Splinterlands Art Contest Week 229 -- Larissa Kerato

33.jpg

Hey, how's it going my art-loving people? I hope very well and welcome once again to my blog, today I come with full batteries recharged to bring you a new drawing for the weekly dynamics of Spliinterlands; I had this drawing almost done since last week, but as I mentioned in yesterday's post I had some problems with my pc that had broken down and I almost lost all my sketches; but fortunately I was able to recover all my files and since mars day I gave myself the task of working full to finish it before the end of the week. The chosen one for my illustration was the letter of (Larissa Kerato), this is a character that called my attention from the moment I read her story and I told myself at that moment that I had to draw her as soon as possible; it turns out that she is a kind of gladiator who belonged to a large group of warriors which was guarded by ancient dragons, and although they went through hundreds of calamities and clashes she was one of the last survivors after the extinction of the last dragons:

Hey que como anda mi gente amante del arte? Espero que muy muy bien y sean bienvenidos una vez más a mi blog, hoy vengo con las pilas full recargadas para traerles un nuevo dibujo para la dinámica semanal de Spliinterlands; este dibujo lo tenía casi hecho desde la semana pasada, pero como les mencione en el post de ayer tuve unos problemas con mi pc que se había averiado y casi pierdo todos mis bocetos; pero bueno afortunadamente pude recuperar todos mis archivos y desde el día marte me di a la tarea de trabajar full para culminarla antes de terminar la semana. La elegida para mi ilustración fue la carta de (Larissa Kerato), este es un personaje que me llamo mucho la atención desde el momento que leí su historia y me dije en ese momento que tenia que dibujarla cuanto antes; resulta que es una especie de gladiadora la cual pertenecía a un numeroso grupo de guerreros el cual era resguardado por antiguos dragones, y aunque pasaron por cientos de calamidades y enfrentamientos ella fue una de las ultimas sobrevivientes luego de la extinción de los últimos dragones:

Reference Image

PROCESS / PROCESO

0.jpg

First of all, to begin to make my work I spent a long time looking at references, at the beginning I thought of making a kind of portrait style drawing, but I also wanted the hands to be very present and stand out in the drawing due to the power that she keeps in them; that's why I decided to make her in body (semi-whole). I created the sketch of (Larissa Kerato) with both arms open to the sides as if she was preparing to expel her great power from her hands; after finishing with the skeleton I moved on to the outlining and later to the coloring for which I used mostly opaque and varied tones.

Primero que nada, para comenzar a hacer mi obra estuve un buen rato viendo referencias, al inicio pensé en hacer una especie de dibujo estilo retrato, pero también quería que las manos se vieran muy presentes y resaltaran en el dibujo debido al poder que guarda en ellas; es por ello que mejor decidí hacerla a cuerpo (semi-entero). Cree el boceto de (Larissa Kerato) con ambos brazos abiertos hacia los lados como si se preparara para expulsar su gran poder de sus manos; luego de terminar con el esqueleto pase al delineado y posteriormente al coloreado para el cual use tonos en su mayoría opacos y muy variados.

2.jpg
4.jpg

To work on the skin I started using a lot of sandy and pastel tones, I also added a few yellow tones to get a little different effect on the skin; I was mixing the colors little by little while adding new ones on top, and then I repeated the process a couple of times more. Adding blush to the cheeks is a very important step in the creation of female characters, as it gives them that feminine touch which is very important for these characters; I painted the eyes with a medium violet color with a fine brush of Krita, the details of realism of the eyes as glitter and shadows were done with the help of the layer modes and using quite intense colors.

Para trabajar la piel inicie usando muchos tonos arenoso y pasteles, también agregue unas cuantas tonalidades amarillas para lograr un efecto un poco diferente en la piel; iba mezclando los colores poco a poco mientras agregaba nuevos en la parte de arriba, y luego volvía a repetir el proceso un par de veces más. Agregar rubor a las mejillas es un paso muy importante en la creación de personajes de mujeres, ya que les de ese toque femenino el cual es muy importante para estos personajes; El pintado de los ojos los hice de un color violeta medio con un pincel fino de Krita, los detalles de realismo de los ojos como brillos y sombras los hice con ayuda de los modos de capa y usando colores bastante intensos.

