Splinterlands Art Contest Week 257 -- Coastal Nymph 🌊


31.jpg

Heyy what's up my people, I'm Manuel and as always I welcome you once again to my art blog, today is a very special one because I come to bring you what would be my entry this week for the weekly dynamics of the #Splinterlands community, in which as many know you must choose one among all its variety of game cards and make an illustration, drawing or any artistic work of our preference; this time I decided to go more towards the water cards and in this particular case of aquatic nymphs. The card of (Coastal Nymph) is an extremely interesting card, it is about a tribe that inhabits the coasts of the islands of Lemell, they are a group of grumpy creatures which are dedicated to travel the archipelagos and search in the depths of the sea all kinds of valuables and treasures; among these findings found in the depths of the ocean they found a great harpoon which was composed by the natural energy of the water and which kept a great magical power in its interior:

Heyy que pasa mi gente, soy Manuel y como siempre les doy la bienvenida una vez mas a mi blog de arte, el di a de hoy es uno muy especial ya que vengo a traerles lo que seria mi entrada de esta semana para la dinámica semanal de la comunidad de #Splinterlands, en la cual como muchos sabrán se debe elegir una entre toda su variedad de cartas del juego y realizar una ilustración, dibujo o cualquier obra artística de nuestra preferencia; esta vez decidí irme mas hacia las cartas del agua y en este particular caso de las ninfas acuáticas. La carta de (Coastal Nymph) es una carta sumamente interesante, se trata de una tribu que habita en las costas de las islas de Lemell, son un grupo de malhumoradas criaturas las cuales se dedican a recorrer los archipiélagos y buscar en las profundidades del mar todas clase de objetos de valor y tesoros; entre estos hallazgos encontrados en las profundidades del océano dieron con una gran arpón el cual estaba compuesto por la energía natural del agua y el cual guardas un gran poder mágico en su interior:

Reference Image

PROCESS / PROCESO


0.jpg

The idea to start with my drawing was to give the impression that the character was in the depths of the sea while doing her usual search for treasures and valuables left by the sunken ships and crews, I drew her with a thin appearance, with her hair wavy from being underwater and of course with a very particular look which denoted a slight malice of her personality; Once I finished with the outline the next thing I did was to start looking for colors to build the character, at first I thought of a navy blue for the skin, but I didn't like it very much, so I decided to slightly adjust the shades until I managed to get to this watery blue as you can see. At first I had the idea of working the skin and the volume only with the airbrush, but then I thought about it better and I came to the conclusion that to get the skin texture I wanted I should use the watercolor brush to slightly mix the tones; the blush on the cheeks is something I always like to add to denote even better the subtle feminine look, but besides that I painted a slight touch of shadows on the eyelids with an electric blue tone that I liked a lot.

La idea al empezar con mi dibujo era dar la impresión de que el personaje se encontraba en las profundidades del mar mientras realizaba su acostumbrada búsqueda de tesoros y objetos de valor dejados por los barcos y tripulaciones hundidas, la dibuje con una apariencia delgada, con su cabello ondulado por estar bajo el agua y por supuesto con una mirada bastante particular la cual denotara una leve malicia de su personalidad; una vez termine con el delineado lo siguiente que hice fue empezar a buscar colores para construir al personaje, en un principio pensé en un azul marino para la piel, pero no me gusto mucho, así que me decidí por ajustar levemente los matices hasta que logre llegar a este azul acuoso como podrán apreciar. En principio tenia la idea de trabajar la piel y el volumen solamente con el aerógrafo, pero luego lo pensé mejor y llegue a la conclusión de que para obtener la textura de piel que deseaba debía usar el pincel de acuarela para mezclar levemente los tonos; el rubor en las mejillas es algo que siempre me gusta añadir para denotar aun mejor la apariencia sutil femenina, pero además de ello pinte un leve toque de sombras en los parpados con un tono azul eléctrico que me gusto mucho.


5.jpg
10.jpg

Based a bit on the shadow of the eyelids I took that base color and adjusted it slightly towards the warmer tones, and with that color I decided to use it for the eye coloring, and for the lips I used a lighter violet tone; I like to work on the eyes with the watercolor brush so that the volume is a little softer and when I achieve it I finish the inner iris with a defined tip brush, and with the lips I do exactly the same, only in the eyes I like to add more glitter lines as this part of the face reflects a lot of ambient light and bounce. The painting of the hair I did a little more mixed, first I worked a base relief with the airbrush brush, then I went to watercolor with a blue a little more intense and try to work a better volume that at the same time was quite diffuse as normally is the hair; and for the final part I only dedicated myself to create loose strands of hair with a fairly warm blue, the key here was to make the strokes of the locks randomly and disorderly in different directions so that the hair took better naturalness.

Basándome un poco en la sombra de los parpados tome ese color base y lo ajuste levemente hacia los tonos más cálidos, y con ese color que obtuve decidí utilizarlo para el pintado de los ojos, y para los labios use un tono más violeta claro; me gusta trabajar el pintado de los ojos con el pincel acuarela para que el volumen quede un poco más suave y cuando lo logre si termine el iris interno con un pincel de punta definida, y con los labios hago exactamente lo mismo, solo que en los ojos me gusta añadir más líneas de brillos ya que esta parte del rostro refleja mucha la luz ambiental y de rebote. El pintado del pelo lo hice un poco mas mixto, primero trabaje un relieve base con el pincel de aerógrafo, luego me pase al acuarela con un azul un poco mas intenso y trate de trabajar un mejor volumen que a la vez fuera bastante difuso como normalmente es el cabello; ya para la parte final solo me dedique a crea mechones de pelo sueltos con un azul bastante cálido, la clave aquí fue realizar los trazos de los mechones de manera aleatoria y desordenada en diferentes direcciones para que el cabello tomara mejor naturalidad.


