Splinterlands Art Contest Week 228 -- Valnamor

33.jpg

Happy Thursday my people, I hope you are super well and as always I welcome you to my art blog; today I bring you a new participation for the weekly dynamics of the #Splinterland community in which we must choose 1 letter and make an illustration in our own style. For this week I decided to choose the card of (Valnamor) which is a very interesting character, he is someone who was born in the ocean, he managed to survive from a very young age to all the dangers that are hidden in the dangerous ocean and over the years he became a great summoner; it is also a character who has great physical abilities, a formidable speed that allows him to move underwater and reach the innermost depths of the vast ocean:

Feliz jueves mi gente, espero que estén super bien y como siempre les doy la bienvenida a mi blog de arte; el día de hoy les traigo una nueva participación para la dinámica semanal de la comunidad de #Splinterland en la cual debemos elegir 1 carta y realizar una ilustración a nuestro propio estilo. Para esta semana decidí escoger la carta de (Valnamor) el cual es un personaje interesantísimo, es alguien que nació en el océano, logro sobrevivir desde muy pequeño a todos los peligros que se esconden en el peligroso océano y con el paso de los años se convirtió en un gran invocador; además es un personaje que posee grandes capacidades físicas, una velocidad formidable que le permite desplazarse bajo el agua y llegar a las profundidades más recónditas del inmenso océano:

Reference Image

PROCESS / PROCESO

0.jpg

The first idea I had for the character was to draw him as emerging from the water, but I thought it would be something very usual and boring for this character and I chose to draw him underwater as if he was swimming in the ocean; I draw (Valnamor) with a stocky appearance and I adapted the character and especially the clothes to my personal style. The colors when painting this character I took them all from my personal color palette, for the skin I applied a medium light pink tone to achieve a blonde appearance; for the clothes I went more for the blue-green tones and I also used some yellow for the areas of the arms.

La primera idea que tuve para el personaje fue la de dibujarlo como emergiendo del agua, pero me pareció que sería algo muy siempre y aburrido para este personaje y mejor opte por dibujarlo bajo el agua como si estuviera nadando dentro del océano; dibujo a (Valnamor) con una apariencia fornida y adapte al personaje y sobre todo la vestimenta a mi estilo personal. Los colores a la hora de pintar a este personaje los saque todos de mi paleta de colores personal, para la piel aplique un tono medio rosado claro para lograr una apariencia rubia; para la ropa me fui mas por los tonos azules-verdosos y también use algunos amarillos para las zonas de los brazos.

2.jpg
4.jpg

The skin I worked entirely with soft brushes like watercolor and another one with diamond tip at low opacity, I wanted to first establish the right volume in the cheeks, cheekbones and nose; then with the help of a diffuse brush I was slightly blurring everything and mixing the shades to achieve a much more realistic face. The face was a section where I created many layers and applied many colors, first I established the basic shape of the eyeball and over it I painted the iris of the eyes with various shades of green; in this part I also wanted to add a lot of glitter coming from the upper part where the sun passes through the water and reaches these areas.

La piel la trabajé enteramente con pinceles suaves como la acuarela y otro de punta de diamante a baja opacidad, quería primero establecer el volumen adecuado en las mejillas, pómulos y nariz; luego con ayuda de un pincel difuso fui difuminando ligeramente todo y mezclando las tonalidades para lograr un rostro mucho mas realista. El rostro fue un apartado donde cree muchas capas y aplique muchos colores, primero establecí la forma básica del globo ocular y sobre ella fui pintando el iris de los ojos con varios tonos verdes; en esta parte también quise agregar bastantes brillos provenientes de la parte alta donde el sol pasa por el agua y llega a estas zonas.

6.jpg
11.jpg

The clothing was perhaps the most complicated section and where I spent more time painting, but even so I put full effort to make it look as good as possible, here I had to make use of many shades of green and different brushes to get a textured very similar to the diving suits which are molded to the body. Having finished with the basic part of the suit then I could move on to the painting of the gold clothing on the forearms and feet, here I used many yellow tones and little by little I was climbing to get a primary texture; then with more defined brushes I was making firmer strokes with the intention of making the gold look a little more realistic, finally with thin strokes of white color to get that final brightness and realism that I was looking for the gold.

