Battle Mage Secrets Weekly Challenge: Stampede

Another week and another Splinterlands challenge, this time the selected Battle Rule is: Stampede, which consists of "Trample will retrigger infinitely as long as the trampling unit keeps killing other units", this is a rule that does not affect me, but I do not see it beneficial either, it is really indifferent to me, it is one of the few rules that I really do not know very well what to do with it to get the most out of it. So without further ado, this is today's battle with the Stampede Battle Rule:

This battle is composed of cards from the LIFE deck in its entirety, a pretty good Brawls battle that gave me good results and is composed of one of my most classic formations of this aspect, being the strategy for this first battle as follows: In first position is URIEL THE PURIFIER, one of the strongest Melee cards of all Splinterlands, it has skills capable of evading physical attacks thanks to its "Flying" ability, it can also get to heal itself thanks to its "Heal" ability, but it also has the "Recharge" ability, so it will not be able to attack every turn. In second position and helping in the frontal attack is: MARISOL CONTUMA, a card that in addition to having the ability "Reach", allowing you to attack from the second position, this card also has excellent stats, especially stands out for having a fairly high level of attack, being able to cause a lot of damage from a single attack, but also has the ability "Bloodlust", thus being able to improve every time you eliminate an enemy card.

In third position is one of the most useful support cards in the whole game: ADELADE BRIGHTWING, a card that I really like to use in combination with URIEL THE PURIFIER, as I think these two cards become very powerful, ADELADE BRIGHTWING being able to restore URIEL THE PURIFIER's armor and in case it is eliminated it can be revived thanks to its "Resurrect" ability, really the only thing ADELADE BRIGHTWING lacks is also having the ability to be able to heal in order to be a perfect "support card". But the card that does have the ability to heal, exactly the ability "Tank Heal" is the card that is in the fourth position, which is: DIVINE HEALER, the oldest card in this formation and a very useful card in many of my strategies, which does not stand out for having very high stats, but its importance in battle derives from its ability to heal my cards in each turn. The penultimate card also has the ability to heal and that card is: VENARI CRYSTALSMITH, this is one of the two cards of the Rank Attack type present in this formation, a card that in addition to having the aforementioned ability, is also a card that has very good stats which are perfect for the low mana cost it has. And in last position is: SILVERSHIELD SHERIFF, another excellent card of the Rank Attack type that I have always liked, it is quite powerful, very useful in battle and able to resist many enemy attacks and is also capable of causing a lot of damage.
Otra semana y otro reto de Splinterlands, esta vez la Regla de Batalla seleccionada es: Stampede, la cual consiste en “Trample se reactivará infinitamente mientras la unidad que pisotea siga matando a otras unidades.”, esta es una regla que ni me afecta, pero tampoco la veo beneficiosa, realmente me es indiferente, es de las pocas reglas que realmente no sé muy bien qué hacer con ella para lograr sacar el mayor provecho posible. Por lo que sin más dilación, esta es la batalla del día de hoy con la Regla de Batalla Stampede:

Esta batalla está compuesta por cartas del mazo LIFE en su totalidad, una batalla de Brawls bastante buena que me dio buenos resultados y está compuesta por una de mis formaciones más clásicas de este aspecto, siendo la estrategia para esta primera batalla la siguiente: En primera posición se encuentra URIEL THE PURIFIER, una de las cartas Melee más fuerte de todo Splinterlands, cuenta con habilidades capaz de evadir ataques físicos gracias a su habilidad “Flying”, además puede llegar a curarse a su misma gracias a su habilidad “Heal”, pero también cuenta con la habilidad “Recharge”, por lo que no podrá atacar en cada turno. En segunda posición y ayudando en el ataque frontal se encuentra: MARISOL CONTUMA, una carta que además de contar con la habilidad “Reach”, permitiéndole atacar desde la segunda posición, esta carta además cuenta con excelentes stats, especialmente destaca por tener un nivel de ataque bastante alto, pudiendo causar bastante daño de un solo ataque, pero es que además también cuenta con la habilidad “Bloodlust”, pudiendo así mejorar cada vez que elimine a una carta enemiga.

En tercera posición se encuentra una de las cartas soporte más útiles de todo el juego: ADELADE BRIGHTWING, una carta que me gusta mucho utilizar en combinación con URIEL THE PURIFIER, ya que creo que estas dos cartas se hacen muy poderosas, ADELADE BRIGHTWING pudiendo restaurar la armadura de URIEL THE PURIFIER y en caso de que sea eliminada puede ser revivido gracias a su habilidad “Resurrect”, realmente lo único que le falta a ADELADE BRIGHTWING es también tener la habilidad para poder curar para así poder ser una “carta soporte” perfecta. Pero la carta que si cuenta con la habilidad para poder curar, exactamente la habilidad “Tank Heal” es la carta que se encuentra en la cuarta posición, la cual es: DIVINE HEALER, la carta más antigua de esta formación y una carta muy útil en muchísimas de mis estrategias, la cual no destaca por tener stats muy altos, pero su importancia en batalla deriva de su habilidad para poder curar a mis cartas en cada turno. La penúltima carta también cuenta con la habilidad para poder curar y esa carta es: VENARI CRYSTALSMITH, esta es una de las dos cartas del tipo Ataque de Rango presentes en esta formación una carta que además de contar con la antes mencionada habilidad, también es una carta que cuenta con muy buenos stats los cuales son perfectos para el poco coste de mana que tiene. Y en ultima posición se encuentra: SILVERSHIELD SHERIFF, otra excelente carta del tipo Ataque de Rango que siempre me ha gusto, es bastante poderosa, muy útil en batalla y capaz de resistir bastantes ataques enemigos y además, también es capaz de causar bastante daño.
Thanks for sharing! - @underlock