12.jpg
15.jpg
16.jpg

For the creation of the garment I stuck to colors very similar to those of the card, but my intention is that the outfit looks a little looser and with a texture a little rougher, for this I worked the tones from the darkest to the lightest without getting too close to pure white; I did a lot of folds around the clothes especially in the back, and for the lower part I focused on making the texture of the skirt look completely different from the torso part, and of course working each part in a separate layer to be able to correct the small mistakes I could have. After having completely finished the clothing I moved on to what would be the painting of the (Harpoon) and here I had it quite clear, what I wanted here was to create a weapon with the appearance of super solid and resistant glass, for this I made a mixture with several colors and of course several of my favorite brushes; I painted many diagonal lines in a variation of blues and greens coupled together, I repeated the process of creating diagonal lines a couple of times so that the appearance of the harpoon was as I wanted and at the end I only added some slight shines with a blue close to white.

Para la creación de la vestimenta me apegue mucho a colores muy similares a los dela carta, pero mi intención es que el atuendo se viera un poco mas suelto y con una textura un poco mas rugosa, para ello trabaje los tonos desde los más oscuros hasta los mas claros sin acercarme mucho al blanco puro; hice muchos pliegues alrededor de la ropa sobre todo en la espalda, y para la parte baje me enfoque en que la textura de la falda se viera completamente diferente a la de la parte del torso, y por supuesto trabajando cada parte en una capa aparte para poder corregir los pequeños errores que pudiera tener. Después de haber finalizado totalmente la vestimenta me pase a lo que seria el pintado del (Arpón) y aquí lo tenia bastante claro, lo que quería aquí era crear un arma con apariencia de cristal super solido y resistente, para esto hice una mezcla con varios colores y por supuesto varios de mis pinceles favoritos; pinte muchas líneas diagonales en variación de azules y verdes acoplados entre sí, repetí el proceso de crear líneas diagonales un par de veces para que la apariencia del arpón fuera como yo deseaba y a lo ultimo solo añadí unos leves brillos con un azul cercano al color blanco.


18.jpg
20.jpg
22.jpg

As I said at the beginning my idea was that the character would look as if he was in the depths of the sea looking for the Magic Harpoon, and that is why I made an effort to make the scene of my work an underwater plane where (Coastal Nymph) was emerging to the surface with his great find; I created a little depth first and then slight waves of water which later softened a little, and finally and to give a better feeling that the character is underwater, I created some slight air bubbles floating around (Coastal Nymph). To finish my illustration I created a kind of aura or energy around the harpoon, and with this basically what I wanted was to give a better feeling that this harpoon is really formed by the natural energy of the ocean water; then to highlight a little more the energy that covers the harpoon what I did was to apply the effect of layer (Shine) and so it was illuminated in a more interesting way.

Como les dije en un principio mi idea era que el personaje se viera como si estuviese en las profundidades del mar buscando en este caso el Arpón Mágico, y es por ello que me esforcé para que el escenario de mi obra fuera un plano submarino donde (Coastal Nymph) se encontrara emergiendo hacia la superficie con su gran hallazgo; cree un poco de profundidad primero y luego leves ondas de agua las cuales posteriormente suavice un poco, ya por ultimo y para dar una mejor sensación de que el personaje se encuentre bajo el agua pues cree unas leves burbujas de aire flotando alrededor de (Coastal Nymph). Ya para culminar bien mi ilustración cree una especie de aura o energía alrededor del Arpon, y con esto básicamente lo que quería era dar una mejor sensación de que este arpón esta realmente formado por la energía natural del agua del océano; luego para resaltar un poco más la energía que cubre el arpón lo que hice fue aplicar el efecto de capa (Shine) y así se ilumino de una manera más interesante.


23.jpg
26.jpg
28.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2


PROCESS.gif

Well my dear people, this has been all for my post today, thank you all very much for having reached this part and I really hope you have enjoyed a lot with the process of my illustration; I send you all a big hello and I wish you a happy night...until the next😎✍🏽.

Bueno mi querida gente, esto ha sido todo por mi post del día de hoy, muchísimas gracias a todos por haber llegado hasta esta parte y espero realmente que hayan disfrutado mucho con el proceso de mi ilustración; les mando un fuerte saludo a todos y les deseo una feliz noche…hasta la próximo😎✍🏽.



0
0
0.000
8 comments
avatar

Nice job. I am seeing a lot of digital painting these days, I am thinking if I am going to try it out.

0
0
0.000
avatar

Cheer up, at first it may seem very difficult to draw in digital, but today there are many drawing programs like Paint Tool Sai, Krita and others that are full easy to use and have many tools that facilitate all the work ... thank you very much for stopping by to comment and for the support, best regards 🙋🏽‍♂️

0
0
0.000
avatar

Welcome. Thank you for the encouragement. Once I buy a tablet I will immediately start in digital drawing.

0
0
0.000
avatar

Thanks for sharing! - castleberry#6859

0
0
0.000
avatar

I fully appreciate the support, thank you so much 🙏🏽✌🏽

0
0
0.000