La vestimenta fue quizás el apartado mas complicado y donde mas tiempo me demore pintando, pero aun así le puse full empeño para que quedara lo mejor posible; aquí tuve que hacer uso de muchos tonos verdes y diferentes pinceles para conseguir un texturizado muy similar al que tienen los trajes de buceo los cuales se amoldan al cuerpo. Habiendo terminado con la parte básica del traje ahí ya pude pasar al pintado de las indumentarias de oro en los antebrazos y los pies, aquí use muchos tonos amarillos y poco a poco fui escalando para conseguir una textura primaria; luego con pinceles mas definidos fui haciendo trazos mas firmes con intención de logra que el oro se viera un poco mas realista, finalmente con trazos finos de color blanco conseguir ese brillo y realismo final que buscaba para el oro.

15.jpg
19.jpg

I finished the clothing section adding some more touches to the character, for example, for the shoulders I created a kind of translucent protectors using a jade blue color and lowering slightly the opacity of the layer; then with the help of the white colors and the effect (bright) I could give a better appearance to these protectors as well as to the bottom part. The painting of the trident I did mostly with gray tones, my idea was to paint the trident with slightly longer and sharper tips and so I did; I achieved a metallic texture throughout the middle area of the staff with rough brushes, then with the help of the white color I was giving soft and scattered strokes in different areas to achieve realism and above all that the trident stood out almost as much as the character of (Valnamor).

Termine el apartado de la vestimenta agregando algunos toques más al personaje, por ejemplo, para los hombros cree una especie de protectores traslucidos usando un color azul jade y bajándole ligeramente la opacidad a la capa; luego con ayuda de los colores blancos y el efecto (bright) pude darle mejor apariencia tanto a estos protectores como a las parte de abajo. El pintado del tridente lo hice en su mayoría con tonos grises, mi idea era pintar el tridente con las puntas ligeramente mas larga y afiladas y as illo hice; logre una textura metalizada en toda la zona media del báculo con pinceles rugosos, luego con ayuda del color blanco fui dando brochazos suaves y dispersos en diferentes zonas para lograr realismo y sobre todo que el tridente resaltara casi tanto como el personaje de (Valnamor).

21.jpg
24.jpg
26.jpg

Finally, I dedicated myself to create the ocean scenery where (Valnamor) would be floating in it, as you can see the hair area was painted with many waves, I did this precisely because I had clear that in the water the hair has this kind of movements; The first thing I did was to go texturing a little the background and giving depth, then with the help of a flat brush I was creating some corals and ocean rock formations behind. Then I painted some loose seaweed both in the front and in the back, at the same time that I painted the seaweed in different planes I was texturing each plane of the corals and others; and finally what I did was to make free and crazy strokes with blue color to simulate water waves along with some small bubbles floating and coming out of different parts of the drawing.

Por último, me dedique a crear el escenario del océano donde (Valnamor) estaría flotando dentro de él, como podrán apreciar la zona del cabello la había pintado con muchas ondas, hice esto precisamente porque tenía claro que dentro del agua el pelo tiene este tipo de movimientos; Lo primero que hice fue ir texturizando un poco el fondo y dando profundidad, luego con ayuda de un pincel plano fui creando algunos coréales y formaciones rocosas oceánicas detrás. Luego pinté algunas algas sueltas tanto adelante como en la parte de atrás, al mismo tiempo que pintaba las algas en diferentes planos iba texturizando cada plano de los corales y demás; ya por último lo que hice fue realizar trazos libres y alocados con color azul para simular ondas de agua junto con algunas pequeñas burbujas flotando y saliendo de diferentes partes del dibujo.

27.jpg
29.jpg
31.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2

PROCESS.gif

This has been all for today's post, thank you very much for coming here and see my work; I also invite you as always to participate in this dynamic to those who like art and drawing, because I guarantee you will have a lot of fun; without anything else to add, I send you all a big greeting and we will see each other in a next drawing.

Esto ha sido todo por el post del día de hoy, muchísimas gracias por llegar hasta aquí y ver mi obra; también los invito como siempre que se animen a participar en esta dinámica a los que les guste el arte y el dibujo, pues les garantizo que se divertirán mucho; sin nada más que agregar, les mando un gran saludo a todos y nos veremos en un próximo dibujo.



0
0
0.000
3 comments