Kobold Miner- Splinterlands Art Contest Week 282! [ENG/ESP]

Kobold Miner! 🐽

Kobol Miner Final.png


Greetings to all the community!

This time I want to share with all of you my new participation for the @splinterlands art contest, this time I decided to make the character Kobold Miner, this classic fire type character has always seemed very interesting to me despite being a little simple so this time I decided to get to work and make my own version of the character for this contest, I hope you all like it! Without more to say in this little introduction I leave you with my process to make this illustration.

¡Saludos para toda la comunidad!

En esta oportunidad quiero compartir con todos ustedes mi nueva participación para el concurso de arte de @splinterlands, esta vez decidí realizar al personaje Kobold Miner, este personaje clásico del tipo fuego siempre me ha parecido muy interesante a pesar de llegar a ser un poco simple por lo que en esta ocasión decidí poner manos a la obra y realizar mi propia versión del personaje para este concurso. ¡Espero sea del agrado de todos ustedes! Sin mas que decir en esta pequeña introducción los dejo con mi proceso para realizar esta ilustración.

separador 25.png


Creative Process | Proceso Creativo💡


To begin I took as a reference some images of pigs, these helped me to understand a little better the anatomy of this animal to be able to define the pose. With this clear I began to make the sketch and I was making the clothes and weapons in layers with different colors. Although the sketch was quite clean I wanted to vary a little the finish and decided to make a lineart.

Para comenzar tome como referencia algunas imágenes de cerdos, estas me sirvieron para entender un poco mejor la anatomía de este animal para poder definir la pose. Con esto claro comencé a realizar el boceto y fui realizando la ropa y armas en capas con colores diferentes. Aunque el boceto me quedo bastante limpio quise variar un poco el acabado y decidí realizar un lineart.

01.jpg

02.jpg

03.jpg


Once I finished the lineart I started working on the color stage, first I added a new layer with a color, this helped me to mark the silhouette and define the color limits, on top I added all the base colors of the character.

Una vez termine de realizar el lineart pase a trabajar la etapa de color, primero agregue una nueva capa con un color, esta me ayudo a marcar la silueta y definir los limites de color, por encima fui agregando todos los colores base del personaje.

04.jpg

05.jpg


Then I started to place the general shadows on top of the base colors, I added them in several layers to give a little more volume and intensity to them being of great help the Multiply layer mode. Then I started to mark with a lighter color the lights that the character and its elements would have.

Después empecé a colocar las sombras generales por encima de los colores base, estas las fui agregando en varias capas para dar un poco mas de volumen e intensidad a las mismas siendo de gran ayuda el modo de capa Multiplicar. Luego comencé a marcar con un color mas claro las luces que tendría el personaje y sus elementos.

06.jpg

07.jpg


Then I unified the lights and shadows in a single layer to blend them more easily with the character. At this point I started to work a little better on the color mixing to make them look more unified with the base tones of the character. To finish I made some changes in the tones taking them a little more towards yellow tones, achieving a better contrast with the fire of the candle that the character has on his head.

Luego unifique las luces y sombras en una sola capa para mezclarlas mas fácilmente con el personaje. En este punto comencé a trabajar un poco mejor la mezcla de color para que se vieran mas unificados con los tonos base del personaje. Para terminar realice algunos cambios en los tonos llevándolos un poco mas hacia tonos amarillos, logrando un mejor contraste con el fuego de la vela que tiene el personaje en la cabeza.

08.jpg

09.jpg

separador 25.png


Final result of the Illustration | Resultado final de la ilustración


To finish with the illustration I made a small background in the form of a gradient with a similar tone to the one I was using before and with the help of a soft brush I made a kind of fire aura to complement the character and his environment.

Thanks so much for watching and see you next time! 🙏

Para terminar con la ilustracion realice un pequeño fondo en forma de degradado con un tono similar al que estuve usando antes y con ayuda de un pincel suave hice una especie de aura de fuego para complementar al personaje y su entorno.

¡Muchas gracias por ver y hasta la próxima! 🙏

Kobol Miner Final.png


Tools Used | Herramientas Utilizadas:


  • Photoshop CC versión 64 bits
  • Tablet Huion H610 PRO V2

image.png

REFERENCE


Mario02 3.png

The illustration and separators used in the post are my property.

Translated with DeepL (free versión)



0
0
0.000
5 comments
avatar

Esta versión tiene la típica barriga de cerveza, es una buena representación personal del diseño.

0
0
0.000
avatar

Muchas gracias amigo!!! Trate de hacerlo lo mas parecido posible al personaje original XD!

0
0
0.000