[EN/PT] New Ruleset in Splinterlands

[EN]

capa.png

Hello Splinter fanatics! 😍

Today, to my surprise, when I was playing @splinterlands I came across a new combat rule. I'm pleased to see that the team isn't standing still and is always bringing new features to the community.

battle.gif

The new Ruleset Maneuvers has been implemented in the game, granting all monsters the ability Reach. The ability that allows melee damage monsters to attack from second position.


image.png


This new combat rule changes the mechanics of battles and the player is forced to come up with new battle strategies. This is all well and good, but what about the player who has acquired the POSSIBILUS THE WISE Summoner, which grants precisely this ability? In battles with this ability, it might not make sense to choose it.

image.png

New mechanics in the game are important for increasing the level of complexity and initially making the bots less efficient, both in the Modern and Wild formats.

In Splinterlands there are many monsters with main tank characteristics, most of which can only be used in the first position, unless there is a ruleset or ability of other monsters that allows them to attack from other positions.

tanks.png

Among the Rulesets and abilities that allow these monsters to attack from other positions, before this update we had: Melee Mayhem, Super Sneak, Equal Opportunity and the ability Flank.

image.pngimage.pngimage.pngimage.png

With this new Ruleset the player can choose two good tanks to be deployed in the first and second positions. Preferably with excellent health stats, armor and very offensive melee damage.

Click Here to Watch the Full Battle!

image.png

In this battle we had two Rulesets available: Noxious Fumes and Maneuvers. In addition, the Splinter Water and Death and 45 mana available.

Because of the amount of mana available, it's interesting to choose a legendary Summoner, which grants more abilities to allied monsters. However, there is an important detail: the legendary water Summoner grants the ability Reach, so it doesn't make sense to choose it.

That's why I chose Splinter of Death's Legendary Summoner, ASTRAL ENTITY, which reduces the opponent's armor (-2), grants the ability Dodge and Resurrect. It's an excellent Summoner when it comes to focusing on increasing speed so that the opponent misses several attacks.

At the start of the battle it looks like we're going to lose the battle, but the dodging abilities were important in changing that outcome. In addition, a monster that dealt a lot of damage to opponents was DRYBONE RAIDER, which has a double attack: melee and ranged, and was therefore placed in the second position where the reach ability is activated.

This new combat rule makes the gameplay more complex, even though they are simple changes that take existing skills and implement them as rules, this means that players will be forced to create new strategies and perhaps new meta combos will emerge in Splinterlands.

Are you excited about these changes in Splinterlands?


image.png

[PT]

capa.png

Olá Splinter fanáticos! 😍

Hoje para minha surpresa quando estava jogando @splinterlands me deparei com uma novas regra de combate. E isso é visto com bons olhos, pois é notório ver que a equipe não esta parada e sempre que possível trás novidades para a comunidade.

battle.gif

Foi implemento no jogo o novo Ruleset Maneuvers, que concede a todos os monstros a habilidade Reach. A habilidade que permite os monstros de dano melee atacarem da segunda posição.


image.png


Essa nova regra de combate muda as mecânicas de batalhas e o jogador é forçado a montar novas estrategias de batalhas. Olhando por esta ótica isto é muito bom, mas e o jogador que adquiriu o Invocador POSSIBILUS THE WISE, que concede justamente essa habilidade. Em batalhas como essa habilidade talvez não faça sentido escolhê-lo.

image.png

Novas mecânicas no jogo são importante para aumentar o nível de complexidade e iniciamente fazer os bots se tornarem menos eficientes, tanto no formato Modern quanto no Wild.

Em Splinterlands existem muitos monstros com caracteristicas de tanque principal, na maioria das vezes ele só podem ser utilizados na primeira posição, salvo alguma ruleset ou habilidade de outros monstros que permitam ele atacar de outras posições.

tanks.png

Dentre os Rulesets e habilidades que permitem esses monstros atacar de outras posições, antes dessa atualização tinhamos: Melee Mayhem, Super Sneak, Equal Opportunity e a habilidade Flank.

image.pngimage.pngimage.pngimage.png

Com esse novo Ruleset o jogador pode escolher dois bons tanques para serem escalado na primeira e segunda posição. De preferência com excelentes estatisticas de saúde, armadura e dano melee bastante ofensivo.

Clique Aqui para Assistir a Batalha Completa!

image.png

Nessa batalha tinhamos disponível duas Rulesets: Noxious Fumes e Maneuvers. Além disso, os Splinter Água e Morte e 45 de mana disponível.

Pela quantidade de mana disponível é interessante escolher um Invocador lendário, que concede mais habilidades aos monstros aliados. Porém, há um detalhe importante o Invocador lendário de água concede a habilidade Reach, então não faz sentido escolhê-lo.

Por esse motivo escolhi o Invocador lendário do Splinter de Morte, ASTRAL ENTITY, que reduz (-2) de armadura do oponente, concede a habilidade Dodge e Resurrect. É um excelente Invocador quando o assunto é focar em aumentar a velocidade para que o oponente perda vários ataques.

No início da batalha parece que vamos perder a batalha, mas as habilidades de esquivas foram importantes para mudar esse resultado. Além disso, um monstro que deu bastante dano aos oponentes foi DRYBONE RAIDER, que tem ataque duplo: melee e ranged, e por isso foi colocado na segunda posição em que a habilidade reach é ativada.

Essa nova regra de combate torna a jogabilidade mais complexa, apesar de serem mundaças simples pegando habilidades já existentes e implementando como regras, isto faz com que os jogadores sejam forçados a criarem novas estratégias e talvez surgam novos combos metas em Splinterlands.

E você ficou animado com estas mudanças em Splinterlands?


Imagens: @splinterlands

image.png



0
0
0.000
8 comments