BATTLE MAGE SECRETS Weekly Challenge! My battle with the RULES: HOLY PROTECTION [ENG/ESP]


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Welcome summoners, for this week's challenge our prayers have been answered and guild vs. guild combat in the arena is imbued with divine magic.

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HOLY PROTECTION

Blessed, the sacred energy will absorb the first hit the monsters receive.


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WAR HYMNS
Proteges of the gods can rely on much more than their shield when marching into battle, showing their strength and disregard for the opponent. I will taunt the monsters to give me time to destroy their defenses.

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ARENA TACTICS: as we play in our field we will have the advantage of attacking first if we tie with the opponent.

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The rulesets for this battle

Healed Out: All healing abilities are removed from Monsters and Summoners.

Taking Sides: Neutral Monsters may not be used in battles.

Holy Protection: All Monsters have the Divine Shield ability.

43 MANA

Splinter available : Water, Life.

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FRANZ RUFFMANE

This summoner allows you to choose a Gladius card, something very powerful, but common in a guild battle. This time I chose it so that in addition to the holy protection, my monsters would have an extra defense.

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DRYBONE BARBARIAN

My first line of defense is a good attack. This minotaur once enraged can dodge and hit very hard crushing everything in its path.

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DJINN RENOVA

The second of the lineup increases the life of our allies and does respectable magic damage. If they finish off the barbarian I hope they can't resist RENOVA's charms.

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IZIAR

The 3rd place in the lineup and my main strategy for this battle is to make the first few rounds all of my opponent's damage is lost concentrated on an IZIAR.

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VENARI CRYSTALSMITH

The 4th place goes to a VENARI although not the most suitable member of the clan because this time I forgot that his healing abilities are disabled, so he will not be able to support our barbarian in the front line.

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CELESTIAL HARPY

The 5th place goes to this opportunist willing to fall from the sky to prey on the weakest of my opponents.

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TIME MAGE

The 6th position in the lineup goes to the elusive genius who with his CAMOUFLAGE misleads the opponent.

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Versión en español

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Bienvenidos invocadores, para el desafío de esta semana nuestras plegarias han sido escuchadas y el combate gremio contra gremio en la arena está imbuido de magia divina.

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HOLY PROTECTION

Bendecidos, la energía sagrada absorberá el primer golpe que reciban los monstruos.


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HIMNOS DE GUERRA

Los protegidos de los dioses pueden confiar en mucho más que su escudo cuando marchan a la batalla, mostrando su fuerza y desprecio por el oponente. Voy a provocar a los monstruos para darme tiempo a destruir sus defensas.

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ARENA TACTICS: como jugamos en nuestro terreno tendremos ventaja de si empatamos con el oponente atacar primero.

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Las reglas para esta batalla

Healed Out: Se eliminan todas las habilidades curativas de Monstruos e Invocadores.

Taking Sides: Los monstruos neutrales no se pueden usa en la batalla.

Holy Protection: Todos los Monstruos tienen la habilidad Divine Shield.

43 MANA

Splinter available : Agua, Vida.

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FRANZ RUFFMANE

Este invocador permite elegir una carta Gladius algo muy poderoso, pero común en una batalla de gremios. En esta ocasión lo elegí para que además de HOLY PROTECTION, mis monstruos tendrían un extra de defensa.

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DRYBONE BARBARIAN

Mi primera línea de defensa es un buen ataque. Este minotauro una vez enfurecido puede esquivar y golpear muy duro aplastando todo a su paso.

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DJINN RENOVA

El segundo de la alineación aumenta la vida de nuestros aliados y hace un respetable daño mágico. Si acaban con el bárbaro espero que no puedan resistirse a los encantos de RENOVA.

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IZIAR

El 3.º puesto de la alineación y mi estrategia principal para esta batalla es hacer que en las primeras rodas todo el daño de mi oponente se pierda concentrado en IZIAR.

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VENARI CRYSTALSMITH

El 4º puesto es para un VENARI aunque no el miembro más adecuado del clan porque en esta ocasión olvide que sus habilidades de curación están desactivas, por lo que no podrá apoyar a nuestro bárbaro en la primera línea.

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CELESTIAL HARPY

El 5º puesto es para esta oportunista dispuesta a caer desde el cielo para cebarse con los más débiles de mis adversarios.

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TIME MAGE

El 6º puesto de la alineación está aquí porque es bueno tener al tiempo de tu parte, aunque la arena de combate ya me favorecía dejándome atacar primer lugar. Reducir la velocidad me asegurará algunos golpes.

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