Weekly Challenge - Battle Mage Secrets (Earthquake)

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Hello Splinterlands community, I have some time without having participated in the weekly battle, so today I decided to participate again with a battle that I played today to continue growing in this great game and get more daily reward Splinterlands.

The rule of this weekly challenge is called Earthquake, all units that do not fly take 2 physical damage at the end of each turn. I was battling until I got several battles with this rule.

Hola comunidad de Splinterlands, tengo tiempo si haber participado en el semanal de batalla, asi que el dia de hoy he decidido en volver a participar con una batalla que me toco el dia de hoy para seguir creciendo en este gran juego y obtener mas recompensa diaria de Splinterlands.

La regla de este reto semanal se llama Earthquake, todas las unidades que no vuelan reciben 2 daños físicos al final de cada turno. Estuve batallando hasta que consegui varias batallas con esta regla.


Earthquake


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  • All non-flying units take 2 physical damage at the end of every turn.

Recomendation

Snared units are considered non-flying. Since the damage given is physical, it can be reduced to 1 if the unit has the shield ability.

  • Todas las unidades que no vuelan reciben 2 daños físicos al final de cada turno.

Recomendacion

Las unidades atrapadas se consideran no voladoras. Dado que el daño causado es físico, se puede reducir a 1 si la unidad tiene la habilidad de escudo.


THE BATTLE


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In this battle the limit of mana that could be used was 40 and the Splinters that can be used are three and they are the following: Water, Fire, and Dragon. The rule that I had to use was Earthquake, all the units that don't fly receive 2 physical damage at the end of each turn, so I selected one of my splinter and I decided to use the water splinter like the one from the previous battle.

En esta batalla el limite de mana que se podia utilizar era de 40 y los Splinter que se pueden utilizar son tres y son los siguientes: Agua, Fuego, y Dragon. La regla que me había tocado era Earthquake, todas las unidades que no vuelan reciben 2 daños físicos al final de cada turno, así que seleccione uno de mis splinter se me ocurrio utilizar el splinter de agua igual al de la batalla anterior.


Summoner

KELYA FRENDUL

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As a summoner I used Kelya Frendul, this is a summoner that has a mana cost of 4, the ability of this card is to increase speed and shield.

Como invocador use a Kelya Frendul, este es un invocador que tiene un coste de mana de 4, la habilidad de esta carta es de aumentar la velocidad y de escudo.


1

DJINN OSHANNUS

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In the first position use Djinn Oshannus, as a tank with the cost of eight mana points, he has two magic attacks, five speed attacks and has ten health points, the ability he has is Void, it reduces the damage of magic attacks.

En la primera posición use a Djinn Oshannus, como tanque con el coste ocho puntos de maná tiene dos ataque de magia, cinco de velocidad y tiene diez punto de vida, la habilidad que posee es Void, reduce el daño de los ataques mágicos.


2

FLYING SQUID

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In the second position use Flying Squid, it is a card that costs seven mana points, it has one type of melee attack, three speed and has eight health, but it has a great ability called Reach, they can attack from the second position of the team.

En la segunda posición use a Flying Squid, es una carta que cuesta sietes puntos de maná, tiene un tipo de ataque cuerpo a cuerpo, tres de velocidad y tiene ocho punto de vida, pero tiene una gran habilidad llamada Reach, pueden atacar desde la segunda posición del equipo.


3

VENARI WAVESMITH

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In the third position use Venari Wavesmith, the cost is three points of mana, it has five points of life, one point of magic attack and has two points of speed, with an ability called Protect.

En la tercera posición use a Venari Wavesmith, el coste es de tres puntos de maná, tiene cinco puntos de vida, uno de ataque de tipo magia y tiene dos punto de velocidad, con una habilidad llamada Protect.


4

MERDAALI GUARDIAN

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In the fourth position use Merdaali Guardian, it is a card that costs three mana points, has no attack, two speed and three health, but it has a great ability called Tank Heal, it restores a part of the health of the monster in the first position every round.

En la cuarta posición use a Merdaali Guardian, es una carta que cuesta tres puntos de maná, no tiene ningun tipo de ataque, dos de velocidad y tiene tres punto de vida, pero tiene una gran habilidad llamada Tank Heal, restaura una parte de la salud del monstruo en la primera posición cada ronda.


5

SEA GENIE

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In the fifth position I placed Sea Geniu, it has two attack points of magic type, the cost is six mana, but with one of speed with respect to life is four without shield and the good thing about this card is that it has an ability called Flying.

En la quinta posición coloque a Sea Geniu, tiene dos puntos de ataque de tipo magia el coste es de seis de mana, pero con uno de velocidad con respecto a la vida es de cuatro sin escudo y lo bueno de esta carta es que posee una habilidad llamada Flying.


6

SWAMP SPITTER

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In the last position I used Swamp Spitter, with a mana cost of seven it has five points of lives, plus shield, attack two at distance and with respect to speed it has two, it has an ability called Repair.

En la ultima posición use a Swamp Spitter, con un coste de mana de siete posee cinco punto de vidas, mas escudo, el ataque dos a distancia y con respecto a la velocidad tiene dos, tiene una habilidad llamada Repair.


CONCLUSION


Once I selected the right splinter for this occasion by the corresponding rule I was placing the formation that for me was the best for the amount of 40 mana, I placed each monster in its corresponding position, the first with a large amount of life, getting the victory in Round and if you want to see the replay of this battle, I'll leave the following link:

Una vez que seleccione al splinter adecuado para esta ocasión por la regla correspondiente fui colocando la formación que para mi era la mejora por la cantidad de 40 mana, ubique a cada monstruo en su posición correspondiente, el primero con una gran cantidad de vida, consiguiendo la victoria en Round y si quieren ver la repetición de esta batalla, les voy a dejar el siguiente link:


Link


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Splinterlands

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