Splinterlands Art Contest Week -- Liza Fox 🏹

avatar


38 - copia.jpg

Heyyy how are you my dear readers?, I hope you are very very well and as always I would like to welcome you once again to my blog, this time I am here to present my latest entry for the dynamics of #Splinterlands; this time I wanted to choose a card that was a little more related to the theme of long distance fighters and among them I came across the card of (Liza Fox), since last week I managed to put together a few shades to create outfits and leather clothing and that I thought would adapt very well to this representation. Another of the main reasons why I chose (Liza Fox) to represent during this week was mainly because of its design, it is a character that reflects a woman with a very strong and tough personality, that despite her past injuries and combat experiences is still a fearsome caster that either with her crossbow or with her bow can be extremely lethal; I hope you like it a lot and without further ado I leave you with the creation process:

Heyyy como están mis queridísimos lectores?, espero que estén muy muy bien y como siempre me gustaría darles la bienvenida una vez más a mi blog, en esta ocasión me encuentro por aquí para presentarles mi mas reciente entrada para la dinámica de #Splinterlands; esta vez quise elegir una carta que fuese un poco mas relacionada con la temática de luchadores a larga distancia y entre ellas me tope con la carta de (Liza Fox), ya que desde la semana pasada logre juntar unas cuantas tonalidades para crear atuendos y ropa de cuero y que me pareció se adaptarían muy bien a este representación. Otra de las razones principales por la que elegí a (Liza Fox) para representar durante esta semana fue mas que todo por su diseño, es un personaje que refleja a una mujer con una personalidad sumamente fuerte y aguerrida, que a pesar de sus heridas pasadas y experiencias en combate aun así es una lanzadora temible que ya sea con su ballesta o con su arco puede ser extremadamente letal; espero les guste mucho y sin mas los dejo con el proceso de creación:

Reference Image

PROCESS / PROCESO


0.jpg

In the case of the main sketch I wanted to give a little change to the body build of the character, I wanted to give her a slightly more feminine touch and also a little more youthful, that is to say as if she was (Liza Fox) in a younger stage of her life with about 20 years at most, outside of it I draw her of course with a big bow and arrows hanging on her back and with a crossbow in her hands pointing to a target in the distance; Among the colors chosen to give the first touches of life to my work were tones like peach, a soft brown, green and violet tones. To build the skin as I wanted the first thing I did was to apply soft airbrush strokes in the most visible areas of skin as in the head, neck and arms, my idea was not to overload too much of shadows and lights; to give a touch more feminine to the face what I did was to paint a little blush on the cheeks which I softened and blurred, in addition to this point if you start to create the shadows of the clothes and the crossbow.

En el caso del boceto principal quise darle un pequeño cambio a la contextura corporal del personaje, quise imprimirle un toque levemente mas femenino y también un poco mas juvenil, es decir como si fuese (Liza Fox) en una etapa mas joven de su vida con unos 20 años como mucho, por fuera de ello la dibujo por supuesto con un gran arco y flechas colgado a sus espaldas y con una ballesta empuñada en sus manos apuntando hacia un objetivo a lo lejos; entre los colores elegidos para ir dando los primeros toques de vida a mi obra estuvieron tonos como el durazno, un marrón suave, verde y tonos violetas. Para construir la piel como yo quería lo primero que hice fue aplicar trazos suaves con aerógrafo en las zonas de piel mas visibles como en la cabeza, cuello y brazos, mi idea era la de no recargar mucho de sombras y luces; para darle un toque un poco mas femenino al rostro lo que hice fue pintar un poco de rubor en las mejillas las cuales suavice y difumine, además de ya para este punto si empezar a crear las sombras de la ropa y la ballesta.


5.jpg
7.jpg

The painting of the eyes I wanted it to be something very prominent, I used some jade green and olive green tones between crossed to achieve a full beautiful and tender look, besides I painted the pupils of the eyes of large size to achieve that slightly more youthful appearance that I wanted; on the other hand for the lips I wanted to use tones like a pink to make transition with the skin of the face, I created shadows on the upper lip and small clear lines on the bottom to achieve a more vivid, fleshy and realistic lips of course. Another thing I took advantage of at this point was to create a long and notorious scar along the left eye of (Liza Fox), for this I first differentiated a little the skin of the scar with the other skin of the face trying to use a little more reddish tones, after that I gave a little more shines and long lines on the edges of the scar to make notice that the cut was quite deep, but not so much as to leave her blind.

El pintado de los ojos quise que fuese algo muy resaltante, use unos tonos verdes jade y verdes oliva entre cruzados para de así lograr una mirada full hermosa y tierna, además de que pinte las pupilas de los ojos de gran tamaño para lograr esa apariencia levemente mas juvenil que yo quería; por otro lado para los labios si quise usar tonos como un rosa para hacer transición con la piel del rostro, cree sombras en el labio superior y pequeñas líneas claras en el inferior para así lograr unos labios mas vivos, carnosos y realistas por supuesto. Otra cosa que aproveche en este punto fue crear una larga y notoria cicatriz a lo largo del ojo izquierdo de (Liza Fox), para esto primero diferencie un poco la piel de la cicatriz con la demás piel del rostro tratando de usar tonos un poco más rojizos, luego de ello di un poco mas de brillos y líneas largas en los bordes de la cicatriz para hacer notar de que el corte fue bastante profundo, pero no tanto como para dejarla ciega.


