Ruleset: Supe sneak - Which configuration to adopt? Defense/Counterattack or Offensive? - Battle mage secrets (En/Es)

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Greetings and happy Saturday splinterlands community! Welcome to my post dedicated to the event Battle mage secrets that for this week is focused on the ruleset: Supersenak.

Saludos y feliz sábado comunidad de splinterlands! Sean bienvenidos a mi post dedicado al evento Battle mage secrets que para esta semana esta enfocado en el ruleset: Supersenak.

👺 Super sneak

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This ruleset implies that all those melee cards acquire the sneak ability, that is, they will direct their attacks to the rear regardless of what position they are in on the second row.

Esta ruleset implica que todas aquellas cartas melé adquieren la habilidad sneak, es decir dirigirán sus ataques a la retaguardia sin importar en que posición estén en la segunda fila.

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There are 2 perspectives to approach a battle with the super sneak ruleset, each of which involves the use of particular skills. Let's see what they are.

Existen 2 perspectivas para abordar una batalla con la ruleset super sneak, cada una de las cuales involucra el uso de habilidades particulares. Veamos cuales son.

👊 Offensive skills/Habilidades ofensivas

The first option you can choose is to take the initiative, hit fast and hard to try to break the enemy lineup from the first round. For this, abilities like inspire, double strike, swiftness and pierce will be your best allies, you just have to make sure that your monsters have high enough base damage and speed.

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La primera opción que puedes escoger es tomar la iniciativa, golpear rápido y fuerte para tratar de romper la alineación enemiga desde el primer round. Para esto, habilidades como inspire, double strike, swiftness y pierce serán tu mejores aliados, solo debes asegurarte que tus monstruos tengan un daño y velocidad base lo suficientemente altos.


🛡️ Defensive~counterattack skills/Habilidades defensivas~contrataque

This is my preferred option for dealing with the super sneak ruleset mainly because in most cases the opponent does not expect me to prepare a counter lineup with abilities like Thorns or Retaliate in the last position. This can be further enhanced with other abilities such as demoralize which subtracts -1 from all of the opponent's physical damage.

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Esta es mi opción predilecta para lidiar con la ruleset super sneak principalmente porque en la mayoria de los casos el adversario no espera que prepare una alineación de contrataque con habilidades como Thorns o Retaliate en la última posición. Esto puede mejorarse todavía más con otras habilidades como demoralize que resta -1 a todo el daño físico del oponente.


As I mentioned above, although with this ruleset I prefer to have a defensive/counterattack configuration, for this post I will show you a battle with an entirely offensive lineup taking advantage of this ruleset, so without making you wait any longer let's get started!

Como mencioné arriba aunque con esta ruleset prefiero llevar una configuración defensiva/contrataque para este post te mostraré una batalla con una alineación enteramente ofensiva aprovechando esta ruleset, así que sin hacerlos esperar más comencemos!

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🎏⚔️Rules battle/Reglas de batalla

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Ok, although this game is limited to only 3 classes: fire, earth and death, it has a high mana limit: 45. Of the 3 classes, the one that has a better perspective for this battle is the fire class since it has cards that They meet the 2 parameters necessary to take advantage of such a wide mana limit: speed and damage.

Ok, esta partida si bien esta limitada a solo 3 clases: fuego tierra y muerte, tiene un limite de mana elevado: 45. De las 3 clases la que tiene una mejor perspectiva para esta batalla es la clase fuego ya que cuenta con cartas que cumplen los 2 parametros necesarios para aprovechar un limite de mana tan amplio: velocidad y daño.


🚩Rulesets

Super sneak
what doesn´t kill you
Equalizer
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All Melee attack Monsters have the Sneak ability./Todos los monstruos de ataque cuerpo a cuerpo tienen la habilidad sneak.All Monsters have the Enrage ability./Todos los monstruos tienen la habilidad Enrage.The initial Health of all Monsters is equal to that of the Monster on either team with the highest base Health./La salud inicial de todos los monstruos es igual a la del monstruo de cualquiera de los equipos con la salud base más alta.

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🎴Cards/Cartas

🧙‍♂️Summoner/Invocador: Conqueror Jacek

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As I mentioned before, we will use the fire class to design a highly offensive strategy, prioritizing damage and speed, therefore the summoner we are looking for is this: Conqueror Jacek. We are not interested in his scattershot modifier, but rather in those +2 points of speed and having the ability Pierce so that the damage of our attacks is not unnecessarily lost in the presence of monsters with defense and we can go through it, affecting the life of enemy monsters.


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Como mencioné anteriormente utilizaremos la clase fuego para diseñar una estrategia altamente ofensiva, priorizando daño y velocidad, por tanto el invocador que estamos buscando es este: Conqueror Jacek no nos interesa su modificador de scattershot, sino esos +2 puntos de velocidad y tener la habilidad Pierce para que el daño de nuestros ataques no se pierda innecesariamente ante la presencia de monstruos con defensa y podamos atravesarla afectando la vida de los monstruos enemigos.


