BATTLE MAGE SECRETS Weekly Challenge! My battle with the RULES: EARTHQUAKE [ENG/ESP]

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Welcome summoners to the Weekly Challenge: Earthquake. This week, the ground is shifting beneath our feet, and we must dodge the cracks or be swallowed by the earth.

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TREMORS

This time, the battleground is on an unstable fault line that will inflict damage every turn on all monsters that cannot fly. Therefore, our priority for this battle will be to assemble a small air squadron to finish off our opponent.


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SNARE

Thanks to this ability, we will be able to trap the opponent's flying monsters in our nets, knocking them down and forcing them to touch the ground to take earthquake damage. This will negate their initial advantage and tilt the rule in our favor.

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The rulesets for this battle

Earthquake: All non-flying units take 2 physical damage at the end of every turn.

Rise of the Commons: Only common and rare units may be used in battles.

Unprotected: All armor is removed from units and one cannot gain armor.

21 MANA

Splinter available : Fire, Water, Earth, Death & Dragon

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VERA SALACIA

"SNARE" is the foundation of our strategy for this battle, and this Summoner gives all allied monsters the ability to turn any successful attack into the best anti-air defense.

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DAIGENDARK SURVEYOR

A reduced cost and 5 health, which I hope is enough to survive the earthquake for at least a few turns. When you don't have access to armor, sometimes being on the front line is just a matter of how much maximum health you can have.

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GARGOYA LION

This lion is the first flying monster of our team, from now on our lineup will only consist of creatures with the ability to fly, and as a fighter it will serve as a tank within the group.

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GARGOYA DEVIL

This devil is our formation shooter, and can also fire from the first position if the battle gets complicated enough to require it.

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PELACOR BANDIT

These Angelic Wings deliver the sneak attack in my formation, increasing the pressure by attacking my opponent from the last position as well.

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All game images are taken from the official game website and Splintercards, credits to whom it may concern.



Versión en español

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Bienvenidos invocadores al Desafío Semanal: Earthquake. Esta semana, el suelo se mueve bajo nuestros pies y debemos esquivar las grietas o ser tragados por la tierra.

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TEMBLORES

Esta vez, el campo de batalla se encuentra sobre una falla inestable que infligirá daño cada turno a todos los monstruos que no puedan volar. Por lo tanto, nuestra prioridad para esta batalla será reunir un pequeño escuadrón aéreo para acabar con nuestro oponente.


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SNARE

Gracias a esta habilidad, podremos atrapar a los monstruos voladores del oponente en nuestras redes, derribándolos y obligándolos a tocar el suelo para recibir daño de terremoto. Esto anulará su ventaja inicial e inclinará la balanza a nuestro favor.

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The rulesets for this battle

Earthquake: Todas las unidades no voladoras reciben 2 de daño físico al final de cada turno.

Rise of the Commons: En las batallas sólo se pueden utilizar unidades comunes y raras.

Unprotected: Se elimina toda la armadura de las unidades y no se puede ganar armadura.

21 MANA

Splinter disponibles : Fuego, Agua, Tierra, Muerte y Dragón.

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VERA SALACIA

"SNARE" es la base de nuestra estrategia para esta batalla, y esta Invocadora otorga a todos los monstruos aliados la capacidad de convertir cualquier ataque exitoso en la mejor defensa antiaérea.

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DAIGENDARK SURVEYOR

Un coste reducido y 5 de salud, que espero que sean suficientes para sobrevivir al terremoto durante al menos unos turnos. Cuando no tienes acceso a armadura, a veces estar en primera línea es solo cuestión de cuánta salud máxima puedas tener.

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GARGOYA LION

Este león es el primer monstruo volador de nuestro equipo, a partir de ahora nuestra alineación solo estará formada por criaturas con la capacidad de volar, y como luchador nos servirá de tanque dentro del grupo.

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GARGOYA DEVIL

Este diablo es nuestro tirador en la formación, y también puede disparar desde la primera posición si la batalla se complica lo suficiente como para requerirlo.

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PELACOR BANDIT

Estas Alas Angélicas realizan el ataque furtivo en mi formación, aumentando la presión al poder atacar a mi oponente también desde la última posición.

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Todas las imágenes del juego están tomadas de official game website and Splintercards, créditos a quien corresponda.


Posted Using InLeo Alpha



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9 comments
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Yo compre ese invocador hace bastante tiempo pero nunca me propuse llevarlo a niveles superiores a 1 pero veo que es bastante efectivo además que tiene la ventaja de costar solo 3 puntos de mana.
!HUESO

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