6.jpg
10.jpg

The next step was the hair, as I started this drawing from (Krita) I began creating a basic relief with some brushes of oval tip and dispersed tip, then with great patience I was blurring these strokes so that the relief and the depth of the hair was even more noticeable; later I passed the drawing file to the Paint tool Sai program and there I finished the hair with one of my special brushes that I only have there. The painting of the outfit of (Larissa Kerato) was a little bit more time consuming, first I created the part of the suit that goes tight to the body and for that I used very soft purple tones with airbrush; then with brushes of more defined tip I was texturing very well the suit with a very bright and striking appearance.

El siguiente paso fue el del pelo, como inicie este dibujo desde (Krita) comencé creando un relieve básico con algunos pinceles de punta ovalada y punta dispersa, luego con gran paciencia iba difuminando estos trazos para que el relieve y la profundidad del pelo se notara aún más; posteriormente pase el archivo del dibujo para el programa Paint tool Sai y allí termine el cabello con un de mis pinceles especiales que solo tengo allí. El pintado del atuendo de (Larissa Kerato) si fue un poco mas tardado, primero fui creando la parte del traje que va ajustada al cuerpo y para ello usé unos tonos morados muy suaves con aerógrafo; luego con pinceles de punta mas definida fui texturizando muy bien el traje con una apariencia muy brillante y llamativa.

12.jpg
15.jpg

Continuing a little with the character's suit I went to the section of the silver parts, I wanted the areas attached to the suit to have a fairly elaborate metal appearance; that's why I used a gray tone with a tendency to violet colors to texturize very well this metallic relief of the suit. I did the same process for the areas of the neck and arms but with a little more specific shines so you could notice a slight difference between both parts, after the suit I gave shape to what would be the horns on the head of the character; here my main idea was to make the horns as if they were formed by several layers one on top of the other, so I used very defined brushes and precise strokes and without much blurring.

Continuando un poco con el traje del personaje me pase al apartado de las partes plateadas, quería que las zonas que unidas al traje tuvieran una apariencia de metal bastante elaborada; es por ello que use un tono gris con tendencia a los colores violetas para texturizar muy bien este relieve metálico del traje. Hice el mismo proceso anterior para las zonas del cuello y los brazos pero con brillos un poco más específicos para que se notara un ligera diferencia entre ambas partes, luego del traje le di forma a lo que serían los cuernos en al cabeza del personaje; aquí mi idea principal era la de hacer los cuernos como si estivaran formados por varias capas una sobre otra, así que emplee pinceles muy definidos y trazos precisos y sin tanto difuminado.

17.jpg
19.jpg
22.jpg

For the final part I only concentrated on creating a good scenery to accompany the character, as I had very present that this is a character that had participated in a lot of fights and battles I decided to make a kind of battlefield scenery with many rocks and destruction around him; I was building the floor as if something very big or very powerful as the energy of (Larissa Kerato) had caused a large crater in it. I was giving a little more depth to the crater of the floor painting more and more rocks in circular form one over another, also to give a little more depth to the scenery I painted some mountains and clouds in the Background; finally and with the help of Krita brushes I was giving form to the energy that comes from the hands of the character, I used a lot (pink-fuchsia-red-white) to get that energy to look as I imagined.

Para la parte final solo me concentre en crear un buen escenario que acompañara al personaje, como tenia muy presente que este es un personaje que había participado en gran cantidad de combates y batallas pues decidí hacer una especie de escenario de campo de batalla con muchas rocas y destrozos a su alrededor; fui construyendo el piso como si algo muy grande o muy poderoso como la energía de (Larissa Kerato) hubiera provocado un gran cráter en él. Fui dándole un poco más de profundidad al cráter del suelo pintando mas y mas rocas en forma circular una sobre otra, también para darle un poco mas de profundidad al escenario pinte algunas montañas y nubes en el Background; por ultimo y con ayuda de pinceles de Krita fui dándole forma a la energía que brota de las manos del personaje, use mucho (rosa-fucsia-rojo-blanco) para conseguir que esa energía se viera como yo imaginaba.

23.jpg
26.jpg
30.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program + Krita
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai + Krita
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2

PROCESS.gif

This has been all for today's post my dear people, I hope you enjoyed it and if you did I'll be waiting for you in the comments below that I will read and respond with great pleasure; without anything else to add, I send you all a big greeting and I'll see you next time with a new drawing.

Esto ha sido todo por el post del día de hoy mi querida gente, espero que lo hayan disfrutado y si fue así los espero abajo en los comentarios que los leeré y responderé con gran gusto; sin nada más que añadir, les mando un gran saludo a todos y nos veremos la próxima con un nuevo dibujo.



0
0
0.000
2 comments