Splinterlands Art Contest Week 269 -- Junker ⛏⛰


33.jpg

Happy Wednesday my dearest readers and happy navel of the week, my name is Manuel and I want to welcome you once again to my art blog, on this occasion I am here to present you a new entry or rather participation for the weekly dynamics of the #Splinterlands community where every week we choose a card from all the cards in the game and make an artistic work of any genre, but in our own style; On this occasion I decided to choose the card of (JUNKER) whose character is a kind of collector of parts, scrap metal and all kinds of objects, even so from time to time he manages to find real treasures and valuable objects which he can sell for high prices. sums of money:

Feliz miércoles mis queridísimos lectores y feliz ombligo de semana, mi nombre en Manuel y quiero darles la bienvenida una vez más a mi blog de arte, en esta oportunidad me encuentro por aquí para presentarles una nueva entrada o mejor dicho participación para la dinámica semanal de la comunidad de #Splinterlands donde cada semana elegimos una carta de entre todas las cartas del juego y hacemos una obra artística de cualquier género, pero a nuestro propio estilo; en esta oportunidad decidí escoger la carta de (JUNKER) cuyo personaje trata de una especie de recolector de partes, chatarra y toda clase de objetos, aun así de vez en cuando logra encontrarse con verdaderos tesoros y objetos de valor los cuales puede vender por altas sumas de dinero:

Reference Image

PROCESS / PROCESO


0.jpg

What I wanted to do for my illustration was to draw (JUNKER) as if he were digging with his pickaxe in the rubble of a town which was destroyed by the collapse of a mountain, I drew the character trying to give him a similar appearance and proportions. little more suitable for my style, even so maintaining a fairly adequate muscle tone; For the base painting of the skin, I used a slightly pinker tone to try to give the character a fairly blonde skin tone, and for the volume I used many rigid brushes to try to better highlight the muscles of the arms, for example. To paint the eyes, I applied a technique that I have been testing in my latest works and I began by creating the base of the eyeball with a grayish color and with the help of the airbrush I lightened it slightly before painting the inner iris of the eyes; When the base of the eye looked a little more realistic, the next thing I did was create the iris with a yellow-orange color, my intention here is for the eyes to look as striking as possible.

Lo que quise hacer para mi ilustración fue dibujar a (JUNKER) como si se encontrara escarbando con su pico en los escombros de un pueblo el cual fue destruido por el derrumbe de una montaña, dibujé al personaje tratando de darle una apariencia y una proporciones un poco mas adecuadas a mi estilo, aun así manteniendo un tono muscular bastante adecuado; para el pintado base de la piel use un tono un poco mas rosado para tratar de darle al personaje una tonalidad de piel bastante rubia, y para el volumen use muchos pinceles rígidos para tratar de hacer notar mejor la musculatura de los brazos por ejemplo. Para el pintado de los ojos aplique una técnica que he estado probando en mis últimas obras y empecé creando la base del globo ocular con color grisáceo y con ayuda del aerógrafo fui aclarando levemente antes de ir pintado el iris interno de los ojos; cuando la base del ojo se veía un poco mas realista lo siguiente que hice fue crear el iris con color amarillo-naranja, mi intensión aquí es que los ojos se viesen lo mas llamativos posibles.


4.jpg
7.jpg
10.jpg

I painted the clothing using rough brushes with irregular tips to give (JUNKER)'s clothing a rather worn appearance. For the t-shirt part I used tones such as reddish-brown and for the illuminated pairs a very light yellow. ; Then for the overalls part I used tones like jade green and mixed the texture a little with the airbrush and flat brushes, I blurred little by little and captured the corresponding shadows under the arms and then painted the sleeves on the character's strong forearms.

EL pintado de la vestimenta lo hice usando pinceles rugosos y con punta irregular para darle una apariencia bastante desgastada a la ropa de (JUNKER), para la parte de la camiseta utilice tonos como el marrón-rojizo y para las pares iluminadas un amarillo muy claro; luego para la parte del overol use tonos como el verde jade y mezcle un poco la textura de los pinceles aerógrafo y plano, fui difuminando poco a poco y plasmando las sombras correspondientes bajo los brazos para luego pintar las mangas en los antebrazos fornidos del personaje.


