Splinterlands Art Contest Week 262 -- Ilthain


31.jpg

Heyyy how are you my dear readers, I hope you are very well and welcome once again to my art blog; this time I come with one more artwork for the dynamic and weekly contest of the #Splinterlands community where we will choose among all the cards of your game and create an artistic work of any genre or style. The card chosen for my drawing this week was (Ilthain), this is a full cool character not only for his style of illustration on the card, but also because it has a very interesting story, as it was once a very skilled warrior in the martial arts, dedicated to protecting Khymeria and with the fervent desire to bring the long-awaited peace that they sought for many years; At a certain point in her life (Ilthain) she left this world, and only a few years later for an unknown reason she was brought back to our world as if she were a Saint:

Heyyy como están mis queridos lectores?, espero que muy muy bien y sean bienvenidos una vez mas a mi blog de arte; en esta ocasión les vengo con una obra más para la dinámica y concurso semanal de la comunidad de #Splinterlands donde elegiremos entre todas las cartas de su juego y crear una obra artística de cualquier género o estilo propio. La carta elegida para mi dibujo de esta semana fue la de (Ilthain), este es un personaje full cool no solamente por su estilo de ilustración en la carta, si no también porque cuenta con una historia interesantísima, ya que en su momento fue una guerrera muy habilidosa en las artes marciales, dedicada a proteger a Khymeria y con el ferviente deseo de traer esa tan anhelada paz que buscaban desde hace muchísimos años; en un determinado momento de su vida (Ilthain) partió de este mundo, y solo unos años después por una razón desconocida fue traída de nuevo a nuestro mundo como si de una Santa se tratase:

Reference Image

PROCESS / PROCESO


0.jpg

Starting with the sketch was quite simple once I researched a bit in depth about the history of this character, I took as a reference that this character (Ilthain) was revived from the dead and therefore I created my sketch with her in a pose as if she was ascending from the realm of the dead to return to the world of the living; I stick very much to the character of the letter and try to give a great prominence to her cane. A medium orange peach tone seemed to me that it would be perfect to give a little warmth to the face of the character, I worked the volumes of the nose, cheekbones, eyelids and others with the airbrush, a detail that I did not want to overlook was the blurring of the strokes to make the skin look a little more delicate; one of the consequences of the return to life of (Ilthain) were just some strange pink spots on various parts of his body including the hands and face, these spots try to give them a slightly smaller and more subtle form, for that I used a special krita brush with which I created some fine waves which then modeled with the lasso tool to fit the skin and volume.

Empezar con el boceto fue bastante sencillo una vez que investigue un poco a profundidad sobre la historia de este personaje, tome como referencia que este personaje de (Ilthain) fue revivida de entre los muertos y por ello cree mi boceto con ella en una pose como si estuviese ascendiendo desde el reino de los muertos para volver al mundo de los vivos; me apegue mucho a al personaje de la carta y trate de darle un gran protagonismo a su bastón. Una tonalidad durazno medio naranja me pareció que seria perfecta para darle un poco de calidez al rostro del personaje, trabaje los volúmenes de la nariz, pómulos, parpados y demás con el pincel de aerógrafo, un detalle que no quise pasar por alto fue el del difuminado de los trazos para que la piel se viese un poco mas delicada; una de las consecuencias de la vuelva a la vida de (Ilthain) fueron justamente unas extrañas manchas rosadas en varias partes de su cuerpo incluidas las manos y el rostro, estas manchas trate de darles una forma un poco mas sutil y levemente mas pequeñas, para eso use un pincel especial de krita con el cuál cree unas finas ondas las cuales luego modele con la herramienta de lazo para que se ajustara a la piel y el volumen.


5.jpg
12.jpg

To the lips I decided to give a little more striking tone compared to the skin, so I opted for a passion red which I gradually climbed to Vinotinto and violet shades, then with some simple glitter and layer effects I managed to make the lips look very very bright and realistic; then for the eyes I opted for several gray tones as a base and then for the iris I used a lot of brown color to create a different contrast, but above all a harmony in the face. The clothing was created in several sections, for the body part I painted a kind of hooded nightgown, with long sleeves worked with light violet tones until reaching the lightest possible colors; then for the upper part I created a kind of vest in a light leather-like material, for this I used soft brown tones with airbrush and little by little I created layers on top of the airbrush using stiffer brushes and with a little rough texture.

A los labios decidí darle una tonalidad un poco más llamativa en comparación con la piel, por eso opte por un rojo pasión el cual fui escalando poco a poco haca tonalidades Vinotinto y violetas, luego de ello con unos simples brillos y efectos de capa logre que los labios se viesen muy muy brillantes y realistas; luego para los ojos opte por varios tonos grises como base y luego para el iris use mucho color marrón para crear un contraste diferente, pero sobre todo una armonía en el rostro. La vestimenta la cree en varias secciones, para la parte del cuerpo pinte una especie de camisón de capucha, de mangas largas trabajado con tonalidades violetas claras hasta llegar a los colores mas claros posibles; luego para la parte superior cree una especie de chaleco en material como de cuero claro, para esto use tonos marrones suaves con aerógrafo y poco a poco creaba capas encima del aerógrafo iba usando pinceles mas rígidos y con un poco de textura áspera.


