Weekly battle mage secrets with CLOSE RANGE

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(Japanese Bloew / 日本語は下)

Hello everyone,

Here, I will share some strategic considerations and an example of winning against a high-level team in Splinterlands. The team is designed to be versatile against any type of opponent to increase win rates, which may not always result in aesthetically pleasing games.

RULESET: Close Range

Description : Monsters with ranged attacks are allowed to attack in the first position.

Points to be considered

  1. Should long-range attacks and counterattacks be utilized?
    As this rule set enhances ranged attacks, it is essential to use ranged attack reflection and employ ranged attacks as a basic strategy. However, it is not recommended to rely too heavily on ranged reflection, as using physical or magical attacks against a reflected ranged attack or having one's own ranged attack composition reflected can result in a hopeless situation.

  2. Optimal Team Composition
    It is ideal to create a team that can defeat all types of opponents without any weak spots. Let's consider countermeasures for each type:

Melee: The shield and speed of the front and rear lines are crucial. These countermeasures also apply to long-range attacks.

Magic: If the HP of the front line is too low, there is a risk of being defeated in one hit, so a certain level of HP is mandatory. A magic shield can also be helpful. Conversely, it is interesting to place one high-powered magic monster in the team if the opponent has not prepared countermeasures against magic attacks.

Ranged: As mentioned above, the basic countermeasures are to use shields and speed. It is recommended to create a team image in which a long-range monster with a shield is placed, so that even if it is reflected to a certain extent, it can still push through.

Battle RUL

https://splinterlands.com?p=battle&id=sl_beb8e3c23e723f55c07f673da78f2b32&ref=sabosuke
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Practical Example

WAR PEGASUS has high HP and flying capabilities, making it a solid base stat-wise. It can also break through the opponent's shield, so it is an essential card.


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In addition to its high base stats, CAPTAIN KATIE can enhance itself after defeating an opponent with poor magic countermeasures in one blow. I am cautious of this unit and have included a magic shield in my team.


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I think it is best to strengthen Summoner's shield or speed. The remaining cost was used to select a unit with good base stats or synergy with other units.


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As a result, we had a close battle against a Ranged-specialized opponent, but we won. However, my cards are not designed for Gold League use, and I believe that I cannot beat high-level opponents with a similar strategy.

(日本語)

このルールにおける作戦の考え方と、レベル上のチームに勝利した例を共有します。
勝率を高めるために、どのようなタイプの相手にも対応できる編成にしており、あまり見栄えのある試合ではないです。

  1. 遠距離攻撃、反撃を活用すべきか
    遠距離攻撃持ちが強化されるルールですから、遠距離攻撃の反射や自分が遠距離攻撃を活用するのが基本です。
    ただし、遠距離反射にしたときに物理、魔法が使われたり、自分が遠距離攻撃の構成にしたときに反射をされると勝利するのが絶望的になるので、私はあまり採用していません。

  2. 程よい編成
    穴がなく全てのタイプへ勝利できる編成を考えたいです。
    それぞれのタイプへの対策を考えてみましょう

物理 : 前列及び最後尾のシールドとスピードが大切です。これらは遠距離攻撃にも通じる対策です。

魔法:前列のHPがあまりに低いと1撃でやられる可能性があるので、一定のHPは必須でしょう。
魔法の盾もあると心強いです。逆に魔法攻撃の対策はされていない場合もあるので、1体は魔法で高火力なモンスターを配置すると面白いと思います。

遠距離:上で述べたようにシールドとスピードでの対策が基本となります。
シールドがある遠距離モンスターを配置して、ある程度反射されても押し切るイメージで編成するのがよいでしょう。

実践例

WAR PEGASUS は高HPで飛行を持っており、基礎ステータスとしては申し分ないです。
さらに相手のシールドを破ることができるので、必須なカードだと思います。

CAPTAIN KATIE は基礎ステータスが高いことに加えて、相手が魔法対策をおろそかにした場合一撃で撃破した上で自分を強化できます。
私もこのユニットを警戒して魔法盾を入れました。

サモナーは盾かスピード強化がよいと思います。
あとはコストの残量をみて、基礎ステータスや他とのシナジーで選択しました。

結果遠距離特化の対戦相手と接戦となりましたが勝利しました。
相手が他の戦略でも接戦で勝利できますが、私のカードはゴールドリーグ用ではないので、似た戦略の高レベルの相手には勝てないと思います。

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