[ES-EN] NEW RULESET/NEW ABILITY - Shades of Gray / Charge

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A new set of rules will be added: Shades of Grey and a new ability: Charge that will begin their implementation shortly in Splinterlands and I wanted to give my opinion on these new features and their effect on the game.

Se agregarán un nuevo conjunto de reglas: Shades of Grey y una nueva habilidad: Charge que empezarán su implementación dentro de poco en Splinterlands y quise dar mi opinión de estas novedades y su efecto en el juego.

SHADES OF GRAY

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When this rule set is in play, only Neutral units may be selected for battle.

Cuando este conjunto de reglas está en juego, sólo se pueden seleccionar unidades neutrales para la batalla.

This new Rule set for Splinterlands would be the inverse of the Rule set Taking Sides which I think will force two things:

Esta Rule set nueva para Splinterlands seria el inverso a la Rule set Taking Sides que pienso forzara dos cosas:

  • The first for many players to have neutral teams able to win without relying on essential element cards.
  • La primera a muchos jugadores a tener equipos neutrales capaces de ganar sin depender de tarjetas esenciales de elementos.
  • The second, many pre-designed teams are created in battles with this rule since this rule will limit the number of cards in a very strong way and in the Modern format this will be more noticeable, especially if it joins others Rule set limiting ones like Even Stevens or Little League and those for exclusive use of one type of attack like Up Close and Personal or Wands Out
  • La segunda se crean muchos equipos prediseñados en batallas con esta regla ya que esta regla limitara el número de tarjetas de una manera muy fuerte y en el formato Modern se notará más esto especialmente si se une a otras Rule set limitadoras como Even Stevens o Little League y las de uso exclusivo de un tipo de ataque como Up Close and Personal o Wands Out

CHARGE

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can use melee attacks from any position.

Puede usar ataques cuerpo a cuerpo desde cualquier posición.

Another change is the arrival of a new ability with the new conflict card Venka the Vile which will be: Charge would be the inverse of Sneak where instead of attacking the rear it will attack the bone vanguard the first position would be better than the Reach skill where it would not be limited to the second position of the team to be able to attack.

Otro de los cambios es la llegada de una nueva habilidad con la tarjeta del nuevo conflicto Venka the Vile que será: Charge seria el inverso a Sneak donde en vez de atacar la retaguardia atacará la vanguardia ósea la primera posición seria una mejor a la habilidad Reach donde no se limitar a la segunda posición del equipo para poder atacar.

VENKA THE VILE

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Venka the Vile with his skills focused on damaging the first position as much as possible with Charge obviously, Piercing to pierce enemy armor, Opress to damage tanks more without attack like Baakjira or Gelatinous Cube and Trample to continue damages the next enemy if it eliminates the first one, it can be a very good replacement for cards with Reach like Fineas Rage for its equal mana cost, Arachne Thug to be able to pierce armor or Carnage Titan to save mana but it can also be a complement rather than a replacement by being able to use a tank in the first position , a card with Reach in the second and finally Venka the Vile to focus the damage to that first position even creating teams focused on Trample in the first three positions.

Venka the Vile con sus habilidades enfocadas a dañar lo mas posible la primera posición con Charge obviamente, Piercing para atravesar la armadura enemiga, Opress para dañar más a los tanques sin ataque como Baakjira o Gelatinous Cube y Trample para continuar daña a próximo enemigo si elimina al primero, puede ser una muy buena sustitución para las tarjetas con Reach como Fineas Rage por su costo de mana igual, Arachne Thug al poder atravesar la armadura o Carnage Titan para economizar mana pero también puede ser un complemento más que una sustitución al poder usar un tanque en la primera posición, una tarjeta con Reach en la segunda y por ultimo a Venka the Vile para enfocar el daño a esa primera posición incluso creando equipos enfocados en Trample en la primeras tres posiciones.

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