhando os reflexos dessa atualização durante as próximas semanas, principalmente as reações dos jogadores e investidores e suas pretenções quando subirem de liga e começarem a enfrentar desafios cada vez mais difíceis. Eu acredito que conseguirei algumas vitórias no Diamante III mas será difícil conseguir me manter nele por muito tempo, mas quem sabe eu me surpreenda e eventualmente eu alcance o Diamante II 😆 não custa sonhar!

Como foi sua experiência pós-atualização, já conseguiram alcançar ligas maiores ou ainda estão caminhando em direção do topo? compartilhe suas jornadas nos comentários!

Muito obrigado a todos que leram até aqui, espero que tenham gostado. Se vocês curtirem meus conteúdos, peço que deixem o seu voto na postagem e sigam o meu perfil para poderem acompanhar as futuras postagens.

Se o Rei não se mover, seus súditos não irão segui-lo.

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RBO became a challenge for me to reach higher rank with my current deck. I often face the max out summoners and monsters in Silver II :(

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