Splinterlands Art Contest Week 373! ''Valnamor'' by Y`$∆√~°-

So... I Tried to Design Valnamor. It Was a Journey.

Alright, let's go. First step: pick our warrior! VALNAMOR. The speedy ocean dude. My brilliant plan? Grab some random guy from Pixabay and slap a trident in his hand. Art!

image.png

This guy's lore is something else. The cocky water summoner, fastest thing wet. Legend says he was born straight into the ocean. Just... plop. Against all baby odds, he survived, named himself (baller move), and now he's a boss who can hold his breath for, like, 43 minutes. His words.

Captura de pantalla_20251202_201047.png

Captura de pantalla_20251202_201722.png


Phase 1: Krita Makeover Time

Ok, so I got my references. Time to head to Krita and make this dude actually look like Valnamor. Gotta lose the random skulls, give him a fancy golden belt buckle... you know, professional hero stuff.

man-4151999_1920.png

So I started sketching over him...

Captura de pantalla_20251202_202758.png

Captura de pantalla_20251202_202214.png

...and maybe, just maybe, I exaggerated the head a liiiitle bit. Wanted it more fun, maybe a bit CHIBI style! Hahaha. Once I had my weird little doll with the main ideas, it was time to ask the AI for help with a cool pose and angle.

Captura de pantalla_20251202_203157.png

man-4151999_1920(1).jpg


Phase 2: The AI Loses Its Mind

I sent my little guy to the AI. And... oh boy.

I have to admit, I laughed SO HARD. The results were... not what I wanted. But they were HILARIOUS. The AI went completely bonkers.

1764722770492-019ae1ac-5c9a-7945-a1a3-a90c646ea7ce.png

1764722785865-019ae1ac-5c9a-7916-9699-3e810971d13e.png

Big head? Glitchy nightmare fingers? Extra limbs? The AI was just doing its own thing. I couldn't even be mad, it was too funny.

Captura de pantalla_20251202_205117.png

Captura de pantalla_20251202_210616.png

This one had some potential in the pose, at least. So, back to Krita I go! Fixed the hair, redrew the fingers (and feet, and basically everything), and added some cool blue energy rays. Found a nice sky on Pixabay for the background. Progress!

Captura de pantalla_20251202_210606.png

Captura de pantalla_20251202_205047.png

Captura de pantalla_20251202_210829.png

Much better base!

Captura de pantalla_20251202_211212.png


Phase 3: Wrestling With the AI (Again)

Back to the AI for another round. And guess what? It's still... special. You can spend 4 hours trying to get a coherent result! The AI Art Director needs to be fired.

Sometimes it just gives you a nice, polished... picture of hair.

a_polish_hair_and_make.jpeg

lol

Other times, it's just pure chaos.

1764724448975-019ae1c5-e80b-7093-8acb-2d3d0a1755c8.png

1764724534520-019ae1c7-0227-7009-b932-5cb432655bf0.png

But! After many, many attempts, you finally get a few that aren't terrifying.

1764724908138-019ae1cc-c61b-7de4-8d4d-b432cc48c5d5.png

1764725189180-019ae1d0-cab3-7f4d-ac6e-2d8cdf1fa0f6.png

I picked the one I liked the most and took it to Photoshop to blast the colors and make it pop.

READY.png

Slapped on the Splinterlands logo because branding, and...


Final Result!

READ_x.png

Voila! :) Haha, hope you enjoyed this chaotic art process as much as I did! It was a trip.


SPA:

Así que... intenté diseñar a Valnamor. Fue un viaje.
Bueno, vamos allá. Primer paso: ¡elegir a nuestro guerrero! VALNAMOR. El tipo rápido del océano. ¿Mi plan brillante? Agarrar a un tipo random de Pixabay y pegarle un tridente en la mano. ¡Arte!

La historia de este tipo es otra cosa. El invocador de agua arrogante, la cosa más rápida mojada. La leyenda dice que nació directamente en el océano. Simplemente... plop. Contra todo pronóstico infantil, sobrevivió, se puso nombre a sí mismo (movida de jefe), y ahora es un mandamás que puede aguantar la respiración como 43 minutos. Sus palabras.

Fase 1: Hora del Cambio de Look en Krita
Vale, tengo mis referencias. Hora de ir a Krita y hacer que este tío se parezca de verdad a Valnamor. Hay que quitarle las calaveras random, ponerle un hebilla de cinturón dorada fancy... ya sabes, cosas de héroe profesional.

Así que empecé a dibujar sobre él...

...y quizás, solo quizás, exageré la cabeza un poquiiito. Quería que fuera más divertido, ¡un estilo un poco CHIBI! Jajaja. Una vez tuve a mi muñequito raro con las ideas principales, era hora de pedirle ayuda a la IA para una pose y ángulo molones.

Fase 2: La IA Pierde la Cabeza
Envié a mi pequeñajo a la IA. Y... oh, chico.

Tengo que admitir que me reí MUCHO. Los resultados eran... no lo que quería. Pero eran HILARANTES. La IA se volvió completamente majareta.

¿Cabeza gigante? ¿Dedos de pesadilla glitcheados? ¿Miembros extra? La IA iba a su bola. No podía ni enfadarme, era demasiado gracioso.

Este tenía algo de potencial en la pose, al menos. ¡Así que, de vuelta a Krita que voy! Arreglé el pelo, redibujé los dedos (y los pies, y básicamente todo), y añadí unos rayos de energía azules molones. Encontré un cielo chulo en Pixabay para el fondo. ¡Progreso!

¡Mucha mejor base!

Fase 3: Luchando con la IA (Otra Vez)
De vuelta a la IA para otra ronda. ¿Y adivina qué? Sigue siendo... especial. ¡Puedes pasarte 4 horas intentando conseguir un resultado coherente! Hay que despedir al Director de Arte de la IA.

A veces simplemente te da una foto bonita y pulida... de pelo.

lol

Otras veces, es puro caos.

¡Pero! Después de muchos, muchos intentos, al final consigues algunos que no dan miedo.

Elegí el que más me gustó y me lo llevé a Photoshop para potenciar los colores y que resaltara.

Le pegué el logo de Splinterlands porque el branding, y...

¡Resultado Final!

¡Voilà! :) Jaja, ¡espero que hayas disfrutado de este caótico proceso de arte tanto como yo! Fue un viaje.



0
0
0.000
1 comments