Splinterlands Art Contest Week 248 -- Edith Emberstar

34.jpg

Good evening my people and I hope you are well, today I bring you one more drawing for this week's dynamics of the most popular card game community in #hive; That's right, I'm talking about the #Splinterlands community where we must choose a card and illustrate it in our own way and style of drawing. This week I decided to go more towards the theme of the bow and arrow warriors and although it was not easy to choose between the various cards that were available, in the end I chose to choose the card from (Edith Emberstar) since it has a very particular and interesting story. ; It turns out that at first she was a seller of arrowheads highly valued in her region, but for the simple fact of stealing some medicines and giving them to a poor old woman, she became persecuted by the law, who cared little or no. nothing the good intentions that motivated (Edith Emberstar) to steal the medicines:

Muy buenas noches mi gente y espero estén full bien, el día de hoy les traigo un dibujo más para la dinámica de esta semana de la comunidad de juego de cartas mas popular de #hive; así es hablo de la de la comunidad de #Splinterlands donde debemos elegir alguna carta e ilustrarla a nuestra forma y estilo propio de dibujo. En esta semana decidí irme más hacia la temática de los guerreros de arco y flecha y aunque no fue fácil elegir entre las varias carta que había, al final opte por escoger la carta de (Edith Emberstar) ya que tiene una historia bastante particular e interesante; resulta que en un principio fue una vendedora de puntas de flecha muy cotizada en su región, pero por el simple hecho de hurtar unas medicinas y dárselas a una pobre anciana, se convirtió en una perseguida por la justica, a la cual le importaba poco o nada las buenas intenciones que motivaron a (Edith Emberstar) a hurtar las medicinas:

Reference Image

PROCESS / PROCESO


0.jpg

Honestly for this kind of characters with weapons or tools I always like to draw them in full body because this way I can detail in a better way every aspect of the character's essence and give it a better style and that's what I did here; I create her (Edith Emberstar) as a young woman of slim and not so short build, with long elven ears and of course with her big wooden bow and her powerful gold-tipped arrows which in the beginning was dedicated to trade, but now they are her best allies when it comes to defend herself from those who persecute her. For the coloring of the skin this time I opted for a fairly saturated reddish tone, I wanted to scale a little the tones towards the lighter ones since I thought that this character would suit him better; then with airbrush I was defining a little the features of the face, neck, arms, in short, all the parts of the skin that were visible.

Honestamente para este tipo de personajes con armas o herramientas siempre me gusta dibujarlos a cuerpo completo pues de esta forma puedo detallar de mejor manera cada aspecto de la esencia del personaje e imprimirle un mejor estilo y eso fue lo que hice aquí; cree a (Edith Emberstar) como una joven de complexión delgada y no tan baja, con larga orejas de elfa y por supuesto con su gran arco de madera y sus poderosas flechas de punta de oro las cuales en un principio se dedicaba a comerciar, pero ahora son sus mejores aliadas a la hora de defenderse de quienes la persiguen. Para el coloreado de la piel esta vez opte por una tonalidad bastante rojiza saturada, quería escalar un poco los tonos hacia los mas claros ya que creí que a este personaje le vendría mejor; luego con aerógrafo fui definiendo un poco las facciones del rostro, cuello, brazos, en fin, todas las partes de la piel que fueran visibles.


2.jpg
4.jpg

I spent a long time softening the skin and adding a little firmer strokes as I created new layers, this until the skin was as I wanted, and after that I moved to the use of airbrush again, but this time to print warmth to the face; I do this mostly in very young female characters and I only apply a little reddish color on the cheeks without softening so much. After finishing with all the skin finally, I could focus a little more on the eyes section, like for the iris for example where I used a lot of yellow color and created the irises and pupils of large size to give a more tender appearance to (Edith Emberstar); then for the lips I took as a reference the tone of the dress and adjusted it slightly to fit well with all the warmth of the face.

Estuve buen rato suavizando la piel y añadiendo trazos un poco mas firmes conforme creaba nuevas capas, esto hasta que la piel quedo como yo quería, ya después de eso me pase al uso de aerógrafo nuevamente, pero esta vez para imprimir calidez al rostro; esto lo hago mayormente en personajes femeninos muy jóvenes y solo aplico un poco de color rojizo en las mejillas sin suavizar tanto. Después de terminar con toda la piel por fin, ahí si pude centrarme un poco mas en el apartado de los ojos, como para el iris por ejemplo donde use mucho color amarillo y cree los iris y las pupilas de gran tamaño para darle una apariencia más tierna a (Edith Emberstar); luego para los labios tome como referencia el tono de la vestimenta y lo ajuste levemente para que se acoplara bien con toda la calidez del rostro.


