Lost magic: Melee or range? Which is the best strategy? - Battle secrets mage (En/Es).

Image & Elements taken from/Imagen & Elementos tomados de: @splinterlands
Greetings friends of splinterlands I hope you are enjoying this Saturday and that your day in splinterlands is productive. Today I bring you the usual Battle secrets mage event focused on the ruleset lost magic. This ability cancels the presence of cards with magic attacks from the battlefield, thus leaving only 2 offensive options melee or range.
Saludos amigos de splinterlands espero que estén disfrutando de este sábado y que su día en splinterlands sea productivo. Hoy les traigo el acostumbrado evento Battle secrets mage enfocado en la ruleset lost magic. Esta habilidad anula la presencia de cartas con ataque mágicos del campo de batalla, dejando así solo 2 opciones ofensivas melé o rango.

The question then arises: which strategy to use? go entirely scrum, exclusively range or a combination of both? Well, this will depend on the mana limit of the game, in those games with a mana limit of 30 or higher my recommendation is a mixed strategy between tanks with the shield ability and monsters with the reach ability and in the later positions place items with ranged attacks. It is important to consider that the opponent can use abilities that reduce the damage of your lineup such as Demoralize or Headwinds.
Surge entonces la pregunta: Cual estrategia utilizar? ir enteramente melé, exclusivamente rango o una combinación de ambos? Bien, esto dependerá del límite de mana de la partida, en aquellas partidas con un limite de mana a partir de 30 o superior mi recomendación es una estrategia mixta entre tanques con la habilidad shield y monstruos con la habilidad reach y en las posiciones posteriores colocar elementos con ataques de rango. Es importante considerar que el oponente puede utilizar habilidades que reduzcan el daño de tu alineación como Demoralize o Headwinds.

The other variant is very low mana games, these are games that are really demanding because I've seen games up to 12 mana with the lost magic ruleset. In this case, the ideal is to use melee cards with the opportunity/sneak ability and use a summoner with a modifier that boosts damage like Daria dragonscale or a card with the inspire ability.
La otra variante son partidas de muy bajo mana, estas son partidas que realmente son exigentes porque he visto partidas de hasta 12 de mana con el ruleset lost magic. En este caso lo ideal es utilizar cartas melé con la habilidad opportunity/sneak y utilizar un invocador con un modificador que potencie el daño como Daria dragonscale o una carta con la habilidad inspire.

Having these clear precepts, we can put together lineups that are quite effective and that is what I am going to show you in the following battle:
Teniendo estos preceptos claros, podemos armar alineaciones que sean bastante efectivas y es lo que te voy a mostrar en la siguiente batalla:

🎏⚔️Rules battle/Reglas de batalla

For this battle we only have 3 classes to choose from: fire, water, earth and a tight mana limit: 13. From what I explained before, the option with the best possibilities is the earth element, not only because I have flying units but also because Low mana, my fire deck is not yet fully armed and with the water class I only have Pelacor bandit as a flying unit, so the decision is made, we will use the earth class.
Para esta batalla solo contamos con 3 clases para escoger: fuego, agua, tierra y un ajustado limite de mana: 13. Por lo que expuse anteriormente, la opción con mejores posibilidades es el elemento tierra, no solo porque tengo unidades voladoras sino también por el bajo mana, mi mazo de fuego aun no esta completamente armado y con la clase agua solo cuento con Pelacor bandit como unidad voladora, así que la decisión esta tomada, usaremos la clase tierra.
🚩Rulesets:
🚩Earthquake

Grounded monsters will take 2 physical damage, abilities like Divine Shield and Shield can fully and partially absorb this damage.
Los monstruos que estén en tierra recibirán 2 de daño físico, habilidades como Divine shield y Shield pueden absorber total y parcialmente este daño.
🚩Tis but scratches

All monsters have the Cripple ability, so with each attack the target loses 1 maximum life point.
Todos los monstruos tienen la habilidad Lisiar, por tanto con cada ataque el objetivo pierde 1 punto de vida máxima.
🚩Lost Magic

Monsters with magic attacks cannot be used in this battle.
Monstruos con ataques mágicos no pueden ser utilizados en esta batalla.

