Battle Mage Secrets Weekly Challenge! - Fire & Regret (ENG/ITA)

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Hello everyone friends of Splinterlands!!!

Many Splinterlands players base their gameplay strategy on monsters with ranged attacks, which, compared to melee ones that almost always need to be in tank position, unless they have abilities like Sneak, Reach, or Opportunity, have many positional advantages.

But rightly so, the staff has gradually introduced new rulesets and interesting abilities that make choosing ranged shooters, in some challenges, not very convenient, and therefore even die-hard lovers of ranged and magic cards will have to change their strategy.

And that's what we'll see today in this week's Battle Mage Secrets.

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Fire & Regret: with this ruleset, all monsters in battle have the Return Fire ability, which allows them to reflect half-damage ranged attacks (rounded up) compared to the initial attack.
So, in theory, it would be better not to choose too many cards with ranged attacks, and, if possible, choose cards that have similar abilities like Magic Reflect and Thorns to create a team that responds in kind to every opponent's attack.

Here is the link to the battle I want to show you:

Link to Battle

And these are the game rules:

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A fairly high Mana Cap of 50, but with many limitations, because besides Fire & Regret, there is also Keep your Distance, which prevents us from choosing melee monsters, and also there is the ruleset Unprotected, which removes all Armor points from cards in battle.

And here is the battlefield:

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I chose a typical team based on magical attacks, which was trendy a few years ago, with Obsidian as the summoner, Fungus Flinger sacrificed in the Tank position, followed by Kron the Undying, Runemancer Florre, Mushroom Seer, Goblin Psychic, and, finally, a Ranged card, but with heavy attack, namely Mythic Headhunter.

Strangely, however, my opponent opted for a typical Ranged team, choosing General Sloan as the summoner, and disregarding the Fire & Regret ruleset, but choosing 4 magical monsters out of 6: in the first position, he placed Djinn Renova, and, following, War Pegasus, Supply Runner, Time Mage, Magi of Chaos, and Iziar.

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I believe my opponent made more than one miscalculation, and it wasn't difficult for me to secure the victory: the +1 in ranged of his summoner, General Sloan, was wasted almost immediately, as his two ranged monsters, Supply Runner and War Pegasus, didn't last long, and his magical monsters had few Health points to survive more than a couple of rounds.

Here is the link to the competition if you want to participate:

Link to Competition

All images belong to Splinterlands.

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ITA

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Ciao a tutti amici di Splinterlands !!!

Molti giocatori di Splinterlands, basano la loro strategia di gioco sui mostri che hanno attacchi dalla distanza, e che quindi, rispetto a quelli melee che devono quasi sempre essere in posizione tank, a meno che non abbiano delle abilità come Sneak, Reach o Opportunity, hanno molti vantaggi posizionali.

Ma, giustamente, lo staff ha , mano a mano, introdotto nuovi ruleset e abilità interessanti, che rendono la scelta dei tiratori a distanza, in alcune sfide, non molto conveniente, e quindi anche gli amanti incalliti delle carte ranged e magic, dovranno cambiare strategia.

Ed è quello che vedremo oggi nel nel Battle Mage Secrets di questa settimana.

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Fire & Regret: con questo ruleset, tutti i mostri in battaglia hanno l'abilità Return Fire, che consente di riflettere gli attacchi ranged dimezzati (per eccesso) rispetto all'attacco iniziale.
Quindi, in teoria sarebbe meglio non scegliere troppe carte con attacchi ranged, e, se possibile, scegliere carte che abbiano altre abilità simili come Magic Reflect e Thorns, per creare una squadra che risponda per le rime ad ogni attacco avversario.

Ecco il link alla battaglia che voglio mostrarvi:

https://splinterlands.com/?p=battle&id=sl_382ffbbbaaed20330e57413de38385f8

E queste sono le regole del gioco:

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Un Mana Cap abbastanza alto di 50, ma con molte limitazioni, perchè oltre a Fire & Regret, c'è anche Keep your Distance, che ci impedisce di scegliere mostri melee, e inoltre c'è il ruleset Unprotected, che toglie tutti i punti Armor alle carte in battaglia.

Ed ecco il campo di battaglia:

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Io ho scelto una tipica squadra basata sugli attacchi magici, che andava di moda qualche anno fa, con Obsidian come evocatore, Fungus Flinger in sacrificio in posizione Tank, e a seguire Kron the Undying, Runemancer Florre, Mushroom Seer, Goblin Psychic e, per finire, una carte Ranged, ma con attacco pesante, ovvero Mitica Headhunter.

Stranamente, invece, il mio avversario si è orientato per un tipica squadra Ranged, scegliendo General Sloan come evocatore, e fregandosene del ruleset Fire & Regret, ma scegliendo 4 mostri magici su 6: in prima posizione ha messo Djinn Renova, e , a seguire, War Pegasus, Supply Runner, Time Mage, Magi of Chaos e Iziar.

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Credo che il mio avversario abbia fatto più di un errore di calcolo, e non è stato per me difficile arrivare alla vittoria: il +1 in ranged del suo evocatore, General Sloan, è andato sprecato quasi subito, visto che i suoi due mostri ranged, Supply Runner e War Pegasus, sono durati poco, e i suoi mostri magici avevano pochi punti Health per sopravvivvere più di un paio di round.

Ecco il link alla competizione se volete partecipare:

https://peakd.com/hive-13323/@splinterlands/battle-mage-secrets-weekly-challenge-sbfbme

Tutte le immagini appartengono a Splinterlands.



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I guess the miscalculation of your opponent benefitted you, lol

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Ottima analisi della ruleset Fire & Regret
!DHEDGE
!ALIVE
!PGM
@tipu curate

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You have two good card there Kron and the Runemancer, they did the bulk of the damage. yeah I agree it made no sense to play the ranged cards in this rule set. good win anyway mate. hey I notice that you have a few spare witness votes, appreciate it if you can send me one.

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