Splinterlands Art Contest Week 261 -- Naga Assassin 🗡🩸


34.jpg

Heyyy good Wednesday boys and girls happy midweek and I hope you are super well, I'm Manuel and I want to welcome you again to my art blog, this time I come with a new entry for the dynamics of each week of the community of the most famous card game of all #Hive, that's right I mean the dynamics of #Splinterlandos where each week we will choose a card of the game and create an artistic work in our own style; this time I wanted to choose a card more related to fantasy creatures, but I also wanted a card that had a fierce and ruthless personality, that is why my work this week is based on the card (Naga Assassin). The Naga assassins are a species of mercenaries who are responsible for doing the dirty work for those who do not want to get their hands dirty, these assassins have a hybrid appearance between human and snakes, therefore, they manage to move crawling at high speed virtually undetected; these creatures are extremely lethal and skilled to the point that rarely encounter opposition, so much so that when someone encounters them can be almost certain his death:

Heyyy buen miércoles chicos y chicas feliz mitad de semana y espero se encuentren super bien, yo soy Manuel y quiero darles la bienvenida otra vez a mi blog de arte, en esta ocasión vengo con una nueva entrada para la dinámica de cada semana de la comunidad del juego de cartas mas famoso de todo #Hive, así es me refiero a la dinámica de #Splinterlandos donde cada semana escogeremos una carta del juego y crearemos una obra artística a nuestro estilo propio; en esta oportunidad quise escoger una carta mas relacionada a las criaturas de fantasía, pero también quise una carta que tuviese una personalidad fiera y despiadada, es por ello que mi obra de esta semana se basa en la carta de (Naga Assassin). Los asesinos Naga son unas especies de mercenarios que se encargan de realizar el trabajo sucio para los que no deseen ensuciarse las manos, estos asesinos tienen una apariencia hibrida entre humano y serpientes, por tanto, logran desplazarse arrastrándose a gran velocidad prácticamente sin ser detectados; estas criaturas son sumamente letales y hábiles hasta el punto que rara vez encuentran oposición, tanto así que cuando alguien se encuentra con ellas puede dar casi por segura su muerte:

Reference Image

PROCESS / PROCESO


0.jpg

I already have a lot of experience in creating this kind of characters that I personally like a lot, the idea that there are beings that are half human and half wild animals is really cool, and in this case I decided to make her (Naga Assassin) in a full body style, something like if she was standing on a pool or lake of blood of all her victims in a battlefield; I made my creating for Naga a rather creepy expression on her face, especially since in her hands she is holding a pair of bloody chulillos which gives us even more of an idea of what she has just done. For the base of the skin I decided to use a tone with tendency to the range of oranges, I worked a little the tones with airbrush to create a very brown skin; I was applying the shadows in separate layers since this is a character whose hair covers much of his shoulders and arms are also somewhat closed so they make many shadows of occlusion.

Tengo ya mucha experiencia en la creación de este tipo de personajes que personalmente me gustan mucho, la idea de que existan seres que sean mitad humano y mitad animales salvajes la verdad es muy cool, y en este caso decidí hace a (Naga Assassin) a un estilo cuerpo completo, algo así como si ella estuviese parada sobre un charco o lago de sangre de todas sus victimas en un campo de batalla; hice mi creando para Naga una expresión en su rostro bastante tétrica, sobre todo pues en sus manos lleva par de chulillos ensangrentado lo cual nos aun mas una idea de lo que acaba de hacer. Para la base de la piel decidí usar un tono con tendencia a la gama de los naranjas, trabajé un poco los tonos con aerógrafo para crear una piel muy morena; fui aplicando las sombras en capas separadas ya que este es un personaje cuyo cabello cubre gran parte de sus hombros y los brazos están también un tanto cerrados por lo cual hacen muchas sombras de oclusión.


5.jpg
7.jpg

I painted the eyes using a raspberry red color and inside them I made the iris a little more intense to try to give a much more bloody expression to this character, and for the lips I decided to choose a soft lilac color very similar to the base of the hair and worked the volume so that both the upper and lower lip looked quite fleshy and voluptuous; an important point in this part of the face is to add some light and shines so the character doesn't look so flat and comes to life, and at the same time adding some blush to the cheeks gives that necessary warmth to the character to make it look even more alive. In the next section I dedicated myself to give shape to the reptile part of the body of (Naga Assassin), in this part I worked all with airbrush to establish the volumes and irregular parts of the reptile skin, then with a textured tip brush I was establishing much better the details and giving a little more appearance of snake body in 2 colors; and finally to make the reptile part look more real I decided to add a little texture of scales in the lower part with a brush of Sai strands.

