[Splinterlands] EVER-HUNGRY SKULL - Art Contest

avatar

9-CEA669-C-4-CFF-4134-88-B6-698030-A1-BA6-E


Welcome to my Hive blog, a little art space. Today I bring you another entry to the @Splinterlands contest, this time I chose as a source of inspiration the card called "EVER-HUNGRY SKULL", at the beginning I hesitated to make this design, because I didn't know how to approach it, I had never made a skull, but as I like challenges I decided to develop the idea. I had planned to make a more realistic design, a skull wrapped in flames, held with hands, initially I started with the most difficult, the skull itself, when I saw how it was turning out I liked the result so much that I gave up the idea of the hands, so I added the flame effects and it turned out really well, for my first time I am very proud of myself. Don't be afraid if you have doubts, every job you do is part of the experience you can get in every area of life.

Next I show you the step by step of the development of the illustration.

Sean todos bienvenidos a mi blog de Hive, un pequeño espacio de arte. El día de hoy les traigo otra entrada al concurso de @Splinterlands, en esta ocasión elegí como fuente de inspiración la carta llamada “EVER-HUNGRY SKULL”, al inicio dude en hacer este diseño, ya que no sabía cómo abordarlo, nunca había realizado una calavera, pero como me gustan los retos decidí desarrollar la idea. Tenía pensado hacer un diseño un poco más realista, una calavera envuelta en llamas, sostenida con unas manos, inicialmente empecé por lo más difícil, la propia calavera, al ver como estaba quedando me gustó tanto el resultado que desistí de la idea de las manos, así fue que le agregue los efectos de llamas y quedo realmente bien, para ser mi primera vez estoy muy orgulloso de mi. No tengan miedo si tienen dudas, cada trabajo que hagan es parte de la experiencia que pueden obtener en cada ámbito de la vida.

A continuación les muestro el paso a paso del desarrollo de la ilustración.

BACCD7-A3-1-E16-4-D3-E-9-CF4-EB22-ACA939-A3

Reference

Drawing development / Desarrollo ✏️14 sin título_20191009164546.gif


Here I wanted to represent the character of "EVER-HUNGRY SKULL", being the first time I do a design like this, I did not know how to start, first I resorted to many reference images to know in detail the structure of a skull. For the design I thought of using the grayscale technique, so I only had to worry about the volumes, to finally add the colors and effects at the end.

Acá quise representar al personaje de “EVER-HUNGRY SKULL”, por ser la primera vez que hago un diseño así, no sabía cómo empezar, primero recurrí de muchas imágenes de referencia para saber más detalladamente la estructura de una calavera. Para el diseño se me ocurrió hacer con la técnica de escala de grises, así solo me tenía que preocupar de los volúmenes, para finalmente agregar los colores y efectos a lo último.



Here I wanted to represent the character of "EVER-HUNGRY SKULL", being the first time I do a design like this, I did not know how to start, first I resorted to many reference images to know in detail the structure of a skull. For the design I thought of using the grayscale technique, so I only had to worry about the volumes, to finally add the colors and effects at the end.

Usando como referencia imágenes de cráneos, realice el boceto, agregándole algunos detalles demoniacos como en el diseño original. También diseñe unas manos, pero más adelante desistí en desarrollarlas. Una vez listo el boceto, en otra capa agregue como base un color gris, el cual usando el pincel aerógrafo, fui agregando las zonas oscuras y claras, además fui detallando un poco más la estructura propia del cráneo.

BCB22443-5-C74-47-C3-A3-B4-9-F9-DE9-DD396-E8-D508-B0-C-D5-B0-4-BB7-A1-EA-CB748-FE706-E7

In this next step and in the following ones, I increased the contrast of the figure, applying continuous layers of shadows and glows using the methods of blend, multiply and add respectively, you have to apply them subtly, little by little while you get darker shadows and more intense glows.

En este siguiente paso y en los siguientes, fui aumentando el contraste de la figura, aplicando continuas capas de sombras y brillos usando los métodos de mezcla multiplicar y añadir respectivamente, hay que aplicarlas sutilmente, de a poco mientras vas obteniendo sobras más oscuras y brillos más intensos.