9.jpg
11.jpg
13.jpg

The hair I did with purple tones a little intermediate for the same reason that the idea of my work is that the character of (Liza Fox) was a little younger, the first thing I did here was to create the shape of the strands of hair towards the back of the head, then I painted a big bun in the back and below I created intertwined strands of hair to form a large clineja; to give a good realism to the hair of all the characters I paint I always like to create a separate layer where I create small lines of locks with my 3-tip brush, I paint these locks superficially in the most visible areas, and finally I finish with this same brush but creating some last strokes of light in the upper part to represent a little the ambient light. For the painting of the clothes I divided everything, for the torso I created a kind of slightly thick blouse low-cut on one side and in a light green tone which later I darkened a little further on, and for the legs I created a pair of light brown pants with a slightly looser fabric; later as accessories I created leather bracelets in chocolate brown in the area of the forearms.

El cabello lo hice con tonos morados un poco intermedios por la misma razón que la idea de mi obra es que el personaje de (Liza Fox) fuese un poco más Joven, lo primero que hice aquí fue crear las forma de los mechones de pelo hacia la parte de atrás de la cabeza, luego pinte un gran moño en la parte de atrás y más abajo cree mechones de pelo entrelazados para formar una gran clineja; para darle un buen realismo al cabello de todos los personajes que pinto siempre me gusta crear una capa aparta donde voy creando pequeñas líneas de mechones con mi pincel de 3 puntas, voy pintando estos mechones de forma superficial en las zonas más visibles, y finalmente termino con este mismo pincel pero creando unos últimos trazos de luz en la parte superior para representar un poco la luz ambiental. Para el pintado de la ropa dividí todo, para el torso cree una especie de blusa levemente gruesa escotada de un solo lado y en tonalidad verde clara la cual posteriormente oscurecí un poco mas adelante, y para la zona de las piernas cree un pantalón de color marrón claro con tela un poco mas holgada; posteriormente como accesorios cree brazaletes de cuero en color marrón chocolatoso en la zona de los antebrazos.


14.jpg
17.jpg
19.jpg

The painting of the character's weapons was something to which I wanted to dedicate his folder and separate work because I wanted them to look the best possible, the first thing was to shape the crossbow and for this I used the appropriate brown tones to give it a resistant wooden structure, obviously here I didn't blur too much because the wood should be as realistic and rough as possible, and for the metal parts I used gray, blue and a little white not so pure tones; for the painting of the bow and arrows I used almost the same shades of brown but a little more reddish to differentiate it a little with the crossbow, the arrows I decided to make them with a slightly more rudimentary style and gave the part where they are taken an appearance like bird feathers. I always like to give my works suitable scenarios that complement the idea I have for the characters and of course that make the drawing look good, and in this case it occurred to me to paint a background of open sky as if (Liza Fox) was on top of a big mountain pointing towards a target, for the sky I made a slight gradient of blue; then to create the clouds I played a little with light tones, grays and of course with the whites which then softened a little and stretched to give a little perspective of depth to the canvas.

El pintado de las armas del personaje fue algo a lo que quise dedicarle su carpeta y trabajo aparte ya que quería que quedaran lo mejor posible, lo primero fue darle forma a la ballesta y para esto use los tonos marrones adecuados para así darle una estructura de madera resistente, obviamente aquí no difumine demasiado ya que la madera debía notarse lo mas realista y rugosa posible, y para las partes metálicas use tonos grises, azules y un poco de blanco no tan puro; para el pintado del arco y las flechas use casi los mismos tonos de marrón pero un tanto mas rojizos para que se diferenciara un poco con la ballesta, las flechas decidí hacerlas con un estilo un poco mas rudimentario y di a la parte por donde se toman una apariencia como de plumas de ave. Siempre me gusta darles a mis obras escenarios adecuados que complementen la idea que tengo para los personajes y por supuesto que hagan ver bien el dibujo, y en este caso se me ocurrió pintar un fondo de cielo abierto como si (Liza Fox) estuviese en la cima de una gran montaña apuntando hacia un objetivo, para el cielo hice un leve degradado de azules; luego para crear las nubes jugué un poco con los tonos claros, grises y por supuesto con los blancos los cuales luego suavice un poco y estire para dar un poco de perspectiva de profundidad al lienzo.


23.jpg
26.jpg
29.jpg
32.jpg

MATERIALS / MATERIALES

  • Sai Paint Tool Program
  • Huion inspiroy h610 v2 tablet
  • Programa Paint Tool Sai
  • Tableta Huion inspiroy h610 v2


PROCESS.gif

This has been all for today my dearest people, I had a lot of fun and I loved what I achieved representing this great character and I hope my work was to your liking too; without anything else to add I say goodbye for today, I send you a big hello and a hug and we will see each other again in a next post...see you soon!😉✍🏽.

Esto ha sido todo por hoy mi queridísima gente, yo me divertí muchísimo y me encanto mucho lo que logre representando este genial personaje y espero mi obra fuera del agrado de ustedes también; sin nada más que añadir me despido por hoy, les mando un fuertísimo saludo y un abrazo y nos volveremos a ver en un próximo post…hasta pronto!😉✍🏽.



0
0
0.000
1 comments