Splinterlands Art Contest Week 244 -- Iidri Fyre

33.jpg

Heyy good Tuesday to all and I hope you are super well, as always I welcome you once again to my art blog and today I come to show you the last work I made for the weekly dynamics of the community of #Splinterlands and for it I based on the letter of (Iidri Fyre); this character is basically about a Nymph which many have sought for years, and only few have managed to get to see with their own eyes, a nymph with teary eyes and that in moments of anger can sweep away everything in its path thanks to its powerful and hot flames:

Heyy buen martes a todos y espero que se encuentren super bien, como siempre les doy la bienvenida una vez mas a mi blog de arte y el día de hoy les vengo a mostrar la última obra que realice para la dinámica semanal de la comunidad de #Splinterlands y para ella me base en la carta de (Iidri Fyre); este personaje básicamente trata sobre una Ninfa la cual muchos han buscado durante años, y solo pocos han logrado llegar a ver con sus propios ojos, una ninfa de ojos llorosos y que en momentos de ira puede arrasar con todo a su paso gracias a sus poderosa y candentes flamas:

Reference Image

PROCESS / PROCESO

0.jpg

I had to make several adjustments to illustrate this letter to what is my own style of illustration, I focused on creating the character in a pose as if he was watching the palm of his hand, as if contemplating the power he has and the devastation he can cause with them; basically I sketched her with a rather youthful and delicate appearance, with a more or less short hair pinking with the shoulders, and a look a little intermediate between sadness and euphoria by the heat of the moment. I started by applying certain base colors on the skin for example where I used a soft orange tone and not so saturated; for the hair I worked with a scarlet red base which I would complement with the skin later on.

Tuve que hacer varios ajustes para lograr ilustrar esta carta a lo que es mi estilo propio de ilustración, me centre en crear al personaje en una pose como se estuviera observando la palma de su mano, como si contemplara el poder que tiene y la devastación que puede provocar con ellas; básicamente la bocete con una apariencia bastante juvenil y delicada, con un cabello mas o menos corto rosando con los hombros, y una mirada un poco intermedia entre la tristeza y la euforia por el calor del momento. Inicie aplicando ciertos colores bases en la piel por ejemplo donde use un tono naranja suave y no tan saturado; para el cabello trabaje con una base de rojo escarlata el cual iría complementando con la piel más adelante.

2.jpg
5.jpg

The process of the skin is one of the steps in which I take a little more time I pay more attention when making strokes, since the body structure is what gives the basic essence to every character; what I do is to first establish each area of the skin as eyelids, nose, chin, neck and others; and when I have clear each of these parts what I do is to start blurring slightly and blend with the swab brush little by little. Once the body has taken a good shape the next thing I like to do is to use a brush with a more defined tip like watercolor or some other and begin to detail each area better, and to define better what would be the depth shadows and shadows of occlusion where the natural lighting of the environment does not even reach.

El proceso de la piel es una de los pasos en los que me tomo un poco más de tiempo pongo más atención a la hora de realizar trazos, ya que la estructura corporal es lo que le da la esencia básica a todo personaje; lo que hago es establecer primero cada zona de la piel como parpados, nariz, mentón, cuello y demás; ya cuando tengo clara cada una de esas partes lo que hago es empezar a difuminar levemente y a mezclar con el pincel de hisopo poco a poco. Ya cuando el cuerpo ha tomado una buena forma lo siguiente que me gusta hacer es usar un pincel de punta mas definida como la acuarela o algún otros y comenzar a detallar mejor cada zona, y a definir mejor lo que serian las sombras de profundidad y sombras de oclusión donde ni siquiera llega la iluminación natural del ambiente.


8.jpg
11.jpg

After finishing with the skin and the face the next thing I did was to start working with the clothing of (Iidri Fyre), for this I first defined the shape of the suit with varied blue colors, the joke here was to create a fairly rigid texture as if this were a hybrid between dress and armor very elegant; then I blurred a little and added more and more glitter in the upper part to convey a little more solidity and showiness for the clothing. With the basic shape of the suit ready the next thing was to go detailing very well the areas made of gold that carries the suit, this was a bit complex because to create metal or gold always need to create many capable, but well I got down to work and with the watercolor I was a little easier the task; and after having the basic shape of the golden details the next thing was to give them some lines of glitter and lighting to make it look a little more realistic.