9614975-F-001-D-47-E5-B7-AA-80-E9-C6-F250699-C1-CA7-CE-200-B-4-A19-8193-7-ADB43-CCC507

I continued adding layers of shadows and glows, when I got the desired result, I proceeded to apply color, for this step I only used the method of mixing color overlapping, as the name suggests the color is superimposed without changing the brightness values. I chose a light blue as a base for the skull and red for its interior.

Seguí agregando capas de sombras y brillos, cuando ya obtuve el resultado deseado, procedí a aplicar color, para este paso solo use el método de mezcla superposición de color, como su nombre lo indica se superpone el color sin cambiar los valores de brillo. Elegí un azul claro como base para el cráneo y para su interior el rojo.

D0-CA15-F3-6-F1-C-426-C-BC81-46-C6-A2442-CAC13727-D90-790-A-44-F4-BFA6-0-D7-BDBA65223

Now we move on to the part of the drawing that I like to do the most and that is to add the effects and details. Already having our base character ready, in another layer I started adding flames around the skull, also on the inside of the skull, with some of those flames coming out of the mouth and holes of the eyes and nose. Also to create a contrast with the background, I decided to use a black one decorated with a nebula underneath.

Ahora pasamos a la parte del dibujo que más me gusta realizar y es la de agregar los efectos y detalles. Ya teniendo nuestro personaje base listo, en otra capa empecé agregando flamas a su alrededor bordeando la calavera, también en el interior de ella, saliendo algo de esas llamas por la boca y orificios de los ojos y nariz. Además para crear un contraste con el fondo, decidí usar uno de color negro adornado con una nebulosa por debajo.

D7-E9061-E-0304-4549-AD1-E-EC4857-ECC66-B9-CEA669-C-4-CFF-4134-88-B6-698030-A1-BA6-E

Used tools / Herramientas usadas📌14 sin título_20191009164546.gif


Gif-materiales.gif
  • Programs: Imovie
    Procreate
    SketchBook
  • Tablet: Ipad Pro
    Apple Pencil

  • Brushes: Airbrush
    Pencil
    Felt-tip pen
    Skin brush

  • Time: 10 hours




Por-finn.gif

Pixaloop-25-06-2022-17-35-53-9070000

Por-finn.gif

Past drawings / Dibujos pasados 🔙14 sin título_20191009164546.gif


IMG-56364-AC8-FC7-E-B6-B3-46-E5-A969-0-A66-A8-F33-C6-FB9-E89-B93-2147-4-A20-BC51-3748880190-CC520-AE0-F1-29-C5-46-EE-ABA9-4-C2-FA6-FB8331


Thank you for your attention. We'll see you again in the next post, don't miss it.

Gracias por la atención prestada. Nos veremos de nuevo en el proximo post, no se lo pierdan.


final.gif°55 sin título6_20191102173223.png50 sin título_20191026093236(1).png 46 sin título_20191026093645.png 52 sin título_20191030230241.png


flechas.gifup.pngreesteem.pngcoment.png


20191104_120801.gif


Copyright © @victartex - All Rights Reserved. Design and editing by own authorship.
El punto de partida de todo logro es el deseo.
Napoleon Hill



0
0
0.000
10 comments
avatar
King-1UP-Cartel-250px.png

You have received a 1UP from @fsc69!

The @oneup-cartel will soon upvote you with:
@monster-curator, @ccc-curator, @neoxag-curator
And they will bring !PIZZA 🍕, !PGM 🎮 and !LOLZ 🤣

Learn more about our delegation service to earn daily rewards. Join the Cartel on Discord.

0
0
0.000
avatar

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 15 SBT tokens to @curation-cartel, @victartex

remaining commands 7

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-2.5 BUDS-0.01 MOTA-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444


0
0
0.000
avatar

You did a great job on this one!

0
0
0.000
avatar

Thank you for your rating, every day I try to improve. These contests have helped me to experience new things.

0
0
0.000
avatar

Thanks for sharing! - castleberry#6859

0
0
0.000
avatar

Thanks for the support, you are a great team :)

0
0
0.000
avatar

That is awesome I love it !

0
0
0.000
avatar

Thank you, I was really surprised by the final result.

0
0
0.000