16.jpg
14.jpg
17.jpg

Once I managed to define very well the leather texture of the torso and forearms of the suit (Ilthain) the next thing was to finish this part of the suit with a little brightness and lighting, what I did was to create a couple of layers in bright mode and gave the leather the necessary lighting to look as realistic as possible; I also dedicated myself to create some details in reddish leather for the straps of the waist, torso, forearms and others. The hair in this case I wanted it to be something with a little more life, that's why I decided to use first of all dark tones, but ascending to blue tones with a little airbrush, then with my watercolor brush I worked some strokes a little more rigid to give a little open shape to the strands of hair and in this way the hair looked a little unruly and messy at the ends; as a final touch to make the hair look even more alive I added some lines of looser strands and a few light reflections with a very very light blue.

Una vez logre definir muy bien la textura de cuero de la parte del torso y los antebrazos del traje de (Ilthain) lo siguiente fue rematar o finiquitar toda esta parte del traje con un poco de brillo e iluminación, lo que hice fue crear un par de capas en modo bright y le di al cuero la iluminación necesaria para se viese lo mas realista posible; también me dedique a crear algunos detalles en cuero rojizo para las correas de la cintura, torso, antebrazos y demás. El cabello en este caso quise que fuese algo con un poco mas de vida, es por ello que me anime a usar primero que nada tonalidades oscuras, pero ascendiendo hasta tonos azules con un poco de aerógrafo, luego con mi pincel de acuarela trabaje algunos trazos un poco mas rígidos para darle un poco de forma abierta a los mechones de cabello y que de esta manera el pelo se viese un tanto rebelde y desordenado en las puntas; como ultimo toque para que el pelo se viese aun mas vivo añadí algunas líneas de mechones mas sueltos y unos cuantos reflejos de luz con un azul muy muy claro.


18.jpg
20.jpg
22.jpg

The painting of the staff of (Ilthain) I painted it with the idea that it was made of pure, hard and shiny wood, what I did first was to look for a dark and intense brown as a base and on this I worked better the texture of wood in an ascending way; my idea for the staff is that it was not completely smooth, but had some curvatures in the central part and at the tip if it was quite clean and neat in the 3 years, also for the part of the years I decided to add some very intense brightness that would make them stand out even more. For the scenery I worked all over the canvas creating a cumulus of clouds in different tonalities, because as I mentioned before the character of (Ilthain) is a fervent fighter who after several years of her death was brought back to the world of the living; I created a lot of clouds in different sizes leaving the smaller ones in dark tonality to give a little feeling of remoteness, and for the clouds closer to the front of the canvas I made them much lighter and brighter.

El pintado del báculo de (Ilthain) lo pinte con la idea de que estuviese hecho de madera pura, dura y brillante, lo que hice primero fue buscar un marrón oscuro e intenso como base y sobre este trabaje mejor la textura de madera de manera ascendente; mi idea para el báculo es que no fuese completamente liso, sino que tuviese algunas curvaturas en la parte centras y que en la punta si fuese bastante limpio y prolijo en los 3 añillos, también para la parte de los añillos decidí añadir algunos brillos muy intensos que los hiciesen resaltar aún más. Para el escenario trabajar todo el lienzo creando un cumulo de nubes en variación de tonalidades, ya que como les mencione antes el personaje de (Ilthain) se trata de una ferviente luchadora la cual luego de varios años de su muerte fue traída de vuelta al mundo de los vivos; cree un montón de nubes en diferentes tamaños dejando las mas pequeñas en tonalidad oscura para dar un poco de sensación de lejanía, y para las nubes más próximas a la parte frontal del lienzo si las hice mucho más claras y brillantes.


24.jpg
26.jpg
29.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2


824j9h.gif

Well guys and girls this has been all for this post today, thank you very much for coming this far and for watching the process of my participation, which I hope you enjoyed a lot; I send you a big greeting and I wish you all a happy night and I'll see you in a next post...see you later!😎✍🏽.

Bueno chicos y chicas esto ha sido todo por este post de hoy, muchas gracias por llegar hasta aquí y por ver el proceso de mi participación, el cual espero hayan disfrutado muchísimo; les mando un gran saludo y les deseo una feliz noches a todos y ya nos veremos en un próximo post…hasta luego!😎✍🏽.



0
0
0.000
4 comments
avatar

I really like her staff/trident, welldone

0
0
0.000
avatar

Thanks so much, i glad you like it...greetings ✌🏽

0
0
0.000