12.jpg
13.jpg
15.jpg

The painting of the hair was without a doubt what I liked the most, especially the painting of the thick beard which I have very rarely had to paint, first it was giving a little basic relief to the hair, especially in the part of the nape that It is where the character has the most density of hair, then for the beard I did something similar but leaving the strokes a little longer and irregular so that the chin looked a little more stretched; In the next step I used my 3-tip brush and created very, very long strands of hair, especially for the beard, I used dark tones for the lower part of the chin and more saturated oranges for the mustache and under the lips.

El pintado del cabello fue sin dudas lo que mas me gusto, especialmente el pintado de la barba poblada la cual muy pocas veces me ha tocado pintar, primero fue dándole un poco de relieve básico al cabello, sobre todo en la parte de la nuca que es donde más densidad de pelo tiene el personaje, luego para la barba hice algo parecido pero dejando los trazos un poco más largos e irregulares de modo que en la barbilla se viese un poco mas estirada; en el siguiente paso use mi pincel de 3 puntas y fui creando mechones de cabello muy muy largos sobre todo para la barba, use tonos oscuros para la parte baja del mentón y naranjas mas saturados para el bigote y bajo los labios.


16.jpg
18.jpg
20.jpg

I painted the beak which (JUNKER) used to dig into the rubble using more metallic tones to give it an appearance of being very resistant, for the base of the tube I used an orange color mixing a little with brown tones and for the tip of the tool use bluish gray colors to somewhat resemble the texture of steel; An important part here is not to blend too much and leave a few marked lines so that the metallic texture is a little more noticeable, and then with a few shines I was able to achieve better realism in the character's tool. For the background I focused on creating a rocky night scene in which (JUNKER) is lifting up the rubble to try to find valuable objects; I textured the rocks a little and also darkened the background with the multiply effect to give the impression that not even the night can stop him.

El pintado del pico el cual (JUNKER) utilizar para escarbar dentro de los escombros lo hice usando tonos más metalizados para darle una apariencia de ser muy resistente, para la base del tubo use un color naranja mezclando un poco con tonos marrones y par la punta de la herramienta use colores grises azulados para asemejar un poco la textura del acero; parte importante aquí es no difuminar demasiado y dejar unos poco trazos marcados para que se note un poco mas la textura metálica, y luego con unos cuantos brillos pude lograr un mejor realismo en la herramienta del personaje. Para el fondo me enfoque en crear un escenario rocoso nocturno en el cual (JUNKER) encuentra levantando los escombros para tratar de encontrar objetos valiosos; texturice un poco las rocas y además oscurecí el fondo con el efecto multiplicar para dar la impresión de que ni la noche lo detiene.


23.jpg
26.jpg
29.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2


PROCESS.gif

This has been all for today my dearest people, thank you for reading and getting this far and I really hope that you have loved my drawing completely; I send you a big greeting, a hug and I wish you a happy afternoon and we will see you again in a next post...see you later!🤓✍🏽.

Esto ha sido todo por el día de hoy mi queridísima gente, gracias por leer y llegar hasta aquí y espero realmente que les haya encantado full mi dibujo; les mando un gran saludo, un abrazo y les deseo una feliz tarde y ya nos volveremos a ver en un siguiente post….hasta luego!🤓✍🏽.



0
0
0.000
4 comments
avatar

Cuando dibujamos no sólo buscamos recrear la realidad, también buscamos ponerle nuestro sello, nuestro estilo a eso que dibujamos, y ahí es donde radica la creatividad. Has conseguido ponerle tu estilo a esta imagen. Saludos, @manuel2395

Tu post ha sido votado por @celf.magazine, proyecto curatorial y revista digital sobre arte y cultura en Hive. Únete a nuestra comunidad y comparte tu talento con nosotros.
Your post has been voted by @celf.magazine, curatorial project and digital magazine about art and culture in Hive. Join our community and share your talent with us.



0
0
0.000