👾 Monsters/Monstruos: Venari marksrat

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We will use Venari in the first position so that his sacrifice boosts the statistics of our true tank located in the second position. Since the ruleset will equalize the life of all monsters, it may take several turns for this card to fall, but that's okay since it allows our main monsters in the second row to focus all their damage on the last position.

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Martyr

Usaremos a Venari en la primera posición para que su sacrificio potencie las estadísticas de nuestro verdadero tanque ubicado en la segunda posición. En vista que el ruleset igualará la vida de todos los monstruos es posible que esta carta tarde varios turnos en caer pero esta bien ya que eso nos permite que nuestros monstruos principales en la segunda fila enfoquen todo su daño en la última posición.


👾 Coeurl lurker

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Our main tank will be Coeurl, we will use this card to take advantage of the ruleset that gives us enrage, when activated the damage and speed will be increased by 1.5, considerably increasing its evasion rate and as it has the taunt ability it will attract all enemy attacks, If we are lucky you will be able to avoid most of them.

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Nuestro tanque principal será Coeurl, usaremos esta carta para aprovechar el ruleset que nos dá enrage, al activarse el daño y la velocidad se verán incrementadas en 1,5 aumentando considerablemente su tasa de evasión y como tiene la habilidad taunt atraerá todos los ataques enemigos, si tenemos suerte podrá esquivar la mayoría de ellos.


👾 Fina voxom

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Fina voxom is the equivalent of Serpentine spy but on steroids, it has the bloodlust ability, does more damage and has much more life/speed, all this at just level 1! If we are lucky and the enrage is activated on this card, its damage and speed will multiply drastically, we will place it in third position.

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Fina voxom es el equivalente a Serpentine spy pero con esteroides, cuenta con la habilidad bloodlust, hace más daño y tiene mucha más vida/velocidad, todo esto en apenas nivel 1! Si tenemos suerte y se activa el enrage en esta carta su daño y velocidad se multiplicará drásticamente, la ubicaremos en la tercera posición.


👾 Mordeus

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Mordeus was one of the first cards I bought from the Riftwatchers edition and I only use him for certain occasions due to his low speed and low health. But under the current ruleset conditions: equalizer and enrage this card becomes very very useful, the speed modifier that the summoner gives it will make it faster and with enrage activated this card can achieve very high damage.

Mordeus fue una de las primeras cartas que compre de la edición Riftwatchers y solo lo utilizo para determinadas ocasiones debido a su baja velocidad y escasa vida. Pero bajo las actuales condiciones de ruleset: equalizer y enrage esta carta se vuelve muy muy util, el modificador de velocidad que le confiere el invocador lo hará más rápido y con el enrage activado esta carta puede alcanzar un daño muy elevado.


👾 Countess sinash

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Countess will help us improve the speed of our team with her swiftness skill by +1, we must remember that enrage multiplies the damage and speed statistics by 1.5, so the more we increase our damage and speed statistics the bonus when activating enrage It will be much better.

Countess nos ayudará a mejorar la velocidad de nuestro equipo con su habilidad swiftness en +1, debemos recordar que el enrage multiplica en 1.5 las estadísticas de daño y velocidad, así que en cuanto más aumentemos nuestras estadísticas de daño y velocidad la bonificación al activar enrage será mucho mejor.


👾 Supply runner

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Like Countess, this card will have more of a support function for our entire team, increasing its speed by +1, we will place it in the last position since all attacks will be directed at the Coeurl lurker.

Al igual que Countess esta carta tendrá más una función de soporte para todo nuestro equipo incrementando su velocidad en +1 la ubicaremos en la última posición ya que todos los ataques irán dirigidos al Coeurl lurker.


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⚔️Strategy and battle lineup/Estrategia y alineación de batalla

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Once the battle is sent we can see the class and alignment that our opponent chose, our biggest drawback here are: the Xulax nightwind and the Dhampir stalker. The first because it has the Thorn skill with a large amount of defense and the second because it has the True strike skill so his attacks will hit our Coeurl and our strategy of dodging all attacks. So the priority of our first 3 melee cards in the second position is to eliminate these 2 cards immediately, fortunately our cards have high amounts of life so they will be able to withstand a lot of damage.

Una vez enviada la batalla podemos ver la clase y alineación que escogió nuestro oponente, nuestro mayor inconveniente aquí son: el Xulax nightwind y el Dhampir stalker. El primero por tener la habilidad Thorn con gran cantidad de defensa y el segundo porque cuenta con la habilidad True strike así que sus ataques acertarán a nuestro Coeurl y nuestra estrategia de esquivar todos los ataques. Así que la prioridad de nuestras 3 primeras cartas melé en la segunda posición es eliminar estas 2 cartas inmediatamente, afortunadamente nuestras cartas tienen elevadas cantidades de vida así que podrán soportar mucho daño.