🎴Cards/Cartas
🧙♂️Summoner/Invocador: Obsidian

It seems ironic, going into a battle with ruleset lost magic and our summoner has a modifier to magic. Unfortunately the other summoner that I have is Immortalis and the great amount of mana from him prevents me from using it so our only option for now is Obsidian. I could certainly use the fire element but my fire deck isn't complete yet and most of the cards I have don't have the fly ability.
Parece irónico, entrar en una batalla con ruleset lost magic y nuestro invocador tiene un modificador para la magia. Lamentablemente el otro invocador con el que cuento es Immortalis y su gran catidad de mana me impide usarlo asi que nuestra única opción es por ahora Obsidian. Ciertamente podría utilizar el elemento fuego pero mi mazo de fuego aun no esta completo y la mayoria de las cartas que tengo no tienen la habilidad volar.
👾Monsters/Monstruos: Vampire bat


Due to the little room for maneuver that gives us a mana limit of 13 we will use Vampire bat as our front line tank. This "mini tank" has 2 abilities that will be very useful to us: flying, which allows it to avoid earthquake damage, and also the dodge ability, which increases its evasion by 35% if we add 25% to this for flying, we are talking 60% evasion to melee and ranged attacks.
Debido al escaso margen de maniobra que nos dá un limite de mana de 13 usaremos a Vampire bat como nuestro tanque de primera línea. Este "mini tanque" cuenta con 2 habilidades que nos serán muy útiles: volar lo que le permite evitar el daño de terremoto y también la habilidad dodge lo que incrementa su evasión un 35% si a esto le sumamos el 25% por volar estamos hablando de un 60% de evasión a los ataques de mele y rango.
👾Venari marksrat

Whenever there is an earthquake or poison condition on the battlefield you should always consider the possibility of using a card with the martyr ability, I will use it in the 2nd position of my lineup to boost the stats of my offensive cards.
Siempre que haya condición de terremoto o de veneno en el campo de batalla siempre debes considerar la posibilidad de usar una carta con la habilidad martyr, yo la usaré en la 2da posición de mi alineación para poteciar las estadísticas de mis cartas ofensivas.
👾Screeching vulture


One of my favorite cards with Opportunity in the wild, when I play low mana games, particularly because of its Scavenger ability, it allows it to significantly increase its health if we add to that that it can fly we have a second card with high evasion in our team, we will place it in the third position to benefit from the sacrifice of the Venari marksrat.
Una de mis cartas con Opportunity favoritas en wild, cuando juego partidas de bajo mana, particularmente por su habilidad Carroñero le permite incrementar significativamente su salud si a eso sumamos que puede volar tenemos una segunda carta con alta evasión en nuestra equipo, la ubicaremos en la tercera posición para que se beneficie del sacrificio del Venari marksrat.
👾Furious chicken & Fungus fiend

These cards having a zero mana cost will have 2 purposes: the first will be to protect our rearguard from possible enemy cards with sneak or opportunity in the first round and the second is that these cards will not survive the first round after the earthquake so their sacrifice it will increase the health of our Screeching vulture.
Esta cartas al tener un costo de mana cero tendrán 2 propósitos: la primera será proteger nuestra retaguardia de posibles cartas enemigas con sneak o opportunity en el primer round y la segunda es que estas cartas no sobrevivirán al primer round después del terremoto asi que su sacrificio aumentará la salud de nuestro Screeching vulture.

⚔️Strategy and battle lineup/Estrategia y alineación de batalla

Well, with our team formed we send the battle and observe our opponent's alignment and it seems clear that his entire strategy revolves around empowering his Pelacor mercenary with the sacrifice of the martyr Fungus flinger, I thought about using the same strategy but it seemed inconvenient because of the ruleset that gives all the cards with the cripple ability so that the peeler if it is hit will take very little advantage of the ability to heal. But let's see how this battle unfolds.
Bien, con nuestro equipo formado enviamos la batalla y obesrvamos la alineación de nuestro oponente y parece claro que toda su estrategia gira entorno a potenciar su Pelacor mercenary con el secrificio del martyr Fungus flinger, yo pensé en usar la misma estrategia pero me pareció poco conveniente por el ruleset que confiere a todas las cartas con la habilidad lisiar así que el pelacor si es impactado aprovechara muy poco la habilidad de curarse. Pero veamos como se desarrolla esta batalla.

🔗Link to battle/Enlace a la batalla

https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_32e5a0c5c4021ff4c07b50e45b1ff930&ref=bulkathos

⚔️Battle/Batalla⚔️
💥Round 1 & 2💥

At the beginning of the first round we realize that the opponent left us the initiative of the first attack, in this context our vulture eliminates the enemy Fungus fiend and the combined attack of Vampire bat and Venari marksrat.
In the second round the enemy lineup consists of the Fungus flinger and the Pelacor mercenary. The earthquake eliminates our Venari, Furious chicken and the Fungus fiend, also leaving us with 2 cards but the difference is that those fallen cards increased the health of our Vulture and the sacrifice of the martyr boosted the statistics of the Vulture and Vampire that ends up eliminating the Fungus flinger enemy and now the real battle begins: Pelacor mercenary on steroids vs Vampire bat/Screeching vulture.
Al comenzar el primer round nos damos cuenta que el oponente nos dejo la iniciativa del primer ataque, en este contexto nuestro vulture elimina al Fungus fiend enemigo y el ataque combinado de Vampire bat y el Venari marksrat.
En el segundo round la alineación enemiga consiste en el Fungus flinger y el Pelacor mercenary. El terremoto elimina a nuestro Venari, Furious chicken y al Fungus fiend dejándonos también con 2 cartas pero la diferencia esta en que esas cartas caidas incrementó la salud de nuestro Vulture y el sacrificio del martyr potencio las estadísticas del Vulture y Vampire que termina de eliminar el Fungus flinger enemigo y ahora comienza la verdadera batalla: Pelacor mercenary con esteroides vs Vampire bat/Screeching vulture.
💥Round 3 & 4💥