El pintado de los ojos lo hice usando un color rojo frambuesa y dentro de ellos hice el iris de una tonalidad un poco mas intensa para tratar de una expresión mucho mas sangrienta a este personaje, y para los labios decidí elegir un color lila suave muy similar a la base del cabello y trabaje el volumen para que tanto el labio superior como inferior se vieran bastante carnosos y voluptuosos; un punto importante en esta parte del rostro es el añadir un poco de luz y brillos para que el personaje no se vea tan plano y cobre un poco de vida, y al mismo tiempo añadir algunos toque de rubor a las mejillas le da esa calidez necesaria al personaje para que se vea todavía más vivo. En el siguiente aparatado me dedique a darle forma a la parte de reptil del cuerpo de (Naga Assassin), en esta parte trabaje todo con aerógrafo para establecer los volúmenes y partes irregulares de la piel de reptil, luego con un pincel de punta con textura fui estableciendo mucho mejor los detalles y dando un poco mas de apariencia de cuerpo de serpiente en 2 colores; ya por ultimo para que la parte reptil se viera un mas real decidí añadir un poco de textura de escamas en la parte de abajo con un pincel de hebras de Sai.


9.jpg
13.jpg
15.jpg

For the clothing I didn't complicate too much, I tried to make a 2-part suit that would cover the bust of (Naga Assassin) and the bottom part would only cover the sides, for this I used a range of deep gray tones as a base and then gradually scaled up to reddish tones that would give the right texture to the suit; for the metallic parts of the forearms and the neck I applied a little brighter tones in an ascending way, the idea here is that the bracelets and the necklace look as if they were made of a very resistant coppery metal. For the character's knives I took a little more liberty and made them quite thick and a bit sharper, for this I worked from the range of gray tones until reaching the almost white, but leaving a slight margin to add the final reflective shines thanks to the Shine and Bright layer modes; and with the whole suit ready I finished the hair scaling the lilac tones until reaching an almost pure white to give the character that platinum touch that I like so much.

Para la vestimenta no me complique demasiado, trate de hacer un traje de 2 partes que cubriera el busto de (Naga Assassin) y que la parte de abajo solo cubriese a los lados, para esto use una gama de tonos grises profundos como base y luego poco a poco escale hasta llegar a tonalidades rojizas que darían la textura adecuada al traje; para las partes metálicas de los antebrazos y el cuello aplique tonos un poco mas brillantes de manera ascendente, la idea aquí es que los brazaletes y el collar se viesen como si estuviesen hechos de un metal cobrizo muy resistente. Para los cuchillos del personaje me tome un poco más de liberad y los hice bastante gruesos y un tanto más filoso, para esto trabaje desde la gama de los tonos grises hasta llegar a los casi blanco, pero dejando un leve margen para al final añadir los brillos reflectantes finales gracias a los modos de capa Shine y Bright; ya con todo el traje listo termine el cabello escalando los tonos lilas hasta llegar a un blanco casi puro que diera al personaje ese toque platinado que tanto me gusta.


16.jpg
20.jpg
23.jpg

For the last part I got to work to create an open scenery like a battlefield or camp where the soldiers were resting and where (Naga Assassin) took advantage of their carelessness to kill everyone, for this I first created some mounds and rock formations in the back part of the canvas; the texture of the rocks I worked with a lot of patience and using the lasso tool to create the shape of the rocks in a more precise way, with the paint can I filled the selection and then blurred and mixed some parts so that the rocks would take the right shape. With a deep red color I painted what would be a kind of puddle or rather a lake full of blood of the victims killed by the Naga, I tried to create the blood so that it covered a certain part of the tail of the character below; I also tried to make a kind of moving water effect to give the feeling that (Naga Assassin) is moving around and also some small bubbles in several areas of the river of blood.

Para la última parte me puse manos a la obra para crear un escenario abierto como de un campo de batalla o campamento donde los soldados se encontraban descansando y donde (Naga Assassin) aprovecho su descuido para acabar con todos, para esto primero cree algunos montículos y formaciones rocosas en la parte más atrás del lienzo; la textura de las rocas las trabaje con mucha paciencia y usando la herramienta lazo para crear las forma de las roca de una manera mas precisa, con el bote de pintura rellenaba la selección y luego difumina y mezclaba alguna partes para que las rocas fuesen tomando la forma adecuada. Con un color rojos profundo fui pintando lo que seria una especie de charco o mejor dicho de lago lleno de sangre de las víctimas asesinadas por los Naga, trate de crear la sangre de modo que cubriese cierta parte de la cola del personaje por debajo; también trate de hacer una especie de efecto de agua en movimiento para dar la sensación de que (Naga Assassin) se está desplazando por allí y también unas pequeñas burbujas en varias zonas del rio de sangre.


25.jpg
27.jpg
30.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2


PROCESS.gif

Well my people this has been all for this post today, thank you all very much for having reached this part and I hope you have enjoyed a lot with the process of my drawing; without anything else to add I wish you a happy night and I send you all a big greeting and I'll see you in a next post...see you later!✌🏽🤠.

Bueno mi gente esto ha sido todo por este post del día de hoy, muchísimas gracias a todos por haber llegado hasta esta parte y espero que hayan disfrutado mucho con el proceso de mi dibujo; sin nada mas que añadir les deseo feliz noche y les mando un grandísimo saludo a todos y nos veremos en un siguiente post…hasta luego!✌🏽🤠.



0
0
0.000
5 comments
avatar

Congratulations @manuel2395! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You got more than 1750 replies.
Your next target is to reach 2000 replies.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out our last posts:

Our Hive Power Delegations to the September PUM Winners
Feedback from the October Hive Power Up Day
Hive Power Up Month Challenge - September 2023 Winners List
0
0
0.000