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🔗Link to battle/Enlace a la batalla

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https://splinterlands.com?p=battle&id=sm_GsgV9lqvLMulSEzQyWJ7&ref=bulkathos


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⚔️Battle/Batalla⚔️

💥Round 1💥

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The first round is of preparation, our melee cards manage to eliminate the shield and weaken Xulax nightwind by activating the enrage but our Coeurl ends the round in very bad condition.

El primer round es de preparación, nuestras cartas melé logran eliminar el escudo y debilitar a Xulax nightwind activando el enrage pero nuestro Coeurl termina la ronda en muy mal estado.


💥Round 2💥

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The Coeurl ends up eliminating the Xulax in the second round but ends up on death's door, fortunately the combined attack of Vina + Mordeus ends the threat of the Dhampir stalker. For the rest of this round the Lurker manages to dodge all the attacks.

El Coeurl termina eliminando al Xulax en el segundo round pero termina a las puertas de la muerte, afortunadamente el ataque combinado de Vina + Mordeus acaban con la amenaza del Dhampir stalker. El resto de este round el Lurker logra esquivar todos los ataques.


💥Round 3 & 4💥

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In the third round, with the threat of the Dhampir overcome, we proceed to dispatch the Ravenhood warden and Kain, leaving our opponent only with 2 mele cards: Shadow snitch and cursed windeku. In the fourth round Shadow is eliminated by Coeurl and Windeku is finally eliminated by Fina and Mordeus' attacks. Victory!

En el tercer round con la amenaza del Dhampir superada procedemos a despachar al Ravenhood warden y a Kain hace dejando a nuestro adversario solo con 2 cartas melé: Shadow snitch y cursed windeku. En el cuarto round Shadow es eliminado por Coeurl y Windeku es finalmente eliminado por los ataques de Fina y Mordeus. Victoria!


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🔥Conclusions/Conclusiones

  • It is important to note that the super sneak overlaps the opportunity abilities for this reason Fina and Mordeus attacked the last position.

  • In this battle we made the most of the ruleset, enrage allowed us to increase damage and speed, equalizer increased the life of our monsters so the Thorn ability on cards like Windeku or Xulax loses its value as a deterrent.

  • The Jacek summoner is a fundamental card for these battles and in general for all those that benefit melee skills, particularly in the fire class there are melee cards with high levels of damage not only in regular cards, but also in gladius cards, The ability to break through defenses allows them to take full advantage of their damage.

  • Es importante notar que el super sneak se superpone a a las habilidades de opportunity por esta razón Fina y Mordeus atacaron la última posición.

  • En esta batalla aprovechamos al máximo las ruleset, enrage nos permitió aumentar daño y velocidad, equalizer incremento la vida de nuestros monstruos así que la habilidad Thorn en cartas como Windeku o Xulax pierde su valor como elemento de disuasión.

  • El invocador Jacek es una carta fundamental par estas batalla y en general para todas aquellas que beneficien habilidades de cuerpo a cuerpo, particularmente en la clase fuego se encuentran cartas melé con altas cotas de daño no solo en cartas regulares, sino también en las gladius, la posibilidad de atravesar las defensas les permite aprovechar todo su daño.

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If you have made it this far, I appreciate that you have dedicated your time to this reading, normally when it comes to Super sneak I adopt a strategy similar to the one my opponent used, reduce physical damage and place cards with the Thorns ability in the first and last position but the conditions in this particular battle favored a primarily offensive alignment. I also want to thank the Splinterlands curatorial team for their time voting on our content, their effort is appreciated. Well, my dear community, I just have to wish you a happy weekend and see you in the next Battle mage secrets, good luck and a long streak of victories. Best regards!

Si llegaste hasta aquí agradezco que les hayan dedicado su tiempo a esta lectura, normalmente cuando se trata de Super sneak adopto una estrategia similar a la que usó mi oponente, reducir el daño físico y ubicar cartas con la habilidad Thorns en la primera y última posición pero las condiciones en esta batalla particular favorecían una alineación principalmente ofensiva. Quiero agradecer también al equipo de curadores de Splinterlands por su tiempo votando nuestro contenido, se aprecia el esfuerzo que hacen. Y bien mi estimada comunidad solo me resta desearles un feliz fin de semana y nos vemos en el próximo Battle mage secrets, buena suerte y larga racha de victorias. Saludos!

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If you are new to splinterlands and want to get into and get to know this game you can do it at the link below:

Si eres nuevo en splinterlands y quieres adentrarte y conocer este juego puedes hacerlo en el siguiente enlace:

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