7.jpg
13.jpg

The next step was a little longer and here I dedicated myself to create what would be all the clothes or clothing of (Edith Emberstar), what I did was to create a suit of 2 parts, an upper one that was like a kind of blouse or long nightgown of fabric a little smooth and with several more elegant golden details; then for the lower part of the pants I created a kind of fabric more like cotton much thicker and resistant with slight glitter in the areas where the light comes with more intensity. For the part of the boots and the details of the forearms I worked with the same colors and tried to create the same type of texture, I wanted to create a kind of leather-like material much thicker than the previous ones.

El paso siguiente fue un poco más largo y aquí me dedique a crear lo que seria toda la ropa o indumentaria de (Edith Emberstar), lo que hice fue crear un traje de 2 partes, una superior que fuese como una especie de blusa o camisón largo de tela un poco liza y con varios detalles dorados mas elegantes; luego para la parte baja del pantalón cree una especie de tela más como de algodón mucho más gruesa y resistente con leves brillos en las zonas donde la luz llega con mas intensidad. Para la parte de las botas y los detalles de los antebrazos trabaje con los mismos colores y trate de crear el mismo tipo de textura, quise crear una especie de material como de cuero muchísimo más grueso que los anteriores.


16.jpg
18.jpg
21.jpg

Almost to finish everything related to the character I dedicated myself to create what would be the weapons of (Edith Emberstar), to create the bow I dedicated myself to look for brown tones a little more yellowish to give the impression that they are made of a fairly new wood, but at the same time very resistant; basically what I did with the bow was to work a lot the details of the volume and especially the square details and relief in all the wood and the curves. Then for the arrows I decided to create what would be the main structure or body in grayish material to give the appearance that they are made of a very hard metal, then for the tips I used a lot of yellow color because with these I can give a better appearance of pure gold; the process is not so easy but basically what I do is to create strokes with watercolor without blurring too much and little by little I scale the yellow tones in new layers until I reach the white tone that gives the brightness.

Ya casi para terminar todo lo referente con el personaje me dedique a crear los que seria las armas de (Edith Emberstar), para crea el arco me dedique a buscar tonos marrones un poco mas amarillentos para dar la impresión de que están hechos de una madera bastante nueva, pero a la vez muy resistente; básicamente lo que hice con el arco fue trabajar muchísimo los detalles del volumen y sobre todo los detalles cuadrados y relieve en toda la madera y las curvas. Después para las flechas me decidí por crear lo que sería la estructura principal o el cuerpo en material grisáceo para dar apariencia de que están hechas de un metal muy duro, luego para las puntas use mucho color amarillo ya que con estos puedo dar una mejor apariencia de oro puro; el proceso no es tan fácil pero básicamente lo que hago es crear trazos con acuarela sin difuminar demasiado y poco a poco escalo los tonos amarillos en nuevas capas hasta llegar al tono blanco que da el brillo.


22.jpg
24.jpg

At the end I wasn't sure what to do to complement my work, so I started experimenting with the colors, first with the blues to create a kind of lake and I didn't like it at all, then with the greens to create a forest and I didn't like it either; finally I played a little with the gray tones and I came up with the idea of making a background combining the blue and gray tones to create a background like the top of a big mountain. Creating the rocks was not so complicated since I have some experience with rock texture, just mix very well the dark gray colors for the lower and darker parts of the rock, and for the parts closer to the natural light I was careful not to use too light grays or close to white; then I painted some light clouds in the back quite close to the rocks and gave a little bit of sunset feeling much further back from the clouds.

Para el final no tenía muy claro que hacer para complementar mi obra, así que me puse a experimentar un rato con los colores, primero con los azules para crear una especie de lago y no me gusto nada, luego con los verdes para crear un bosque y tampoco; finalmente jugué un poco con los tonos grises y se me ocurrió la idea de hacer un fondo combinando los tonos azules y grises para así un fondo como de punta o cima de una gran montaña. Crear las rocas no fue tan complicado ya que tengo algo de experiencia con textura rocosa, solo mezcla muy bien los colores grises oscuros para las partes mas bajas y oscuras de la roca, y para las partes mas cercanas a la luz natural cuide de no usar grises demasiado claros o cercanos al blanco; después pinte algunas nubes claras en la parte de atrás bastante cerca de las rocas y di un poco de sensación de atardecer mucho más atrás de las nubes.


25.jpg
27.jpg
32.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2


PROCESS.gif

This has been all for today, thank you very much for coming here my people, I hope you enjoyed my drawing; I send you all a big greeting and we will see each other again in a next post🤠✍🏽.

Esto ha sido todo por hoy, muchísimas gracias por llegar hasta aquí mi gente, espero hayan disfrutando con mi dibujo; les mando un grandísimo saludo a todos y nos veremos de nuevo en un próximo post🤠✍🏽.



0
0
0.000
5 comments
avatar

Quedó genial hermano y ese fondo que le pusiste bien acertado

0
0
0.000
avatar

Gracias mi bro, un buen fondo siempre le da mejor visibilidad ycomplemento a cualquier personaje...un saludo @fixie 👋🏽

0
0
0.000