Después de terminar con la piel y el rostro lo siguiente que hice fue empezar a trabajar con la indumentaria de (Iidri Fyre), para esto primero definí bien la forma de el traje con colore azules variados, el chiste aquí fue crear una textura bastante rígida como si esto fuera un hibrido entre vestido y armadura muy elegante; luego difumine un poco y agregue mas y mas brillos en la parte alta para transmitir un poco más de solidez y vistosidad para la vestimenta. Con la forma básica del traje lista lo siguiente fue ir detallando muy bien las zonas hechas de Oro que lleva el traje, esto fue un tanto complejo ya que para crear metal u oro siempre hace falta crear muchísimas capaz, pero bueno me puse manos a la obra y con la acuarela se me facilito un poco la tarea; ya luego de tener la forma básica de los detalles dorados lo siguiente fue irles dando algunas líneas de brillos e iluminación para que se viera un poco más realista.


14.jpg
16.jpg

The painting of the hair I did thinking of doing something a little softer and not so exaggerated because I thought it would take away a little essence to the other details of the character, that's why I worked this section in a more specific range of colors; I took as reference the base scarlet red and I was varying it slightly towards the more orange tones, I was gradually illuminating the areas closer to the front as there would concentrate a large source of illumination. What I did at this stage taking advantage of the reddish tones was to paint the claws on the hand of (Iidri Fyre), for this I did not complicate too much with the shape and painted them sharp, but not too long; also detail other parts of the armor that I had forgotten previously as are the gems or rubies in the neck and abdomen, here I scaled a little more red tones to give a little lighting to the gems.

El pintado del cabello lo hice pensando en hacer algo un poco mas suave y tan exagerado ya que me parecía que le quitaría un poco de esencia a los demás detalles del personaje, fue por eso que trabaje este apartado en una gama de colores mas especifica; tome como referencia el rojo escarlata base y lo fui variando levemente hacia los tonos mas anaranjados, fui iluminando poco a poco las zonas mas cercanas al frente ya que ahí se concentraría una gran fuente de iluminación. Lo que hice en esta etapa aprovechando las tonalidades rojizas fue pintar las garras en la mano de (Iidri Fyre), para esto no me complique demasiado con la forma y las pinte en forma afilada, pero no muy largas; también detalle otras partes de la armadura que había olvidado anteriormente como lo son los gemas o rubís en el cuello y abdomen, aquí escale un poco más los tonos rojos para darle un poco de iluminación a las gemas.


18.jpg
20.jpg
22.jpg

For the final part I created a kind of elegant wooden chair, where our nymph will be seated; I gave a little depth to the background by painting some light bushes with a distant perspective. Finally I only dedicated myself to create the fire or flames sprouting from the palms of (Iidri Fyre), for this I sectioned the fire in several layers and then I mixed and softened them slightly, this so that the fire looked with better realism; and finally I gave a little shine to the flames to transmit a little heat effect.

Ya para la parte final me dediqué a crear una especie de elegante silla de madera, donde nuestra ninfa se se encontrara sentada; di un poco de profundidad al fondo pintando algunos leves arbustos con perspectiva de lejanía. Por ultimo solo me dedique a crear el fuego o flamas brotando de las palmas de (Iidri Fyre), para esto seccione el fuego en varias capas y luego las mezcle y suavice levemente, esto para que el fuego se viera con mejor realismo; ya por ultimo le di un poco de brillo a las flamas para trasmitir un poco de efecto de calor.

24.jpg
27.jpg
30.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2


PROCESS.gif

Well my dearest people, this has been all for today, thank you very much to all of you for having arrived here and for seeing the complete process of my work; I send you all a big greeting and we will see each other very soon in a next drawing...see you soon 🤙🏽✍🏽.

Bueno mi queridísima gente, esto ha sido todo por el día de hoy, muchas gracias a todos por haber llegado hasta aquí y por ver le proceso completo de mi obra; les mando una grandísimo saludo a todos y nos veremos muy muy pronto en un próximo dibujo…hasta luego 🤙🏽✍🏽.



0
0
0.000
4 comments
avatar

te quedó genial hermano, mucha suerte!

0
0
0.000