The second round ended by eliminating the opposing Fungus flinger and therefore the Pelacor mercenary was enhanced, this represented the real battle to come and at that moment the pelacor managed to give our Vampire bat a fatal blow. Thus, the third round began with the Pelacor healing but only 2 points due to the loss of maximum life due to the impacts it has received with the cripple ability. Finally, on our turn, we managed to weaken it, leaving it at 4 life points.
In the final round the mercenary Pelacor recovers 2 health points and fortunately for us his attack failed and although he healed it was not enough to avoid his fate, he receives the Vulture attack and the Vampire bat's coup de grace, victory is ours.
El segundo round termino eliminando al Fungus flinger contrario y por tanto se potenció el Pelacor mercenary, éste representaba la verdadera batalla por venir y en ese momento el pelacor logró darle un golpe mortal a nuestro Vampire bat. Asi, el tercer round comenzó con el Pelacor curándose pero solo 2 puntos debido a la merma de vida máxima producto de los impactos que ha recibido con la habilidad lisiar. Finalmente en nuestro turno logramos debilitarlo dejándolo en 4 puntos de vida.
En el round final el Pelacor mercenary recupera 2 puntos de salud y afortunadamente para nosotros fallo su ataque y aunque se curó no fue suficiente para evitar su destino, recibe el ataque de Vulture y el golpe de gracia de Vampire bat, la victoria es nuestra.

📝Conclusions/Conclusiones
The best option for low mana battles is definitely monsters with melee attack, since these attacks are difficult to reduce, unless you face Zintar mortalis or a Faled summoner lvl 6 appears, that's why I want to take the death card Ravenhood warden at level 5 who learns inspiration to nullify these debuffs.
In the modern league there is no damage reduction concern in such low mana games, but my recommendation is if you can use summoner Quix the devious to reduce damage range and speed.
Cards with the martyr ability are always an option that can offer a crucial strategy if it is located in the correct position, in this case I used the Venari marksrat because I had it in its regular form, instead I have Fungus flinger in gold and it has more life per it both costs more time to die and apply its effect.
La mejor opción para batallas de bajo mana es sin duda monstruos con ataque melé, ya que estos ataques son difíciles de reducir, a menos que te enfrentes a Zintar mortalis o aparezca un Faled summoner lvl 6, por eso me interesa llevar la carta de muerte Ravenhood warden a nivel 5 que aprende inspiración para anular estos efectos negativos de reducción.
En la liga moderna no hay preocupación de reducción de daños en partidas con tan bajo mana, pero mi recomendación es si se puede usar el invocador Quix the devious para reducir el daño rango y la velocidad.
Las cartas con la habilidad martyr siempre son una opción que puede ofrecer una estrategia crucial si se ubica en la posición correcta, en este caso utilicé al Venari marksrat porque la tenía en su forma regular en cambio Fungus flinger la tengo dorada y tiene más vida por tanto cuesta más tiempo en morir y aplicar su efecto.

I hope you liked this reading, I decided to post this battle because I always wondered what would be the best configuration/strategy when mages are knocked out of the battlefield and it is quite clear that this will depend on the mana limit. I also want to thank the @splinterlands team for their time and dedication in voting for our content. Well friends, see you next week in another Battle secrets mage event, greetings and good luck!
Espero que haya sido de tu agrado esta lectura, decidí colocar esta batalla porque siempre me surgía la duda de cual sería la mejor configuración/estrategia cuando los magos son anulados del campo de batalla y es bastante claro que eso dependerá del límite de mana. Quiero agradecer también al equipo de @splinterlands por su tiempo y dedicación al votar nuestro contenido. Bien amigos, nos vemos la semana próxima en otro evento del Battle secrets mage, saludos y buena suerte!

If you are new to splinterlands and want to get into and get to know this game you can do it at the link below:
Si eres nuevo en splinterlands y quieres adentrarte y conocer este juego puedes hacerlo en el siguiente enlace:
Bulkathos

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Todas las imagenes fueron tomadas de:
@splinterlands



Realmente veo tus batallas y son increíbles y en la liga que estas todo un sueño, ahí de a poco voy subiendo, un saludo mi estimado amigo
!PIZZA
Muchas gracias por tus palabras bro. Sigamos juntos en este gran proyecto.
!BBH
@lightbruce17! Your Content Is Awesome so I just sent 1 $BBH (Bitcoin Backed Hive) to your account on behalf of @bulkathos. (3/5)
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Thanks for sharing! - @underlock
